Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

[ATTACH]75195[/ATTACH]

Som dere kan se på resultatet av en inBody analyse har jeg en muskelubalanse i armene. Om ikke for body analysen, er det også synlig forskjell når jeg flexer.

Jeg lurer på beste måte å rette opp dette på? Det er utrolig irriterende å måtte avbryte sett tidlig, pga venstrearmen ikke klarer holde følge når jeg gjør f.eks db curls.

Er det så enkelt som å trene ett ekstra sett på venstre side, når jeg gjør de forskjellige øvelsene?

post-15409-14440907631045_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15212-muskelubalanse-i-h%C3%B8yrevenstre-arm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynn med venstrearmen og bruk en vekt hvor du greier 8-12 reps. så kjører du like mange reps på høyre som du klarte med venstre.

Rett å slett ta utgangspunkt i venstrearmen, bygge opp den imens høyre vedlikeholdes? Ikke dumt.. :) Det er litt av det som blir sagt i den videoen jeg linket tidligere. Ofte i benkpress så kjenner jeg at høyresiden går opp fortere. Det er vel for tungt for venstre, og man overkomper. Venstre forblir svak, mens høyre bygges. Jeg får gå litt ned i vektene.

Hvor lang tid tar det typisk å rette ut noe slikt? Par mnd?

Rett å slett ta utgangspunkt i venstrearmen, bygge opp den imens høyre vedlikeholdes? Ikke dumt.. :) Det er litt av det som blir sagt i den videoen jeg linket tidligere. Ofte i benkpress så kjenner jeg at høyresiden går opp fortere. Det er vel for tungt for venstre, og man overkomper. Venstre forblir svak, mens høyre bygges. Jeg får gå litt ned i vektene.

Hvor lang tid tar det typisk å rette ut noe slikt? Par mnd?

Noen måneder ja.

Det med benkpressen vil rettes etterhvert. Merket i begynnelsen så hang alltid venstre etter i benkpress, men nå er det problemet løst! :)

Annonse

De fleste høyrehendte vil alltid ha en liten ubalanse, men følger du tipsene over så vil ihvertfall ubalansen bli mindre. Skal du rette den helt opp må du nok ta litt flere sett med venstra, eller være veldig bevist på at du belaster begge armene likt under dagligdagse aktiviteter også.

I hverdagen bruker jeg å gjøre det meste med venstre for å bli like sterk i grepet på venstre som jeg er på høyre. Når jeg handler, løfter ved etc.. Kanskje du kan prøve det også? kan kanskje hjelpe litt på ubalansen :)

I hverdagen bruker jeg å gjøre det meste med venstre for å bli like sterk i grepet på venstre som jeg er på høyre. Når jeg handler, løfter ved etc.. Kanskje du kan prøve det også? kan kanskje hjelpe litt på ubalansen :)

Ja, hehe - jeg har allerede begynt. Er begrenset hvor mye jeg bruker arma i hverdagen, men ved å legge over til venstrearmen så vil jo det plusse seg opp. Er jo en grunn til at man er ubalansert..

Viktig og huske på at man kan ha forskjellige muskelfester fra side til side slik at det ikke nødvendigvis kan bli 100% likt. Selv Arnold, med alle sine medaljer og årevis med trening, hadde ikke symmetriske biceps pga dette.

schwarzenegger2.jpg

Hei,

[ATTACH]75195[/ATTACH]

Som dere kan se på resultatet av en inBody analyse har jeg en muskelubalanse i armene. Om ikke for body analysen, er det også synlig forskjell når jeg flexer.

Jeg lurer på beste måte å rette opp dette på? Det er utrolig irriterende å måtte avbryte sett tidlig, pga venstrearmen ikke klarer holde følge når jeg gjør f.eks db curls.

Er det så enkelt som å trene ett ekstra sett på venstre side, når jeg gjør de forskjellige øvelsene?

Beklager dårlig kofferthumor men ubalanse i armene er en vanlig sak :)

Ville trent armene separat inntil de er like sterke ved å vedlikeholde en mens du øker med den andre opp mot det punktet at de er like sterke.

Kjør på!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...