Gå til innhold

Er Mc Donalds burger bedre/billigere enn kylling fra butikken?

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke at noen klarer å spise den maten der. Jeg tror jeg spiser på mcd en gang i året og gud å mye luft den maten inneholder, dårlig lenge etter på . Nei ...MYE bedre å lage selv, ikke tar det lange tiden heller.

Fortsetter under...

Jepp. Det skyldes at mange reagerer på O2-sammensetningen i burgeren. Oxygenmolekylene deriveres til n-1-O2 i kontakt med fettsyrene som brukes i fastfood. Google it..

Not sure if trolling or using bad math terminology.

Not sure if trolling or using bad math terminology.

Takk gud det ikke var jeg som var et fullstendig nek der :p Prøvde å google ved å bytte litt hit og dit ut i fra litt kjemisk/biokjemisk terminologi --> ingenting. IAmaBro, please respond.

Kan noen forklare meg Hvordan har det seg at Mcdonals burgerne ikke råtner som annen mat? er jo ikke helt naturlig.

I mangel av fuktighet og/eller oksygen er det ikke mange mikrober som trives.

Burgeren forblir slik den er av samme grunn som ukokt pasta eller annen tørrvare - den er tørr. Gjør samme eksperiment, bare dusj litt vann på så skal du se brødet råtner fort.

For de som ønsker å vite litt mer om burger jerky :p

The Burger Lab: Revisiting the Myth of The 12-Year Old McDonald's Burger That Just Won't Rot (Testing Results!) | A Hamburger Today

Annonse

Har ikke roen nok til å brette langt ut om dette, men søk opp mailard-reaksjonen. Du har nok helt korrekt at det er Gilde de bruker, men det er irrelevant da det er behandlingen av det som har noe å si. Hvordan det stekes, mørnes, behandles osv som tøyser med aminosyrene som igjen hemmer proteinkvaliteten.

Dette høres veldig spekulativt ut. Hvorfor skulle McDonalds ha en interesse av å "tøyse med aminosyrene" i burgerene sine?

Kan noen forklare meg Hvordan har det seg at Mcdonals burgerne ikke råtner som annen mat? er jo ikke helt naturlig.

The Myth of the Non-Decomposing McDonald’s Hamburger « The Skeptical Teacher

EDIT: Ninjaer...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...