Gå til innhold

Matblogg


Carl-Erik

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er nydelig! Syltetøy er vel ikke akkurat steinalderdiett (sukker eller søtning), men det er godt!:) Jeg tror ikke "hulemenneskene" hadde klaget hvis de hadde fått denne kombinasjonen servert :thumbsup:

Jeg tenkte mest på bærene i syltetøyet ;)

Man kan lage syltetøy selv med 100% bær..

Nå virker det som jeg er en stor tilhenger av syltetøy som ikke stemmer helt. Men det er godt i blant med litt på grøten, kesamen, cottage cheese osv. Og tyttebær til vilt kjøtt osv. Men bare litt for smaken sin skyld. Smører ikke tjukt på med mindre det er bevisst for å karbe opp eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mest på bærene i syltetøyet ;)

Man kan lage syltetøy selv med 100% bær..

Nå virker det som jeg er en stor tilhenger av syltetøy som ikke stemmer helt. Men det er godt i blant med litt på grøten, kesamen, cottage cheese osv. Og tyttebær til vilt kjøtt osv. Men bare litt for smaken sin skyld. Smører ikke tjukt på med mindre det er bevisst for å karbe opp eller noe.

"syltetøy" med 100 % bær kalles....moste bær! :thumbsup: Jeg er veldig glad i syltetøyet mitt, og det er familiert - i hvert fall på morsiden. Må liksom nesten alltid ha noe kaldt, søtt og saftig ved siden av maten :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noen spesiell ris å anbefale carl?

Tenkte jeg skulle prøve meg på å lage noen ferdigmåltider men er ikke så superglad i pasta sammenlignet med ris! Evt noen oppskrifter med ris!

Svart ris eller villris inneholder langt mer fiber og mikro-næringsstoffer. Fullkornris har beholdt mer av næringsstoffet ytterst i riskornet.Byggris skal også være et sunnere alternativ.

Selv gjør jeg det veldig enkelt og kjøper boil-in.bag middagsris med 10% villris fra Uncle Ben's.

Ris kan jo brukes til alt. Gryteretter, til kjøtt, risotto, risgrøt osv..

I fjor lagde jeg risgrøt av svart ris, hehe.. Ble faktisk veldig godt. Litt nøttesmak på grøten.

http://erikcbb.wordpress.com/2010/11/29/svart-ris-og-julegr%C3%B8t/post-1628-14440824492422_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lørdag.

Både jeg og samboer spiser stort sett hver vår diettmat fra plastbokser uka igjennom. Jeg skal vokse mens hun har begynt forsiktig på deff til Oslo Grand Prix i begynnelsen av april. Så blir vanskelig å kombinere. Lettere å spise hver for oss.

Men de fleste lørdager lager vi noe godt som vi spiser sammen. I dag ble det enchiladas med kylling..

post-1628-1444082450844_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Matinntaket i går:

Frokost: 200g havre, 50g proteinpulver, 5g smør.

Lunsj: 600g karbonadedeig, 500g grønnsaksmiks, 100g pasta, 300g hakkede tomater

Etter trening: 220g gainer

Snacks: Et eple og en mandarin.

Middag: 400g kylling, 100g ris, pesto og parmesan.

Kvelds: 350g mager kesam, 70g kasein

Spiser ca slik hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke kranglete med 350g mager kesam? en boks + bittelitt til? :D

Kanksje han har en eller annen kesamdressing stående som han bruker til middagsmat. Jeg hadde aldri klart å spise så mye uten dressing/ketchp som tilbehør. Jeg hadde vel i grunn ikke klart å spise så mye uansett - i hvert fall ikke over tid :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke kranglete med 350g mager kesam? en boks + bittelitt til? :D

Hehe. Ja selvfølgelig.. Jeg mente 300g. En boks..

Kanksje han har en eller annen kesamdressing stående som han bruker til middagsmat. Jeg hadde aldri klart å spise så mye uten dressing/ketchp som tilbehør. Jeg hadde vel i grunn ikke klart å spise så mye uansett - i hvert fall ikke over tid :p

Mager kesam er utrolig godt. Blir aldri lei. Blander med mye forskjellig og kasein med forskjellig smaker.

Når jeg blander mager kesam og kasein har jeg også i litt vann så den ikke blir alt for tjukk i konsistensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...