Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel egentlig veldig mange måter å lage pizzabunner på. Kommer selvfølgelig ikke på noen selv, men egentlig er det bare å trikse og mikse, så ser du hva som funker og hva som ikke funker :p Det har jeg gjort mange ganger.

Hehe, har trua på proteinkannekakebunn, kun fordi det er lettvint :p Går absolutt ann å lage med grovt mel ja, men tar så sykt lang tid i forhold. Meatsa er en klasikker ja, trenger dog en del karbsi kostholdet. Spørs om det ikke blir en PFkake pizza i mårra :)

Annonse

Hva med denne italienske TYNNE pizzabunnen? (Hvetemelet kan jo byttes ut med grovere type). Jeg bruker denne hvis jeg skal ha sykt mye kjøtt og digg på pizzaen... Oppskriften er genial, og enkel - pluss at det blir mer fyll og tynnere bunn.

Eller denne lavkarboversjonen. - men da trenger du fiberhusk.

Annonse

Jeg har oppskrivt på verdens beste proteinpizza!

Ingr:

1 stk - Egg (20 stk L/M Egg), Prior

3 stk - Eggehvite

2 ss - Mandelmel

20 g - Bakepro, Dalblads

2 ts - Fiberhusk

Bland ett egg og en hvite med alt det tørre. Spe på med litt vann for å få en seig konsistens. Pisk to eggehvitter med litt salt, og vend forsiktig inn i deigen. Gni deigen utover ei stekeplate dekket med bakepapir og forstek i ca 10 min før du har på fyll. Stek i 10-15 min på 180 g.

Med fyll (tomatsaus, cc, 20 g hvitost, paprika, mager salami, rødløk og sjampinjong) ser næringsinnholdet per porsjon slik ut:

Kcal: 108

Karb: 2.33 g

Prot: 14.6 g

Fett: 4.45 g

(og ja, denne smaker faktisk pizza, uten merkelig og ekkel konsistens!) :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...