Gå til innhold

Hvordan trene for å stramme opp lår og mage, samt gå ned i vekt?


gaiiiiiin

Anbefalte innlegg

Heii! Jeg er en jente på 17 år som har bestemt meg for å stramme opp kroppen litt. Jeg er 164 høy og veier 53 kg. Jeg er nybegynner når det kommer til slik trening og det er frustrerende til tider. Jeg ønsker å stramme opp det meste igrunn. Men til å starte med sitter fokuset på mage og lår. Jeg har viljestyrken i meg og er motivert til å gjøre dette, men jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre det. Kostholdet mitt er helt greit tror jeg! Ligger på rundt 1800kcal hver dag, og føler jeg får i meg riktig med proteiner og de tingene der.

Jeg trener cheerleading fra to til fire ganger i uken, i 2-3 timer hver gang. Dette er god trening, men ikke god nok til å få de resultatene jeg ønsker. Jeg har da fått for meg at det å trene spinning 2-3 ganger i uken vil hjelper meg å få opp forbrenningen og stramme opp lårene mine - spesielt på innsiden. Jeg ønsker muskler i bena, men ikke så veldig mye - mest å få vekk litt overflødig fett. Vil det da være riktig av meg å holde farten man har på spinning, men ikke ha fullt så mye tyngde (altså, når jeg tråkker, vet ikke hvordan jeg skal forklare det), for å få slankere lår, og å få litt muskler?

Ville vært kjekt om noen her inne også kunne hjulpet meg med et program for å stramme opp magen? Ønsker markert mage, som i muskler. Jeg har virkelig ingen tanker om hvordan jeg skal få til dette.

Håper på å få noen svar og litt hjelp her, da jeg virkelig er ny på dette og veldig sårt trenger litt råd og hjelp :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Veldig fin artikkel hvor det er lett å få et raskt innblikk i hva dette dreier seg om. Finn det programmet som passer deg best og varier ofte, variasjon er veldig viktig. Det hjelper også på motivasjonen, spesielt for meg ihvertfall.