Gå til innhold

Siste måltid - tråden!


Sweat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Oppskriiiift!:p

Haha, pronto! :p

Hadde noen med vaniljekrem-fyll også, FARLIG GODT :D

500g speltmel

3-4 SS sukrin

5-6 SS proteinpulver (vanilje eller sjokolade)

2 ts kardemomme

1 ts salt

1/2 pose tørrgjær

ca 4dl lunkent/varmt vann eller melk

1 egg

Ooog det fyllet du vil ha :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt det tørre (utenom gjæra) blandes i en bolle, gjæra blandes ut i halvparten av melka/vannet. Så har du bare egget og gjærblandingen i det tørre, spe på med resten av melka/vannet til det blir en fin deig. Skal ikke bli klissete, og kna den gooodt så den blir luftig og fin :) Forheves i ca 30min under et håndkle, del så deigen opp i 8-9 like store deler og rull/kna til fine runde boller! :D

Etterheves i enda 20-30min på stekebrettet, før det settes midt i ovnen på 220gr i 15min ca.

Skal du ha fyll i, må du klappe hver bolledeig flat på bakepapir og legg fyllet på midten. Så "bretter" du deigen over fyllet og ruller den deretter til det ser ut som en hel bolle. Haha, jeg er SÅ dårlig på forklaringer! :p

Tenkte litt på om det kanskje er mulig å bruke mandelmel ja.. Eventuelt mandelmel og bakebro. Men har erfaring med at bakverk med mandelmel blir ganske kompakte.. :confused: Hmm, må teste det ut neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiskaævildag! Såå ila 8 tima, helt uten hæmninge, eller tanka om nåkka som helst:

-Krystallklart at det e lite som har hæmma mæ, bortsett fra magen som semi-hæmma synsfeltet mitt nu.

Spontan refleksjon: Det faktum at kroppen min blir litt over gjennomsnittet opprørt av gluten kan også vær en brikke i dettan ikke-mysteriet.

Frokost, 12ish:

2 stekte egg

3 stekte fiskekaker

1 rundstykke

1 banan

Det va vesst ikkje nok på en dag som denna.. Måtte spe på med 3 knekkebrød med CC, skinke og makrell i tomat.

Middagstid 17ish: (som strakk sæ tell 19ish!)

En halv pose chilinøtter mens æ studerte kjøleskapet

2 bita sjokolade æ til min syke ekstase fant i kjøleskapet mens æ leita etter->

4 brødskive, leverpostei, makrell i tomat, smør, majones.

Min kjære sønn på 13 måna e syk, å æ har prøvd alt, til og med pannekake.. så tenkte æ sku gjør et siste forsøk med et glass barnemat:FAIL!

Sååå.. 1 glass barnemat på 195g

En time seinar:

Barnematen må ha gjedd mersmak for foran mæ ligg det en flådd pose hipp økologisk barnekjeks!

Ble btw skjølla ned med nesten en liter melk.

Har fast rutine når det kommer tell ka å når æ spis, så dettan va også litt dagens glade føl æ :D

Stooorfornøyd :) Spis ikkje gluten til vanlig, så ble heavy i dag, men det va sykt sykt sykt godt med brødmat.

Lørdags-løstan eig sjeldent grense, nån som har nån dårlig planlagte, gjærna crazye, menya di har løst å del?

-Skjedde nåkka funky med skriftstørrelsen, får ikkje tell å rett opp i det! MY BAD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiskaævildag! Såå ila 8 tima, helt uten hæmninge, eller tanka om nåkka som helst:

-Krystallklart at det e lite som har hæmma mæ, bortsett fra magen som semi-hæmma synsfeltet mitt nu.

Spontan refleksjon: Det faktum at kroppen min blir litt over gjennomsnittet opprørt av gluten kan også vær en brikke i dettan ikke-mysteriet.

Frokost, 12ish:

2 stekte egg

3 stekte fiskekaker

1 rundstykke

1 banan

Det va vesst ikkje nok på en dag som denna.. Måtte spe på med 3 knekkebrød med CC, skinke og makrell i tomat.

Middagstid 17ish: (som strakk sæ tell 19ish!)

En halv pose chilinøtter mens æ studerte kjøleskapet

2 bita sjokolade æ til min syke ekstase fant i kjøleskapet mens æ leita etter->

4 brødskive, leverpostei, makrell i tomat, smør, majones.

Min kjære sønn på 13 måna e syk, å æ har prøvd alt, til og med pannekake.. så tenkte æ sku gjør et siste forsøk med et glass barnemat:FAIL!

Sååå.. 1 glass barnemat på 195g

En time seinar:

Barnematen må ha gidd mersmak for foran mæ ligg det en flådd pose hipp økologisk barnekjeks!

Ble btw skølla ned med nesten en liter melk.

Har fast rutine når det kommer tell ka å når æ spis, så dettan va også litt dagens glade føl æ :D

Stooorfornøyd :) Spis ikkje gluten til vanlig, så ble heavy i dag, men det va sykt sykt sykt godt med brødmat.

Lørdags-løstan eig sjeldent grense, nån som har nån dårlig planlagte, gjærna crazye, menya di har løst å del?

-Skjedde nåkka funky med skriftstørrelsen, får ikkje tell å rett opp i det! MY BAD

Ikke dårlig meny det der altså! :p

Det kan gå ned rimelig store mengder mat i en liten kropp her også når jeg først har spisedag/spisevindu.. Blir nesten litt skremt noen ganger over HVOR mye som klarer å få plass i lille meg, høhø :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 poser lakris-snop

2 poser nudler

1/2 kylling, 2 løk, 1 kålhode

1.5 l Pepsi Max

1 pose Smash

1/2 bøtte is

Muuuulig at du blir krona til "crazy-meal" kongen i denna runden!

Et måltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dårlig meny det der altså! :p

Det kan gå ned rimelig store mengder mat i en liten kropp her også når jeg først har spisedag/spisevindu.. Blir nesten litt skremt noen ganger over HVOR mye som klarer å få plass i lille meg, høhø :p

Det litt ironiske va at mens æ ivrig innhalerte barnekjeksen så æ på tv om jente som trente på olympiatoppen! Herlig! ;)

Ahaha, ja den kroppen slutta aldri å overrask! Men herregud så intenst godt det va. Di minnan ska hold mæ varm ei stund. Å sku æ kjølne før tida, så tenker æ minnan om Mr.Bøe sin meny over her blir å gi mæ nok te å hold ut :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollert spisedag med vekt på karbs, om dette hadde vært en av mine vanlige spisedager så hadde benken vært fylt med snop istede :cool:

Siste måltid for dagen, fylte pannekaker, ser bedre ut en det smakte.. Buckwheat pannekake miks anbefales ikke !!

[ATTACH=full]1633[/ATTACH]

Synes ikke de buck wheat-pannekakene er så verst jeg :) Uansett, så frøktelig godt ut :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...