Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spiste akkurat 350g i ukokt tilstand, 300g kyllingfilet, 150g bacon og 200g broccoli. Igjen: do you even eat?!

Veier du risen før eller etter du har kokt den? Kylling/ris ratioen er helt på jordet. Du skal jo ha 3x så mye kylling som ris.

Veier du risen før eller etter du har kokt den? Kylling/ris ratioen er helt på jordet. Du skal jo ha 3x så mye kylling som ris.

Måler i ca. i målebeger, står på siden. Før, altså. Trengte carbs/cæls og hadde godt med prots i dag.

Dette blir kanskje litt off-topic, men skal man veie risen før eller etter man har kokt den? Til nå har jeg veid den før jeg har kokt den og jeg spiser rundt 100g ris da. Hvor mye mer vil risen veie når den er kokt? :eek:

Jeg synes 100g ukokt ris er kjempemye så jeg forstår ikke hvordan andre spiser 300g ris med mindre de veier den etter.

100g kokt ris tilsvarer ca 50g tørr ris.

Jeg spiser 150g ris hver kveld (veid tørt)....

Annonse

er det alt av karbs på en dag? hva sier du restenav dagen av karbs@+ tar gjere i mot tips:)

Jeg spiser ca 200g frukt til lunsj, ca 200g frukt før trening, ca 200g frukt etter trening og av og til 2-4 riskaker alt ettersom hvor sulten jeg er, og siste måltidet er 150g ris (ca 100g ris på trenignsfrie dager).

Viktig at kylling/ris ratioen er i orden ja. For folk som ikke trener er det en god regel å ikke ha mere ris på tallerkenen enn kjøtt og mest grønnsaker. Men trener man hardt trenger man mat og da er det ofte primært karbohydratene man øker. Det er ikke noe poeng i å innta mer enn 2 gr/kg av proteiner når man skal bygge muskelmasse. 300 gram karbs er tross alt ikke mer enn 1200 kalorier. Er dagsbehovet 3000 kcal og man ikke vil gå for høyt på fett blir det fort masse ris på tallerkenen :)

Hvordan klarer dere å spise >120 gram med ris (En boil-in-bag)?? Syns det er så kjedelig smak atteh, gjør dere noe sprekt med risen for å få litt smak eller? Soyasaus er oppbrukt.. hehe

Kjempeenkelt:

100-300 gram ris

1 dobbel 0 yoghurt eller 2 dl biola

40 gram proteinpulver

Gjerne 100 gram bær

Sukrin og kanel på toppen

Men er jo veldig fint å lage en rask wok til å spise sammen med risen da :)

• 5 måneder senere...

Annonse

Hei!

Jeg har prøvd ut biorytme dietten denne uken og syns det fungerer veldig greit til nå. Men jeg er litt forvirret over hvor mye karbohydrater jeg skal få i meg? Er 174 cm, 64 kg og 21 år. Trener 4 dager med styrke og 1-2 dager med intervaller.

Til nå har jeg spist:

M1: 2 egg, 20 gram proteinshake, 20 gram mandler (Eller i boks cottage cheese med bær og 20 g nøtter)

M2: 150 g kylling, grønnsaker, 10 gram mandler og 1 ss olje til steking

M3: 150 g kjøtt, grønnsaker, 100 g kokt ris

M4: 50 g havregryn, 20-30 gram proteinpulver

Før trening tar jeg Bcaa og evt en frukt. Har jeg skjønt opplegget eller ligger jeg for lavt/høyt på noe?

Lurer forøvrig på hvordan man løser det når man trener på morningen? Det er dager jeg trener før skolen, men da har jeg bare spist etter konspetet, til tross for at karbohydratene ikke blir inntatt før til kvelden.

Takk på forhånd hvis du tar deg tid til å svare

Når du følger Biorytmedietten, blander du proteinpulveret med vann? Jeg syns det er så ekkelt...og bruker egentlig skummet melk, er bare så redd det blir for mye karbs...

hm... Jeg har ei stor bøtte fra Proteinfabrikken, syns det blir så vassent med vann... Men, skumma melk er kanskje ikke verste alternativet heller da. Hvor mye karbohydrater kan man forresten tilalte seg til frokost/lunsj? Og når er det beste tidspunktet å ta proteinshaken?? :)

• 2 uker senere...
hm... Jeg har ei stor bøtte fra Proteinfabrikken, syns det blir så vassent med vann... Men, skumma melk er kanskje ikke verste alternativet heller da. Hvor mye karbohydrater kan man forresten tilalte seg til frokost/lunsj? Og når er det beste tidspunktet å ta proteinshaken?? :)

Skummetmelk er ikke noe problem i det hele tatt:) Jeg bruker proteinpulver i mat som i utgangspunktet er lite proteinrikt. Som f.eks havregryn/havregrøt. Ellers bruker jeg det bare rett etter trening. Husk at proteinpulver er et tilskudd og du får nok proteiner i deg hvis du spiser variert med kjøtt, kylling, fisk og egg;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...