Gå til innhold

Ber virkelig om hjelp av noen snille sjeler!


Micha

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 20 år som ble mamma til ei prinsesse for 9 måneder siden.

Jeg gikk fra å være 50 kg til å legge på meg nesten 30 kg under graviditeten.

Som alle vet får man endel "løs" hud o.l etter en graviditet - men heldigvis har min trekt seg inn.

Det har ikke det ekstra fettet gjort.

Jeg veier nå 10 kg mer enn jeg gjorde, og vil gjerne nå min idealvekt igjen, samtidig som jeg vil prøve å få mest mulig av min gamle kropp tilbake. Kanskje tilogmed gjøre den bedre :-)

Lår, mage og rompe er det som virkelig står i fokus hos meg. Jeg trenger virkelig å stramme litt ekstra opp der. Og det skader absolutt ikke å få inn litt ekstra muskler etterhvert som babyfettet blir borte!

Og her kommer det inn med at jeg trenger hjelp.

Jeg har aldri trent ordentlig før i hele mitt liv. Jeg har null peiling, og med all informasjonen man finner på internett vet man ikke helt hva man skal holde seg til og heller ikke hva man burde gjøre.

Jeg har ikke mulighet til å trene på treningsstudio pga babyen. Men har mulighet til å trene hjemme hele dagen omså :-)

Så jeg vil gjerne høre med dere sportye mennesker, om dere kan være så snill å hjelpe meg med å lage et lite treningsprogram til meg? Hva slags øvelser jeg burde gjøre, hvor ofte, hvor lenge osv.

Kanskje "fettfjerning" i 6 uker også "muskelbygging" i 6 uker. Noe lignende sånn. (Vet jo selfølgelig ikke hvor mange uker forskjellige ting tar).

Til gjengjeld kan jeg legge ut bilder f.eks annenhver uke - for de som kanskje vil følge med eller for å se om dette "babyfettprogrammet" funker til det kommer noen andre som trenger samme råd som meg!

Jeg hadde satt utrolig pris på dette. Sommeren kommer snart, og selv om jeg har et fantastisk barn som har gjort sitt med kroppen min vil jeg fortsatt se - og føle meg FANTASTISK! :-)

Jeg er villig til å trene så mye som trengs, og holde et strengt kosthold. Med økonomien som alenemamma har man ikke råd til å stappe i seg alt man vil uansett ;-)

Så nå håper jeg på det beste, og håper det finnes noen snille sjeler der ute som kanskje kan sette et lite program sammen for meg! :-)

Hilsen Michelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her finner du et program du kan trene hjemme:

Enkel og effektiv hjemmetrening - Fitnessbloggen

Fettet fjerner du ved hjelp av kostholdet, men jeg vil heller råde deg til å ta deg god tid og bygge litt styrke og fjerne fettet gradvis samtidig. Legg deg på et moderat underskudd så du går ned ca 0,5 kg i uken. Spis godt med proteiner. 2 gram pr kg kroppsvekt er anbefalt.

Det er ikke sikkert du trenger gå like langt ned i vekt som du var før for å se bra ut heller om du bygger litt mer muskelmasse. Hvor høy er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil råde deg til å legge babyen i vogna og GÅ ;) Det gjorde jeg masse selv, utrolig bra trening hvis du har noen bakker å gå i. Ikke daffetempo, seff, men gå ordentlig :) DET er bra det :D

Det gjør jeg :-) Men trenger litt ekstra trening. Er ofte VELDIG kaldt her (nordnorge) og er ikke alltid føret tillater meg å gå ute med en vogn! :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner du et program du kan trene hjemme:

Enkel og effektiv hjemmetrening - Fitnessbloggen

Fettet fjerner du ved hjelp av kostholdet, men jeg vil heller råde deg til å ta deg god tid og bygge litt styrke og fjerne fettet gradvis samtidig. Legg deg på et moderat underskudd så du går ned ca 0,5 kg i uken. Spis godt med proteiner. 2 gram pr kg kroppsvekt er anbefalt.

Det er ikke sikkert du trenger gå like langt ned i vekt som du var før for å se bra ut heller om du bygger litt mer muskelmasse. Hvor høy er du?

Jeg er 1.69 hvis jeg ikke tar helt feil! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da synes jeg 50 kg er veldig lite. Fokuserer du på å holde vekta du har i dag, men bygger litt mer muskler så vil fettprosenten bli mindre og du ser strammere ut uten at du blir for tynn.

