Gå til innhold

Migrene og triggere.


Gamla

Anbefalte innlegg

Jeg satt på venterommet og leste en snodig artikkel i et kjent ukeblad..

Kom over en aldeles snodig artikkel om mat som "kan få deg i dårlig humør"??:confused:

Noe dreide seg forsåvidt om ting som kunne trigge migrene også, som f.eks. peanøttsmør! :wideyed:

Såå forvirra, søkte jeg på "migrene triggere", og fant mye rart!

Jeg ble da bare enda mer forvirra og frustrert..:(

Litt for ofte dukka det opp ting som man liksom virkelig bør ha i dietten for å være sunne, slanke seg, bygge osv, som;

"Mat som ofte trigger hodepine/migrene:

Sjokolade, rødvin, kaffein, MSG (monosodium glutamat, smaksforsterker i ferdigmat), aspartam, spekemat, lagret ost, nøtter, alkohol, iskrem, sitrusfrukter, ananas, bananer, rosiner, plommer, fiken i boks, avokado, løk, surkål, noen gjærbakst produkter

Mat som kan lindre eller forebygge hodepine:

Fisk og fiskeolje, tran

Mat som gir liten blodsukkerbelastning (grønnsaker, belgfrukter, bær,o_O(ble nevnt i en annen artikkel som trigger) de fleste frukter, hele gryn)

Olivenolje

Ingefær"

Hodpine og migrene: mat som trigger og mat som lindrer : Dr. Fedon Lindbergs Kost i balanse (God artikkel egentlig)

------------------------------------------

"Kjente mat migrene triggere (ikke en komplett liste, men de fleste store mat trigger er oppført)

-mat med nitrater (bacon, Corned biff, skinke, pølser, lunsj kjøtt, og pølse)

-kjemisk MSG (Monosodium glutamat)

-alderen ost (Cheddar, sveitsiske, Stilton, Brie), sjokolade, nøtter, peanøttsmør, rømme"

hvordan eliminere migrene triggere

Iiiigh!!:inpain:

Ok, nå skal det sies at det er ting jeg vet jeg tåler, ting jeg ikke tålte før men tåler nå, i kontrollerte mengder, MEN jeg er virkelig dårlig på å skille ut matvaretriggere!:sour:

Noe kan sikkert ligge i en viss fortrengelse:whistle: men jeg har også et problem med å tolke(akseptere/godkjenne??) migrenen min, noe som egentlig er ganske teit, fordi jeg faktisk er veldig god på å skildne mellom ulike hodepinetyper!:huh: Dette kommer desverre av av jeg fra en instans har fått beskjed om å ikke ta anfallsmedisin med mindre jeg er heeelt sikker på at det er migrene, mens andre sier at jeg må ta det tidligst mulig i anfallet..:facepalm: Så jeg venter for lenge..

Hva tenker dere?

Har du noen sære triggere? Eller kanskje noen av de nevnt over? Hvordan merket du at det var en trigger, og hvordan merket du det, som f.eks. 5 minutter etterpå el.l.?

Jeg er best på andre triggere, mange av de typiske ytre/miljørelaterte(?), som lukt, lyd(ukontrollerbare* eller skarpe lyder stort sett) varme, sterkt lys osv.

*barnehyl, alarmer osv

Veldig god kilde til diverse info, også om hvordan forholde seg til andre migrenepasienter, f.eks. for pårørende(y)

Min hodepine - Migrene Hodepine Informasjon

(y) Helt på slutten vil jeg, på det sterkeste, anbefale boken "Migrene og annen hodepine"! Den fåes hos vanlige bokhandlere(y)

:!:Galma-style ranting in progess:!: (ikke absolutt nødvendig lesning, kun for spesiellt interesserte:p)

:p

Kan nevne at jeg har to typer migrene selv- den arvelige og den "hormonelle".

Anfallene av disse har blitt redusert, men ikke "kurert", med enkle forebgyggende tiltak.

Prevensjonsmiddel inneholdende progrestron(IKKE østrogen, som gjør ting vondt verre:!: ) og blodtrykkssenkende medisiner, som virker forebyggende.

Blodtrykksmedisiner har vist seg å være effektiv behandling for mange, men desverre ikke godkjennt enda, så det går ikke på blå resept..

