Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei alle sammen, jeg begynner fra mandag av på mestergrønn, ogd er kan det ofte være hektiske dager.

hvordan gjør jeg det da med planleggingen i forhold til mat? er det slik at det blir vanskeligere å gå ned hvis jeg ikke spiser hver 3-4 time? har lest så mye forskjellig så blir litt usikker.

Har kommet så godt i gang med trening og sunt kosthold så vil ikke ødelegge noe.

på forhånd takk for hjelpen:)

Fortsetter under...

Nei, det er ikke nødvendig å spise hver 2-3-4.time...det viktigste er at du får i deg nok kalorier for å nå målet ditt :) Så i teorien kan du spise både 1 stort måltid eller 10 små måltid, det er kalorimengden som teller :)

Du kan ta det helt med ro, hvor ofte du spiser har lite å si på endringer i kroppen, om kalorimengden er den samme.

Altså; om du spiser 24 bittepittesmå måltider,eller 3 store måltider i løpet av dagen har dette ingenting å si,gitt at du gir kroppen det den trenger:)

Mot lange og harde arbeidsdager er matpakker kanon:)

tusen tusen takk for svar, så det kan gå liksom 6 timer mellom hvert måltid i enkelte tilfeller? er vel slik at når mange går lang tid uten mat så blir det feil med blodsukkeret eller er jeg helt på jordet?

Annonse

Det finnes nå flere her på forumet som lar det gå adskilling lengre enn 6 timer mellom hver gang de spiser,og de lever nå fremdeles i tilsynelatede beste vedgående:)

Har du noen problemer med blodsukkeret? Om du merker du blir sliten og slapp er det neppe noe problem å ta seg en liten matbit. gitt at det går i skikkelig mat og ikke freia:)

godt å høre, for mange sier at man må spise hver 3-4 time for å holde forbrenningen oppe så blir bare litt usikker

Ja, er mange som sliter med å holde blodsukkeret oppe, og derfor tror jeg det er en generell greie at man MÅ spise så ofte. Men det er veldig individuelt, jeg selv spiser etter periodisk faste, og kunne ikke funnet på å gå tilbake til 'tradisjonell spising' :p hehe

er ikke bare bare å spise når jeg er sulten i forhold til der jeg skal jobbe.

jeg slet med spiseforstyrrelser da jeg var 16 og ødela forbrenningen min helt, , så raste jeg opp 20 kg pga medisin som jeg ikke går på lenger.

vil liksom bare ikke at vektreuksjonen min skal ødlegges for at jeg ikke får spist hver 3-4 time som jeg gjør nå.. har forresten gått ned 28 kg:)

er ikke bare bare å spise når jeg er sulten i forhold til der jeg skal jobbe.

jeg slet med spiseforstyrrelser da jeg var 16 og ødela forbrenningen min helt, , så raste jeg opp 20 kg pga medisin som jeg ikke går på lenger.

vil liksom bare ikke at vektreuksjonen min skal ødlegges for at jeg ikke får spist hver 3-4 time som jeg gjør nå.. har forresten gått ned 28 kg:)

Hvis du er sulten innimellom er det jo veldig greit å bare ha med seg en frukt som du kan ta når du har en 5 min? :)

Annonse

fikk anbefalt det på grete roede, og det har funket for meg, har gått ned 28 kg, ikke alt funker for alle, noen ligger helt nedpå 1200 kalorier, men det gjør jeg da ikke,jeg må gjøre det som funker for meg og min kropp

fikk anbefalt det på grete roede, og det har funket for meg, har gått ned 28 kg, ikke alt funker for alle, noen ligger helt nedpå 1200 kalorier, men det gjør jeg da ikke,jeg må gjøre det som funker for meg og min kropp

Fortsett med det som funker. Gratulerer med vektnedgangen:) imponerende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...