Gå til innhold

Torsk/sei tilberedning


Smurfen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fiskepakke:

Legg dette i et aluminiumsfolie ark og brett sammen

1 filet av fisk som ligger på valgfrie grønnsaker i små biter (jeg bruker paprika, eple, purre men bruk det du vil)

salte og pepre etter smak

legg i smør

riv gulrot over

Stek i stekeovnen på 175 grader i ca 30 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg har:) Spiser sei flere ganger i uka. Det jeg som regel gjør er å frese løk og hvitløk i olivenolje, tilsette en haug med grønnsaker (alt mulig som squash,paprika,blomkål osv) og en boks hakkede tomater. Krydder etter ønske (jeg synes det er best med chilli, karri og spisskummen). Når dette har stått å surret litt, tilsetter jeg bare seilfilet som er skåret i biter. Så lar du bare dette stå å trekke i ti minutter, og voila! Veldig godt, og laget på under en halvtime. For å variere det litt kan man f.eks tilsette kokosmelk, kikerter, linser, brun ris eller hva man nå måtte ha lyst på i øyeblikket.

Når det kommer til torsk kan jeg ikke hjelpe deg dessverre. Torsk er faktisk den mest ufordragelige maten jeg kan tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager også fiskepakke i aluminiumsfolie.

Bruker da laksefilet, løk, brokkoli, gulrot, blomkål, selleri, løk, en dæsj mager kesam og godt med krydder. Kan ha potet i og bytte ut kesamen med for eksempel smør eller rømme. Med potet må den stå i ovnen på 200 grader i 1 time 20 minutter.

Kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en kjele, gjerne litt vid, legg grønnsaker som du liker i bunn(poteter i tynne skiver om du spiser det) viktig at alt er i tynne skiver, alt skal bli ferdig samtidig, hell på eplemost(1 cm i bunn), legg fisk på toppen, salt og pepper, litt olivenolje, sett på lokk og la dampe i ca 10-12 min, siste minutet har du i friske urter og en neve med reker, kjempe enkelt og kjempe godt, kan brukes på all type fisk.

Per E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk og grønnsaker i en form, strø ost på toppen og rett inn i ovnen. Eventuelt kjør på med litt pesto på fisken!

ellers er fiskesuppet kjempegodt. Har ingen oppskrifter på det, men selve "sausen" kan lett lages av matfløte og vann, også pøser man på med de grønnsakene man selv vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...