Mens mange selvsagt har en reel migrene, er det mange som "tror " de har det, fordi mange mistolker og tror migrene er generell hodepine, og vice versa, eller så har en overarbeida fastlege bare konkludert med dette i farta(satt på spissen:p)

:!: Om noen sliter med vedvarende, invalidiserende og intense plager, er det veldig viktig å ta opp dette med lege, og gjerne be om å bli henvist til spesialist, for å være sikker på at man behandler hodepinen på rett måte:!: Noen medikamenter vil ikke ha noen virkning på migrene, og migrenemedisiner vil muligens ikke ha noe virkning på den typen hodepine pasienten har.

De vil mest sannsynlig best om å føre hodepinedagbok, og det er faktisk et uvurderlig verktøy!

Mange ender opp med å måtte prøve seg frem med ulike medisiner, men målet er å lindre og/eller forebygge plagene:)

Jeg har vært velsignet med å bli fulgt opp av noen av landets ledende nevrologer, som blandt annet Dr. Hagen på St Olav:happy: hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvitløk og rødløk er en trigger hos meg. Merker det ganske fort etter inntak, spesielt om det er lenge siden sist jeg har spist det. Mengder av snop i løpet av en dag eller dager med uregelmessige måltider trigger også. Rødvin får jeg bare hodepine av dagen etter, uten unntak.

Føler at jeg ganske godt klarer å holde migrenen i sjakk med regelmessige forsåvidt sunne måltider og styrketrening da jeg fort blir stiv i nakken noe som igjen kan trigge migrenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitløk og rødløk er en trigger hos meg. Merker det ganske fort etter inntak, spesielt om det er lenge siden sist jeg har spist det. Mengder av snop i løpet av en dag eller dager med uregelmessige måltider trigger også. Rødvin får jeg bare hodepine av dagen etter, uten unntak.

Føler at jeg ganske godt klarer å holde migrenen i sjakk med regelmessige forsåvidt sunne måltider og styrketrening da jeg fort blir stiv i nakken noe som igjen kan trigge migrenen.

Får du migrene av alle typer rødvin?

For min del virker det som det er garvesyren som er hovedproblemet der, så det går greit med andre, virker det som. Jeg drikker alltid vann i tilleg når jeg drikker rødvin, så det reduserer ofte hodepinen dagen derpå ihvertfall, men om jeg ikke drikker vann, kan jeg glatt få skallebank nesten før vinen er drukket opp:P

Merker du noen forskjell på øvelser som markløft og beinpress(om du gjør dem)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan 210% garantere at aspartam er en trigger hos meg. Kanskje ikke til akkurat migreneanfall, og ikke bestandig heller, men det skaper noe i hodet mitt. Etter at jeg slutta å drikke pepsi max hver eneste dag har jeg også slutta å våkne med hodepine, og "noe" har lettet i hodet mitt. Jeg glemmer heller ikke ting fra ett sekund til ett annet.

Sterk parfyme eller intens parfyme er min verste trigger. Da er jeg sengeliggende i minst to dager, så husk på det når dere dynker dere i parfyme og syns dere lukter sååå godt. Nei, dere stinker og gjør andre syke.

Hvete gir meg også hodepine. Og siden jeg har spist 2 rundstykker, gjett hva jeg har nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Interessant å høre andres erfaringer med migrene. Jeg kjenner ikke så mange som har det, iallefall ikke sånn som meg.

Jeg hadde mitt første migreneanfall som 3-åring og har vært plaget med det siden da. Tidlig på barneskolen en gang fikk jeg diagnosen migrene hos migreneklinikken ved medi3. Jeg har prøvd ut MYE forskjellige forebyggende og anfallsmedisiner, noe har funket bra, noen ting har hatt mye bivirkninger og noe har ikke funket i det hele tatt. Nå bruker jeg forebyggende medisin hver dag og har brukt den samme i 5 år. Jeg liker ikke tanken på at jeg har tatt så mye medisiner og jeg har lyst til å prøve å slutte helt, men er redd for at migrenen skal forverre seg om jeg slutter.

