Gå til innhold

Pizzadiet, gjennomførbart? Noen som har prøvd lignende?


Mellomste

Anbefalte innlegg

Mann

25 år

179 cm

80 kg

Diett:

Fullkornspizzabunn (500 gr)

Krossade tomator på boks, 400 gr.

400 gr. Magert kjøtt

100 gr. løk

200 gr. ost

1 appelsin

Vitamintilskudd, bcaa, omega 3 hver morgen.

Makroer:

Protein: 185 gr.

Karb: 223 gr.

Fett: 80 gr.

2500 kcal.

Trener fotball 4 ganger i uken, styrke helkropp 3 ganger i uken.

Vedlikehold ligger på ca 3000 kcal.

Tror dere dette vil være gjennomførbart? Vil jeg få mye mangler? Vil jeg gå mye rundt sulten?

Gjør dette av to grunner. Trenger å komme i "matchform" Gå ned typ 2-3 kg, ikke mer. Er så utrolig glad i pizza, prøver derfor å lage en diet som skal være "lett" gjennomførbar. Ser for meg å holde på i 4 uker.

P.S Hadde satt pris på om de som velger å komme med tilbakemelding dropper "dette ser da veldig ensformig ut" det er jeg klar over og kommer ikke til å bli et problem :)

Pizza <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, hvorfor ikke.. Bare pass på å spis maten rundt treningene dine.

Du kan vell ganske risikere å bli litt gåen i magen av bare hvete, og ikke så veldig mye sunt fett.

Men jeg ser ikke noe problem med å gjennomføre dette:)

Takk for svar ;)

Jepp, det blir 2 pizzaer av de, 1 stk to timer før trening, 1 stk så fort som mulig etter trening.

Vurderer å bytte ut løken og halvparten av tomatene med Avokado, for å få inn en litt sunnere kilde med fett, bare litt stress å få det passet inn under 2500 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også en annen mulighet, du kan bytte ut osten (om den er høy i fettinnhold) med den grønne fra synnøve (10% fett) link. Da kan du få inn sunt fett, uten å øke kaloriene :)

Bruker 16 % osten allerede, har tenkt på 10 % også, men på pizzaen blir den litt for tørr etter min smak :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

litt off topic, men jeg vil påstå at mettet fett fra meierivarer er mye bedre for deg ( og smaker bedre) enn delvis hydrogenerte planteoljer med tilsatt farge og konsistensmidler og herren vet hva annet.

Men det er nå min mening:)

Og jeg er enig, men det er nødvendig for å havne innunder kcal-taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off topic, men jeg vil påstå at mettet fett fra meierivarer er mye bedre for deg ( og smaker bedre) enn delvis hydrogenerte planteoljer med tilsatt farge og konsistensmidler og herren vet hva annet.

Men det er nå min mening:)

10% og 16% osten til Synnøve Finden er ekte ost om det var det du tenkte på. Er Vita Hjertego sin som er planteoljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann

Tror dere dette vil være gjennomførbart? Vil jeg få mye mangler? Vil jeg gå mye rundt sulten?

Gjør dette av to grunner. Trenger å komme i "matchform" Gå ned typ 2-3 kg, ikke mer. Er så utrolig glad i pizza, prøver derfor å lage en diet som skal være "lett" gjennomførbar. Ser for meg å holde på i 4 uker.

Trenger noen med faglig dybde her.

Vegard Lysne Asle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Det er ikke den mest håpløse dietten jeg har sett, men så er jeg partisk pizza. I 4 uker ser jeg ingen betenkeligheter med planen du skisserer. Ville slengt på en pose brokkoli/andre grønnsaker eller for å få mer fiber og volum.

Ikke fan av brokkoli på pizzaen, men 400 gr. bringebær om dagen bør vel da gjøre susen? Ender da på 50 gr. fiber om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke fan av brokkoli på pizzaen, men 400 gr. bringebær om dagen bør vel da gjøre susen? Ender da på 50 gr. fiber om dagen :)

Trenger ikke ha brokkolien på pizzaen. Brokkoli og annet grøntfor gir endel andre vitaminer og mikronæringsstoffer enn det du får fra bær og fukt. Men gjerne litt bringebær også :)

Hva med å nøye deg med pizza en gang til dagen og f.eks lage en omelett med f.eks brokkolimos ved siden til et av måltidene. Da får du litt bedre variasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke ha brokkolien på pizzaen. Brokkoli og annet grøntfor gir endel andre vitaminer og mikronæringsstoffer enn det du får fra bær og fukt. Men gjerne litt bringebær også :)

Hva med å nøye deg med pizza en gang til dagen og f.eks lage en omelett med f.eks brokkolimos ved siden til et av måltidene. Da får du litt bedre variasjon.

Men da er det jo ikke en pizzadiet lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke ha brokkolien på pizzaen. Brokkoli og annet grøntfor gir endel andre vitaminer og mikronæringsstoffer enn det du får fra bær og fukt. Men gjerne litt bringebær også :)

Hva med å nøye deg med pizza en gang til dagen og f.eks lage en omelett med f.eks brokkolimos ved siden til et av måltidene. Da får du litt bedre variasjon.

Må bli pizza 2 ganger om dagen ja ;) Av 3 grunner.

1. Lettvint

2. Billig (får en del av varene jeg trenger gratis)

3. Sinnsykt digg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville apropos anbefalt å slenge på godt med grønnsaker på pizzaen din,både for smakens skyld og næringsinnholdet; mye grønnsaker er veldig kalorifattige og samtidig en god kilde til vitaminer og mineraler; løk, sopp, paprika, oliven, hvitløk, purre, soltørkede tomater osv(pluss tomat, løk, gulrot, hvitløk, selleri osv i sausen).

Pizza er skamdigg,men er greit å ha litt muligheter til å variere hvis man blir litt matlei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...