Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja jeg har ca trent styrke i 1 år nå. Ca 1 mnd igjen.

Jeg lurer på hvor mye man burde øke i baseøvelsene på dette året.

Feks. i Benken har jeg økt fra å makse 50kg første gang til 85 (35kg)

Så hvor mye burde man egentlig øke på 1 år hvis man driver med styrketrening ca i gjennomsnitt 3 ganger pr uke?

mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14550-hvor-mye-burde-man-%C3%B8ke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hvis man går ned i øvelser ville jeg gjetta at man spiser for lite og kroppen ligger i underskudd. Men det hender at hvis jeg ikke trener en øvelse på en stund blir jeg svakere i den, selv om jeg kanskje trener den samme muskelgruppen, men med andre øvelser.

Hvis man går ned i øvelser ville jeg gjetta at man spiser for lite og kroppen ligger i underskudd. Men det hender at hvis jeg ikke trener en øvelse på en stund blir jeg svakere i den, selv om jeg kanskje trener den samme muskelgruppen, men med andre øvelser.

aha, var syk sist uke, så idag ble jeg dypt skuffa i en øvelse.. Spiste ikke noe mat i løpet av den uka. Da komme nedturen sikkert pga det, takker for svar kompis!

OG en ting til, hvilket treningsprogram anbefaler du for maksimal øking i styrke? 3-4 dager? Kunne du gitt meg en link?

Det blir vel bare vanskeligere å vanskeligere å øke jo høyere du kommer, i starten kan man øke ganske mye, mens det etterhvert vil kreve mer og mer tid.

hm når burde man øke???. Feks hvis jeg klarer en øvelse 5x5 (men det var litt tungt) burde jeg da øke et par kilo opp, eller forsette med samme kilo?

Annonse

Tja, man må jo presse seg selv for å komme noen veg, jeg har pleid å ha som regel at når jeg har 2 reps til overs på siste settet. Dvs om du har 5x5 med 50 kg på benkpress, så klarer du de fire første setta med 50kg og du klarer å dytte opp 7 reps på siste sett så ville jeg sagt at jeg var klar for å øke til 55kg. Akk nå følger jeg prosentvis økning, så nå øker jeg om jeg klarer det eller ikke : p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...