For meg har migrene vært et handikap på noen måter og det er noe jeg har prøvd å lære meg å leve med. Det har tatt meg lang tid å finne en slags balanse som passer for meg.Tror at etter hvert som man blir eldre og også lærer kjenne kroppen/psyken sin bedre, så er det enklere å forebygge. Når jeg gikk på barneskolen klarte jeg ikke disiplinere meg selv til å leve et "forebyggende" liv, jeg syns det var ufattelig kjipt å måtte gjøre valg utifra hva som var fornuftig hele tiden og ikke kunne være så impulsiv som jeg ville. Ikke minst urettferdig at jeg ikke kunne slække på kosthold, sove lite om nettene og være aktiv som "alle andre",uten å bli syk. Jeg har også hatt en nokså usunn ungdomstid med "leve-i-nuet-gi-faen-holdning", fest, nikotin, lite og usunn mat, nullkarbo OSV. Vil bare nevne her at å kutte ned på karbohydrater kan hjelpe for mange, men ikke for alle! Da er det selvfølgelig viktig at man får i seg nok mat gjennom proteiner og fett. Det gjorde ikke jeg, det gikk ikke så bra.

For meg er triggere noe som varierer litt. Har jeg en "dårlig" dag, lite søvn, spist "usunt" de siste dagene og lignende, kan en trigger utløse anfall veldig raskt. Andre dager kan jeg ha det i meg uten å merke noe. Søvn, hvile, ikke-stresse med ting, regelmessig og sunt kosthold er alfaomega for meg. Så lenge jeg får i meg mat som gir meg energi lenge nok til neste måltid og det i hovedsak består av "naturlig" mat så går det greit med litt triggere.

Appelsin(spesielt i form av juice), saftis, fritert mat/fisk, kakao/mørk sjokolade, havre, korn, hvetemel, melkeprodukter, en del frukter er ting jeg vet kan være triggere. Ser at rødvin ble nevnt og det er en stor trigger for meg.. Tok et halvt glass en gang og var dritsjuk et døgn! Øl, cider og rusbrus er det likedan med. Ellers alt av alkohol i større mengder.

Dette ble veeeldig langt, men jeg kunne vel skrevet om dette i evigheter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan 210% garantere at aspartam er en trigger hos meg. Kanskje ikke til akkurat migreneanfall, og ikke bestandig heller, men det skaper noe i hodet mitt. Etter at jeg slutta å drikke pepsi max hver eneste dag har jeg også slutta å våkne med hodepine, og "noe" har lettet i hodet mitt. Jeg glemmer heller ikke ting fra ett sekund til ett annet.

Sterk parfyme eller intens parfyme er min verste trigger. Da er jeg sengeliggende i minst to dager, så husk på det når dere dynker dere i parfyme og syns dere lukter sååå godt. Nei, dere stinker og gjør andre syke.

Hvete gir meg også hodepine. Og siden jeg har spist 2 rundstykker, gjett hva jeg har nå?

Ja aspartam er ofte nevnt!

Kjenner jævlig godt til den...:inpain: Er en av de frivillige som ofte er på samme oppdragene som meg, som må ha brukt bøttevis med aftershave hver gang, og den er ikke god engang:sick: Når han i tillegg tygger tyggis med åpen munn, så går jeg på veggene:confused:

Rundstykke ja... Valmuefrø på, tilfeldigvis??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan 210% garantere at aspartam er en trigger hos meg. Kanskje ikke til akkurat migreneanfall, og ikke bestandig heller, men det skaper noe i hodet mitt. Etter at jeg slutta å drikke pepsi max hver eneste dag har jeg også slutta å våkne med hodepine, og "noe" har lettet i hodet mitt. Jeg glemmer heller ikke ting fra ett sekund til ett annet.

Sterk parfyme eller intens parfyme er min verste trigger. Da er jeg sengeliggende i minst to dager, så husk på det når dere dynker dere i parfyme og syns dere lukter sååå godt. Nei, dere stinker og gjør andre syke.

Hvete gir meg også hodepine. Og siden jeg har spist 2 rundstykker, gjett hva jeg har nå?

Jeg har også opplevd det med aspartam, men da har jeg drukket store mengder over flere dager/ukesvis og ellers fått i meg lite vann. Lurer på om det kan ha en sammenheng? Jeg drikker ca. en liter pepsi max om dagen(!!!) og det går helt fint. Men så er jeg også inne i en bra periode nå, med lite anfall.. Hvis jeg allerede har et anfall, er pepsi max helt utenkelig å drikke, da får jeg frysninger :S

Parfyme er også jævlig, spesielt om et anfall er på vei. Helt forferdelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Interessant å høre andres erfaringer med migrene. Jeg kjenner ikke så mange som har det, iallefall ikke sånn som meg.

