Gå til innhold

.


JLL

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slett ikke vaerst, men jeg kan se hvorfor korsryggen maa ta en "hell of a beating" her! Proev aa len deg mer bakover naar du begynner loeftet, push mer gjennom haelene og se mer oppover. Trekk stanga oppover langs laarene og som sagt len mer bakover. Lock-out boer ogsaa vare med stanga mer tilbaketrukket og hofta skutt mer fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du løfter ganske likt meg tror jeg, men kanskje du er enda litt mer foroverbøyd enn meg.

Ser at ryggen din er nesten paralell med golvet, og dermed må ryggen jobbe temmelig mye for å fullføre løftet.

Sumo er en mulighet, men om du har mulighet, senk rompa enda mer før du løfter.

Øvelsen vil bli lettere for ryggen, men tyngre for beina.

Jeg er også ganske svak i korsryggen/kjernen, og det kan sikkert være lurt å hive inn planken, rygghev og andre øvelser de dagene du ikke trener markløft. Så får ryggen noen lettere økter istedet for bare tung markløft ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som startposisjonen din ikke er helt god, stanga kommer for langt foran deg og du får dermed en moment arm som korsryggen må korrigere. Vinkelen på videoen er ikke av de beste, men det er lett å se at stanga svinger ut foran knærne dine når du setter den ned. Bøy heller hoftene istedenfor å bøye knærne slik at stanga går rett ned og lander i utgangsposisjon igjen. Kommer stanga for langt fram må du dra den inntil leggene igjen.

Husk å skyt fram brystkassa skikkelig før du løfter, på denne måten setter du ryggen i spenn slik at du ikke løfter med avrundet korsrygg. Gjør du dette og får stanga nærmere kroppen før du løfter så tror jeg dette skal gå riktig så bra.

Se innlegg om markløftteknikk her for flere tips om markløftteknkikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • JLL endret tittelen til .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...