Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har litt problemer med rygg/nakke, trener ganske mye, men i og med at jeg sitter veldig mye i jobben foran PC, blir ryggen min for svak og jeg får problemer.

Jeg er ute etter noen bra tips på ulike övelser for å trene opp midtpartiet i ryggen, altså mellom skulderbladene.. anyone?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14433-tips-rygg-%C3%B6velser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Chinups er konge for å bygge rygg!

Det har ihvertfall hjulpet meg.

omvendt roing, framoverbøyd roing, sittende roing, smalt nedtrekk, bredt nedtrekk er gode øvelser for ryggen :)

Noen tips til ryggøvelser jeg kan gjøre hjemme? Det går mye i roing hos meg siden jeg trener hjemme og ikke har noe tilgang på treningssenter. Elsker å trene nedtrekk så syns det er irriterende å ikke kunne ha det med i programmet ... -_-:p

Noen tips til ryggøvelser jeg kan gjøre hjemme? Det går mye i roing hos meg siden jeg trener hjemme og ikke har noe tilgang på treningssenter. Elsker å trene nedtrekk så syns det er irriterende å ikke kunne ha det med i programmet ... -_-:p

Har du tilgang til vekter hjemme?

Isåfall, hvordan utstyr har du og hvor tunge vekter har du? :)

Har du tilgang til vekter hjemme?

Isåfall, hvordan utstyr har du og hvor tunge vekter har du? :)

Jeg har en curlstang, og har vekter som gjør jeg at jeg kan komme opp i en 40-50 kg om jeg ikke tar helt feil. Så det er noen øvelser jeg ikke kan ta, føler jeg. Og så har jeg en helt enkel treningsbenk :)

Annonse

Annonse

skaff deg ett strikk med god belastning. Sitt på gulvet legg strikken rundt beina og trekk, prøv med armene i navel høyde og så i skulder høyde. strikken kan også has rundt ett tre , rundt dørknotten, etc.

Stå på gulvet bøy deg godt frem med en hantel i hver arm, rett rygg, og rumpa opp,la armene henge ned fra skulderen mot gulvet og trekk rett opp til bryst- senk ned å gjenta.

for nakken står du bare helt vanlig med en hantel i hver hand og så trekker du skulderen opp til øret, opp å ned )

skaff deg ett strikk med god belastning. Sitt på gulvet legg strikken rundt beina og trekk, prøv med armene i navel høyde og så i skulder høyde. strikken kan også has rundt ett tre , rundt dørknotten, etc.

Stå på gulvet bøy deg godt frem med en hantel i hver arm, rett rygg, og rumpa opp,la armene henge ned fra skulderen mot gulvet og trekk rett opp til bryst- senk ned å gjenta.

for nakken står du bare helt vanlig med en hantel i hver hand og så trekker du skulderen opp til øret, opp å ned )

Takk:) Det var gode tips!

Begrens det som skaper problemer. For deg er det mye sitting. Lær deg og sitte korrekt, og bruk hver anledning du har til å gå litt rundt til å gjøre det. Tøy litt hver halvtime, gå litt rundt. Prøv og sitt knelende på gulvet litt, osv. Det gjelder å være kreativ og avlaste ryggen.

Allerede kommet en del tips her.

prøv og press skuldrene ned og bak, og få brystet litt opp, mens du sitter og går - ikke la de dette forover/ dårlig holdning.

Når du trener: fokuser på markløft, en sterk rygg hjelper veldig. Andre øvelser kan være facepulls, roing, pullups. Blir du sterkere i øvre rygg blir det lettere og holde skuldrene mer tilbake. Prøv også og still stolen slikk at den lener seg litt bakover slik at du ikke sitter i 90 grader. Stramme hofteleddsbøyere kan også bli et problem - og det er viktig at du tøyer disse ganske ofte, slik at de ikke blir rotert framover - som igjen kan gjøre ryggen vond. Tøy når du har sjansen, rulle, og tren bra - bruk ekstra tid på oppvarming med fokus på aktivering og tøye på problemområder. Litt mer fokus på rygg i forhold til framside.

Stramme brystmuskler er heller ikke noe du vil ha. Tøy brystet med 30-60 sek. Og utfør denne:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...