Jeg hadde mitt første migreneanfall som 3-åring og har vært plaget med det siden da. Tidlig på barneskolen en gang fikk jeg diagnosen migrene hos migreneklinikken ved medi3. Jeg har prøvd ut MYE forskjellige forebyggende og anfallsmedisiner, noe har funket bra, noen ting har hatt mye bivirkninger og noe har ikke funket i det hele tatt. Nå bruker jeg forebyggende medisin hver dag og har brukt den samme i 5 år. Jeg liker ikke tanken på at jeg har tatt så mye medisiner og jeg har lyst til å prøve å slutte helt, men er redd for at migrenen skal forverre seg om jeg slutter.

For meg har migrene vært et handikap på noen måter og det er noe jeg har prøvd å lære meg å leve med. Det har tatt meg lang tid å finne en slags balanse som passer for meg.Tror at etter hvert som man blir eldre og også lærer kjenne kroppen/psyken sin bedre, så er det enklere å forebygge. Når jeg gikk på barneskolen klarte jeg ikke disiplinere meg selv til å leve et "forebyggende" liv, jeg syns det var ufattelig kjipt å måtte gjøre valg utifra hva som var fornuftig hele tiden og ikke kunne være så impulsiv som jeg ville. Ikke minst urettferdig at jeg ikke kunne slække på kosthold, sove lite om nettene og være aktiv som "alle andre",uten å bli syk. Jeg har også hatt en nokså usunn ungdomstid med "leve-i-nuet-gi-faen-holdning", fest, nikotin, lite og usunn mat, nullkarbo OSV. Vil bare nevne her at å kutte ned på karbohydrater kan hjelpe for mange, men ikke for alle! Da er det selvfølgelig viktig at man får i seg nok mat gjennom proteiner og fett. Det gjorde ikke jeg, det gikk ikke så bra.

For meg er triggere noe som varierer litt. Har jeg en "dårlig" dag, lite søvn, spist "usunt" de siste dagene og lignende, kan en trigger utløse anfall veldig raskt. Andre dager kan jeg ha det i meg uten å merke noe. Søvn, hvile, ikke-stresse med ting, regelmessig og sunt kosthold er alfaomega for meg. Så lenge jeg får i meg mat som gir meg energi lenge nok til neste måltid og det i hovedsak består av "naturlig" mat så går det greit med litt triggere.

Appelsin(spesielt i form av juice), saftis, fritert mat/fisk, kakao/mørk sjokolade, havre, korn, hvetemel, melkeprodukter, en del frukter er ting jeg vet kan være triggere. Ser at rødvin ble nevnt og det er en stor trigger for meg.. Tok et halvt glass en gang og var dritsjuk et døgn! Øl, cider og rusbrus er det likedan med. Ellers alt av alkohol i større mengder.

Dette ble veeeldig langt, men jeg kunne vel skrevet om dette i evigheter:)

Nei jeg syns det var et veldig bra innspill!:)

Jeg har mine tidligste minner av anfall tilbake til barnehagen! Desverre fikk jeg ikke diagnosen før jeg var 25år.. Blei avfeid med masse BS i mange år...

Jeg får skallebank som varer i dagevis, hvis jeg ikke tar forebyggende(atacand)

Å bli kjennt med sin egen kropp er utrolig viktig, og langt flere burde lære seg det:)

Det som hjelper for noen, hjelper ikke for andre, og det som er triggere for mange, har kanskje ingen virkning på andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd det med aspartam, men da har jeg drukket store mengder over flere dager/ukesvis og ellers fått i meg lite vann. Lurer på om det kan ha en sammenheng? Jeg drikker ca. en liter pepsi max om dagen(!!!) og det går helt fint. Men så er jeg også inne i en bra periode nå, med lite anfall.. Hvis jeg allerede har et anfall, er pepsi max helt utenkelig å drikke, da får jeg frysninger :S

Parfyme er også jævlig, spesielt om et anfall er på vei. Helt forferdelig!

