Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høyde: 165cm

Vekt: 60kg

Alder: 17år

Har gym en gang i uka og trener på friskis og svettis to ganger i uka. Blanding av kondisjon og styrke. Jeg spiser for det meste rugsprø og speltlompe til frokost, lunsj og kveldsmat. Kan spise frokostblanding også. Spiser alt mulig pålegg, men passer på fett og kalorier. Til middag spiser jeg det mamma lager, men reduserer mengden mye.

Har bare prøvd 2 uker, men det burde jo skjedd litt forandring.

Kanskje du overvurderer hvor mye du forbrenner under trening, samt undervurderer kaloriinntaket ditt? Husk at det er endel kalorier i for eksempel drikke som juice og cappuchino. Du kan legge inn flere cardioøkter - en daglig spasertur på en halvtime-time gjør mirakler.

Ellers så er vannretensjon en klassiker. Jeg hadde noe av det samme greiene som du beskriver og det var veldig frustrerende. Dette skjer ofte på diett. Så, plutselig på 2 dager så fikk jeg en 'ny' kropp, til tross for at jeg holdt samme kalorimengde, om ikke mer siden jeg ga litt opp. Tips mot å bli kvitt overflødig vann i kroppen er å svømme, bevege seg masse, kutte ned på salt mat, drikke mer og drikke vanndrivende (te, kaffe osv). Lykke til :)

Annonse

Gjest Brukernavn
Høyde: 165cm

Vekt: 60kg

Alder: 17år

Har gym en gang i uka og trener på friskis og svettis to ganger i uka. Blanding av kondisjon og styrke. Jeg spiser for det meste rugsprø og speltlompe til frokost, lunsj og kveldsmat. Kan spise frokostblanding også. Spiser alt mulig pålegg, men passer på fett og kalorier. Til middag spiser jeg det mamma lager, men reduserer mengden mye.

Har bare prøvd 2 uker, men det burde jo skjedd litt forandring.

2 uker... Det tar litt lenger tid gitt :)

1) Du trenger ikke å gå ned i vekt. Om du har noe du mener er "kvapsete" så løser det seg ved å spise, løfte tunge vekter og sove.

2) Du trenger fett. Minst 15 gram fett i hvert måltid og optimalt 1 - 1,5 ganger kroppsvekten din i fett ila dagen. Inkludert 15 gram essensielle fettsyrer (vita artic oil, laks, ørret, makrell, lakseolje etc) Du trenger også ca 2 ganger din egen kroppsvekt i proteiner.

3) Ligg i ett mildt overskudd på dager med mye aktivitet (bruk f.eks Harris Bendict formel for å finne din Bmr og kaloribehov)

4) Frokostblandinger er rene sukkerbomber, gjerne ofte også på hvetestivelse etc. Crappolainen. Kutt ut.

5) Slutt med all denne rugsprø og speltlompespisinga. Mer proteiner, mer fett, litt mer karbs. Altså mer kjøtt, fisk, grønnsaker, havregrøt, egg, poteter etc etc etc

6) Bruk litt energi på å lese deg opp på kosthold og trening

7) To uker er pissliten tid. Det kan ha skjedd forandringer, men neppe med det kostholdet og den treningen.

8) Rom ble ikke bygd på en dag, og vil du se forandringer må du jobbe for det. Det betyr ikke endeløse timer på treninger hver dag. Det betyr kontroll på kostholdet, uten at det tar over livet ditt .Det betyr riktig trening. Det betyr søvn. Det betyr mat som er bra for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...