Gå til innhold

Teknikk benkpress

Rasmus Jørgensen

Anbefalte innlegg

Hei!

Var nettopp å trente med kjæresten min. Hun tar benkpress, å jeg forteller at hun skal ha svai i ryggen, men passe på at rompe og skuldre er nede i benken. Hun forteller at dette er feil, å at hun har hørt det fra PT på SATS. Der er det blitt fortalt at man skal ligge med strak rygg. Hvem har rett og hvem må bite i det sure eplet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Var nettopp å trente med kjæresten min. Hun tar benkpress, å jeg forteller at hun skal ha svai i ryggen, men passe på at rompe og skuldre er nede i benken. Hun forteller at dette er feil, å at hun har hørt det fra PT på SATS. Der er det blitt fortalt at man skal ligge med strak rygg. Hvem har rett og hvem må bite i det sure eplet? :)

Vil understreke at jeg ikke har nok erfaring til å si hva som er rett og galt, men for egen del får jeg et mye mer stabilt løft som skåner skuldrene bedre med et skikkelig oppspenn(svai).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Benkpress - handler om å flytte stangen fra A til B. Skuldre, skal ned og bak uansett - om du ikke vil pådra deg skade.

Noen liker å ha svai i ryggen, andre ikke. Benkpress, med svai i ryggen, vil gi deg mer kraft til å presse mot stanga, eller presse deg selv ned i benken, om du vil. Med tanke på å løfte mest mulig kilo, så burde man ha svai og bra legdrive. Men den typen som vil isolere bryst best, type kroppsbygger-benkpress, er å ligge relativt flatt på benken.

Beklager å måtte si det - men dere har rett begge to.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...