Parfyme er helt jævlig. Som regel kan jeg "overleve" ett migreneanfall med en pinex forte eller to og det ganske raskt, men tunge og intense parfymer er bare å glemme. Da går en liten hodepine raskt til ett stort og stygt migreneanfall. Lukten går ikke bort heller. Den sitter liksom i neseborrene og forsterker opplevelsen og gir deg lyst til å spy parfyme.

Mulig at det er mangelen på vann som kanskje gjør det at du reagerer på aspartamen, umulig å si siden vi alle reagerer forskjellige. Jeg for min del måtte på avrusning fra pepsi max siden jeg MÅTTE ha det om morgenen og merket at det roet meg ned i stressituasjoner, samtidig som hodet ble stadig dårligere, tåke i hodet etc etc. Alt det der er borte nå som jeg greier meg en halvliter i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parfyme er også jævlig, spesielt om et anfall er på vei. Helt forferdelig!

Minna meg om den gangen jeg gikk tvers igjennom et kjøpesenter her.. Varm luft med rar lukt i svingdøra, nybakt brød fra butikken, blomster fra floristen og en ekkel uidentifiserbart stank.. Det sa nærmest pang i toppen på meg:sour:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du migrene av alle typer rødvin?

For min del virker det som det er garvesyren som er hovedproblemet der, så det går greit med andre, virker det som. Jeg drikker alltid vann i tilleg når jeg drikker rødvin, så det reduserer ofte hodepinen dagen derpå ihvertfall, men om jeg ikke drikker vann, kan jeg glatt få skallebank nesten før vinen er drukket opp:P

Merker du noen forskjell på øvelser som markløft og beinpress(om du gjør dem)?

Må ha rødvin med lite garvesyre ja, reagerer veldig forskjellig fra vin til vin og drikker alltid MYE vann.

Merker ikke noe på markløft/beinpress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha rødvin med lite garvesyre ja, reagerer veldig forskjellig fra vin til vin og drikker alltid MYE vann.

Merker ikke noe på markløft/beinpress

Jeg merker det rett og slett på det jeg kaller "blodtrykket i topplokket":p Men det er vel pga trykk og press, noe som sikkert kommer lettere om man har mye kropp å "klemme":p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine triggere er enkelte rødviner (de med mye garvesyre), vellagrede oster og av og til sjokolade. Men heldigvis får jeg sjelden anfall lenger ettersom jeg har lært meg å stoppe anfallene tidlig, og jeg slipper heldigvis migrenemedisin, det holder med vanlige hodepinetabletter. Men den største migreneutløseren hos meg er kombinasjonen stress og lite søvn. Da får jeg spenningshodepine som igjen kan trigge migrene hvis jeg ikke får stoppet det i tide.

Har lært meg at å legge seg med hodepine og tro man skal sove det av seg = våkne med migreneanfall fra Hælvete og alt det morsomme det medfører... :sick::inpain:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på konkurransediett frem til for tre uker siden, da jeg fikk et kraftig migreneanfall. Hver bidige dag siden har jeg hatt vondt i hodet, prøvde for første gang en løpetur i går men da kom hodepinen kraftigere enn noen sinne.

Legen mente at migrenen ble utløst av for lite næring over lang tid. Coach mente det var bare tull, han trodde ikke det var dietten som var skyld i dette. På daværende tidspunkt var jeg nede i 1400 kcal, med 12-14 treningstimer i uka, og hadde ligget i underskudd siden begynnelsen på oktober.

Er det andre som har erfaringer med den typen? Aldri vært plaget med slikt tidligere. Veldig kjipt, så fort jeg prøver å trene verker det i hele hodet.. Har kun hatt det ene migreneanfallet, men det er den murrende verkinga hele tiden som plager meg. Har tatt blodprøver uten at de kunne finne noe galt, håper det begynner å gi seg snart..:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite drikke over tid. Generelt dårlig på og få i meg nok væske, men stoot sett er den hormonell. Merker at de perioder jeg jogger MINST tre gang i uka, er jeg sjelden/aldri rammet av anfall, men de peridoer jetg fokuserer på litt roligere kondistrening, og mer styrke så har jeg en dag hver måned med migrene.

