Gå til innhold

Hva har du gått ned med PSMF.. litt boost nødvendig =)


june ms

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Nei det syns jeg ikke at det er!! hvorfor skulle det det? da burde i så fall enhver diett vært fjernet =)

Nå er PSMF en EKSTREM-diett som i utgangspunktet var tiltenkt svært overvektige mennesker som av medisinske årsaker må redusere vekten. Sånn som det er nå så har PSMF blitt den nye motedietten der unge jenter med BMI på 18 bruker den til å komme ned på 16.

PSMF for de den opprinnelig er tiltenkt er fint og flott, for resten: NEI.

Om man går over lengre tid på et så lavt inntak som ved PSMF så skjer det tilpasninger i kroppen. Om man spiser så lite og ikke går ned i vekt, så er det en grunn til det. Og løsningen er aldri å spise enda mindre og trene litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er PSMF en EKSTREM-diett som i utgangspunktet var tiltenkt svært overvektige mennesker som av medisinske årsaker må redusere vekten. Sånn som det er nå så har PSMF blitt den nye motedietten der unge jenter med BMI på 18 bruker den til å komme ned på 16.

PSMF for de den opprinnelig er tiltenkt er fint og flott, for resten: NEI.

Om man går over lengre tid på et så lavt inntak som ved PSMF så skjer det tilpasninger i kroppen. Om man spiser så lite og ikke går ned i vekt, så er det en grunn til det. Og løsningen er aldri å spise enda mindre og trene litt til...

jeg er enig men det finnes da en jungel av slike dietter ,, pulver osv osv jeg var i kategorien veldig overvektig og psmf passet meg. Om disse jentene ikke går på dette går de på noe annet slik har det alltid vært. Jeg tror ikke denne dietten bidrar til mere en så mange andre, jeg har prøvd min andel og kan si at dette her er det beste for meg og min kropp og min hverdag. Men ja det vi lalltid være folk som missbruker dietter og sulter seg syk. I min verden er det heller ikke sunne folk jeg ser på en fitness konk eller en som har 130 kg muskler! det er for ekstremt etter min smak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PSMF er ikke noe verre enn andre EKSTREM-dietter. Den er til og med bedre i de tilfellene den er tiltenkt å brukes. Men dette betyr ikke at den er noe som ligner på sunn for det segmentet som nå har endt opp med å trykke den til sitt bryst.

det er vi enige i =) men her har vel foreldrene til disse jentene et ansvar ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vi enige i =) men her har vel foreldrene til disse jentene et ansvar ?

Ja for all del, men det har også de som eventuelt fronter en slik diett. Og det er ikke sånn at dette bare gjelder umyndige personer, dietten kan være like upassende og usunn for som er 25 eller 30 som bestemmer helt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for all del, men det har også de som eventuelt fronter en slik diett. Og det er ikke sånn at dette bare gjelder umyndige personer, dietten kan være like upassende og usunn for som er 25 eller 30 som bestemmer helt selv.

Jo men er du 25 år så burde du vite om dette er noe for deg !! om du kjører på og i utgangspunktet er undervektig har du en forstyrrelse som er langt på vei! og burde oppsøke hjelp.. skal man alltid beskytte folk mot seg selv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo men er du 25 år så burde du vite om dette er noe for deg !! om du kjører på og i utgangspunktet er undervektig har du en forstyrrelse som er langt på vei! og burde oppsøke hjelp.. skal man alltid beskytte folk mot seg selv ?

Nå tror jeg du overvurderer folks kunnskapsnivå om kosthold og helse.

Tingen er at folk kommer inn på et forum for å søke hjelp, og overlesses med forherligelse av PSMF. Det sier seg selv at mange da ender opp med å hoppe på et slikt opplegg uten å forstå hvorfor det ikke passer for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo men er du 25 år så burde du vite om dette er noe for deg !! om du kjører på og i utgangspunktet er undervektig har du en forstyrrelse som er langt på vei! og burde oppsøke hjelp.. skal man alltid beskytte folk mot seg selv ?

...Det er ikke alltid slik at de som har problemer, ser det selv og oppsøker hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...