Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kommer litt an på om du mener sunn som i lite kcal eller uten sukker. :p

Min favoritt er ihvertfall denne:

(blandingsforhold etter eget ønske, jeg pleier bare å lage mye)

Soyakrem (kan bruke fløte, men liker den spesielle smaken soyakremen gir)

Eggeplommer

Proteinpulver med vaniljesmak (evt. bytte ut med sjokolade og sløyf vaniljepulveret)

Vaniljepulver

Sukkerfri sjokolade

1. Visp soyakrem sammen med proteinpulver.

2. Vips eggeplommene stive.

3. Vend soyakremen sammen med eggeplommene med en slikkepott

4. Rør inn hakket sjokolade til slutt og sett i fryseren

Den skal stå til den blir stiv, men så lang tålmodighet har ikke jeg. Jeg tar den alltid ut mens den enda er myk i midten: full av deilig krem. :D

Fortsetter under...

Nah. Proteinpulver er bare protein, som regel fra melk, som har blitt gjort om til pulverform. (og tilsatt smak, og noen greier som gjør at det løser seg bedre opp)

Joda. Noen er bedre å bruke til proteinfluff enn andre, men til vanlige shaker så går det mye på det samme.

Ok! Tusen takk for svar :-)

Kommer litt an på om du mener sunn som i lite kcal eller uten sukker. :p

Min favoritt er ihvertfall denne:

(blandingsforhold etter eget ønske, jeg pleier bare å lage mye)

Soyakrem (kan bruke fløte, men liker den spesielle smaken soyakremen gir)

Eggeplommer

Proteinpulver med vaniljesmak (evt. bytte ut med sjokolade og sløyf vaniljepulveret)

Vaniljepulver

Sukkerfri sjokolade

1. Visp soyakrem sammen med proteinpulver.

2. Vips eggeplommene stive.

3. Vend soyakremen sammen med eggeplommene med en slikkepott

4. Rør inn hakket sjokolade til slutt og sett i fryseren

Den skal stå til den blir stiv, men så lang tålmodighet har ikke jeg. Jeg tar den alltid ut mens den enda er myk i midten: full av deilig krem. :D

Ooh.. Må prøves!! Med sunn mener jeg vel bare bedre enn butikkisen, om det er på ene eller andre måten :lol:

[ATTACH]108230[/ATTACH]

Hadde denne til dessert nå i kveld, knallgod.

1 boks mager kesam

300g ferske jordbær

1 spiseskje vaniljeekstrakt

Kjørte alt i en blender og deretter i ismaskinen.

post-85-14440944076826_thumb.jpg

[ATTACH]108230[/ATTACH]

Hadde denne til dessert nå i kveld, knallgod.

1 boks mager kesam

300g ferske jordbær

1 spiseskje vaniljeekstrakt

Kjørte alt i en blender og deretter i ismaskinen.

Å hallo!! Jeg må ønske meg ismaskin til bursdagen!! :)

Annonse

Jordbær/sjokolade is:

150gram frosne jordbær

150gram Yoghurt naturell

20-40gram sjokoladeproteinpulver

Litt stevia

Bland sammen i blender eller tilsvarende! nom nom

blir det ikke rart med kombinasjonen av jordbær + sjokolade ?! Høres liksom så merkelig ut -men er veldig åpemn for å prøve hvis du påstår at det er bra ;)

blir det ikke rart med kombinasjonen av jordbær + sjokolade ?! Høres liksom så merkelig ut -men er veldig åpemn for å prøve hvis du påstår at det er bra ;)

Dama som introduserte meg for denne isen. Jeg ble egentlig veldig overrasket fordi jeg syns alt sånn sunn usun mat smaker dritt, men denne var veldig god. Hun pleier ikke ha mer enn 20gram proteinpulver i selv, men jeg syns ikke 35-40gram har noe si på smaken det heller.

Annonse

Mocca er jo en mørk sjokolade smakssatt med hint av sterk kaffe.

Tenk moccabønner :D

(eller mokkatrøffel omnomnom)

Ironcore sin sjokoladesmak er det jævligste jeg noengang har smakt... så det blir jo deg om det.

Selv synes jeg den smaker harsk melkesjokolade... Men så er jeg ekstremt lite fan av melkesjokolade, og er ganske opptatt av smak :p Så blir litt overømfintelig for harske toner.

Mocca er jo en mørk sjokolade smakssatt med hint av sterk kaffe.

Tenk moccabønner :D

(eller mokkatrøffel omnomnom)

Ironcore sin sjokoladesmak er det jævligste jeg noengang har smakt... så det blir jo deg om det.

Selv synes jeg den smaker harsk melkesjokolade... Men så er jeg ekstremt lite fan av melkesjokolade, og er ganske opptatt av smak :p Så blir litt overømfintelig for harske toner.

Åååja! Men moccabønner liker jeg jo :cool::D

Sunn sorbet is:

-kjør frosne bær og/eller frukt i blender, ha i vann til den får riktig sorbet konsistens

-smak til med sukrin eller annen søtning

For variasjon kan man legge til for eksempel frisk mynte, sjokoladebiter,nøtter,frisk basilikum (faktisk kjempegodt med for eksempel jordbær)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...