Nå er ikke mine"anfall" verre enn at jeg fungerere ok i hverdagen, blir bare litt ekstra frustrert :) Men altså, ofte og regelmessige joggeturer, litt mindre styrke, så har jeg det ganske så greit. Løp meg opp til halvmarathon i fjor, og fra juli til desember hadde jeg ikke et eneste anfall....Jogga litt på tredemølle i jula (ca 1 time annenhver dag) og holdt meg fri fra det da også. til tross for en del vin og cognac. En blanding som som regel krever en maxalt dagen etter, selv om jeg IKKE er kjennbar brisen en gang..Men er jo så godt....:) Tror ikke jeg har noe matvarer eller annen drikke som trigger migrenen min, men igjen, den er nok hormonell...

Så jeg nå har jeg enda en grunn som veier FOR og ta på seg joggeskoa, mot og la være....Og enda et argument for og slippe og legge mer enn "minimalt" med styrketrening inn i mitt treningsopplegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på konkurransediett frem til for tre uker siden, da jeg fikk et kraftig migreneanfall. Hver bidige dag siden har jeg hatt vondt i hodet, prøvde for første gang en løpetur i går men da kom hodepinen kraftigere enn noen sinne.

Legen mente at migrenen ble utløst av for lite næring over lang tid. Coach mente det var bare tull, han trodde ikke det var dietten som var skyld i dette. På daværende tidspunkt var jeg nede i 1400 kcal, med 12-14 treningstimer i uka, og hadde ligget i underskudd siden begynnelsen på oktober.

Er det andre som har erfaringer med den typen? Aldri vært plaget med slikt tidligere. Veldig kjipt, så fort jeg prøver å trene verker det i hele hodet.. Har kun hatt det ene migreneanfallet, men det er den murrende verkinga hele tiden som plager meg. Har tatt blodprøver uten at de kunne finne noe galt, håper det begynner å gi seg snart..:unsure:

Veldig interessant å høre om erfaringer rundt kosthold forbundet med trening og fitness!:) Desverre stoler jeg kun på nevrologer og hodepinespesialister, fordi jeg har hørt så mye BS fra allmenleger og andre, som nevrologene protesterer på:p

Jogging og intens trening(som gir veldig høy puls) forbinder jeg med intense anfall, som er så jævlige at man skulle tro døden var nær:rolleyes: Jeg tåler generellt ikke om hodet mitt rister for mye:huh: Jaja, skylder bare på de løse skruene;)

Jeg kan ofte slite med treningsrelatert hodepine, fordi, rett og slett, (blod)trykket stiger, som jeg merker best i hodet! En tanke som slo meg i dag var å prøve å få i meg litt kanel før trening, siden det skal være blodtrykssenkende!

Lite drikke over tid. Generelt dårlig på og få i meg nok væske, men stoot sett er den hormonell. Merker at de perioder jeg jogger MINST tre gang i uka, er jeg sjelden/aldri rammet av anfall, men de peridoer jetg fokuserer på litt roligere kondistrening, og mer styrke så har jeg en dag hver måned med migrene.

Nå er ikke mine"anfall" verre enn at jeg fungerere ok i hverdagen, blir bare litt ekstra frustrert :) Men altså, ofte og regelmessige joggeturer, litt mindre styrke, så har jeg det ganske så greit. Løp meg opp til halvmarathon i fjor, og fra juli til desember hadde jeg ikke et eneste anfall....Jogga litt på tredemølle i jula (ca 1 time annenhver dag) og holdt meg fri fra det da også. til tross for en del vin og cognac. En blanding som som regel krever en maxalt dagen etter, selv om jeg IKKE er kjennbar brisen en gang..Men er jo så godt....:) Tror ikke jeg har noe matvarer eller annen drikke som trigger migrenen min, men igjen, den er nok hormonell...

Så jeg nå har jeg enda en grunn som veier FOR og ta på seg joggeskoa, mot og la være....Og enda et argument for og slippe og legge mer enn "minimalt" med styrketrening inn i mitt treningsopplegg :)

Nå har jeg ikke fått med meg om du er man eller kvinne:oops:

Men for mange er jo pms=migrene.

Migrene gir mye frustrasjon, som lett gir stress og dermed eenda mer migrene:rolleyes:

Kudos på halvmaraton!(y)

Har hørt at noen reagerer på brunt brennevin(cognac, whisky osv)..

Beste er når man finner løsninger for seg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...