Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Eksisterer det?

Muggost + Ritzkjeks er digg. Nedsiden er selvsagt at Ritzkjeksene er fulle av palmeolje....

Så her forleden da jeg handlet tok jeg en titt i kjekshylla for å finne sprø salte kjeks uten palmeolje. For å gjøre en lang historie kort. På innholdslista sto det "vegetabilsk olje" på samtlige merker! Tilogmed på de såkalte "sunne" alternativene som speltkjeks og middelshavskjeks som produsenten skrøt av at inneholdte olivenolje på forsiden, fortalte innholdslista meg at det kun var 30% av den vegetabilske oljen som var olivenolje. De resterende 70 prosentene sto det ingenting om... Med andre ord, probably palmeolje.

Vet noen her om sprø salte kjeks UTEN palmeolje som selges i vanlige norske dagligvarebutikker?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17080-spr%C3%B8-salte-kjeks-uten-palmeolje/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått inntrykk av at det ikke er så farlig som mange tror. Står litt om det i artikkelen til Vegard Lysne: Er taco farlig? | Frisk og Funksjonell

Kanskje du ikke trenger å være så redd for palmeolje likevel, og kan velge akkurat de kjeksene du vil? :)

Annonse

Palmeolje inneholder myristinsyre og palmitinsyre som er assosiert med HKS i store doser skal vi tro Dr. LeGrand som holdt foredrag om mettede fettsyrer på LHL's kostholdskonferanse.. Folk glemmer litt at det er stearinsyre, oljesyre og andre fettsyrer som utgjør >50% av fettsyreinnholdet i palmeolje. Disse er ikke assosiert med hjerte eller karsykdommer. Av miljømessige hensyn kan du godt droppe produkter med palmeolje i, helsemessig har det nok ikke altfor mye å si.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...