50 kilo er en veldig fin vekt for meg. Jeg har veldig liten beinbygning, og hadde ikke noe muskler heller. Så selv om jeg veide lite, var jeg ikke så tynn :-)

Jeg vil gjerne se mye strammere ut, og kanskje gjøre det enda bedre med muskler. Burde jeg følge det programmet du sendte da? Er jo mest mage, rompe og lår jeg helst vil stramme. Alt annet blir et pluss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg :) Men trenger litt ekstra trening. Er ofte VELDIG kaldt her (nordnorge) og er ikke alltid føret tillater meg å gå ute med en vogn! :-/

Det er bra :) Forresten så er 50 kg veldig lite og ikke sunt for deg over en lenger periode. Fokuser på å kose deg med babyen din, tiden går så syyykt fort, og spebarnstiden er noe du ikke får igjen noen gang. Så kooos deg :D Gå tur, lek med babyen din, spis sunt og tren litt innimellom når du har tid. Å trene med babyen på armen er faktisk ikke en dum ide ;) Styrker forholdet mellom mor og barn også :) Alt i en smell :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 kilo er en veldig fin vekt for meg. Jeg har veldig liten beinbygning, og hadde ikke noe muskler heller. Så selv om jeg veide lite, var jeg ikke så tynn :)

Jeg vil gjerne se mye strammere ut, og kanskje gjøre det enda bedre med muskler. Burde jeg følge det programmet du sendte da? Er jo mest mage, rompe og lår jeg helst vil stramme. Alt annet blir et pluss :)

Ja, det er mange gode øvelser for mage, rompe og lår i det programmet og det vil alltid være en fordel å trene hele kroppen. Mer muskler på overkroppen så ser magen smalere og strammere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mange gode øvelser for mage, rompe og lår i det programmet og det vil alltid være en fordel å trene hele kroppen. Mer muskler på overkroppen så ser magen smalere og strammere ut.

Jeg skjønte faktisk ingenting av det programmet. Hahah. Unnskyld, men som jeg sa. Jeg kan INGENTING om trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte faktisk ingenting av det programmet. Hahah. Unnskyld, men som jeg sa. Jeg kan INGENTING om trening.

Hvis du er usikker på hvordan øvelsene utføres kan du søke dem opp på youtube eller finne dem her: Øvelser - Fitnessbloggen

Tallene bak navnet på de forskjellige øvelsene er antall sett og repetisjoner. Står det 2x10 skal du gjøre to sett med ti repetisjoner. Start med ti repetisjoner, ta en liten pause(30-60 sekunder), så tar du ti nye repetisjoner. Står det tre sett skal du ta en ny pause og gjennomføre enda ti repetisjoner slik at det blir tre sett totalt.

Ble det litt mer forståelig? :) Bare å spørre om alt du lurer på, er utrolig mange flinke folk her inne som helt sikkert har bedre kunnskap og pedagogisk evne enn meg :)

Lykke til (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er usikker på hvordan øvelsene utføres kan du søke dem opp på youtube eller finne dem her: Øvelser - Fitnessbloggen

Tallene bak navnet på de forskjellige øvelsene er antall sett og repetisjoner. Står det 2x10 skal du gjøre to sett med ti repetisjoner. Start med ti repetisjoner, ta en liten pause(30-60 sekunder), så tar du ti nye repetisjoner. Står det tre sett skal du ta en ny pause og gjennomføre enda ti repetisjoner slik at det blir tre sett totalt.

Ble det litt mer forståelig? :) Bare å spørre om alt du lurer på, er utrolig mange flinke folk her inne som helt sikkert har bedre kunnskap og pedagogisk evne enn meg :)

Lykke til (y)

Tuuusen takk! Det hjalp veldig mye!! :)) hahah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare èn liten ting til. Er dette noe jeg skal gjøre en gang hver dag eller? :)

Nei, det er et såkalt fullkroppsprogram så kroppen trenger litt hvile mellom hver trening. 2-3 ganger i uka holder. F.eks. Mandag, onsdag og fredag. Hvilke dager du velger kommer selvfølgelig på det samme, så lenge du har en hviledag mellom dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar :-) Skal begynne med dette tre ganger i uken fra og med mandag!

Men ser jo nå at det er noen småting jeg trenger her hjemme. Treningsball o.l.

Jeg blir ikke å ha mulighet til å kjøpe noe av dette på kanskje en måneds tid.

Er det noen lignende øvelser jeg kan erstatte de jeg trenger utstyr for? Har kjøkkenstol, så den kan jeg gjøre ;-) Men de andre trenger jeg en erstatning for :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Jillian MIchaels sine hjemmetrenings-DVDer. De er faktisk veldig bra. Jeg er selv småbarnsmor og må ofte trene hjemme på stua. Travle dager og omlegging av alle gamle rutiner gjør at trening er vanskelig og "smette inn" når man nettopp har blitt mamma. Disse videoene har ulike økter på ca 30min, noe man (som regel) rekker mens babyen dupper (hvis din ikke er som mine, og bare har powernaps på 10min om gangen hele dagen....) De fokuserer også på ulike "problemområder", men felles er at alle får pulsen opp på et bra nivå. Jeg vet at mange gjør narr av hjemmetreningsvideoer her inne, men jeg har oppnådd fantastisk mye ved og starte på denne måten etter mitt første barn,- for 10 år siden :) (jeg hadde over 30 kilo og ta av en måned etter ungen var født....)

Når rutinene er inne, for både antall treningsøkter i uka og babyens sove- og spisemønster er mer stabilt,- kan du begynne og tenke annen type trening, og lengre økter :) Lykke til! Enn så lenge, gjør det så enkelt, men effektivt som mulig. Gode terningsrutiner er viktigere enn at det er den er spåinnmari effektiv. Det hjelper ikke med effektiv trening om man aldri får gjennomført det :) Men igjen, JEG synes Jillians videoer er effektive,- såfremt man presser seg selv og gjennomfører de med maks innsats :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...