Gå til innhold

Sliter med nok protein pga allergi og regulering


Isa24

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg fikk nylig tilbakemelding fra en naprapat ang blodprøve jeg tok for en tre uker siden,

der står det matvarene i kolonner i rød, gul og grønn farge.. På rød fikk jeg konstantert at jeg reagerte på kumelk, kasein/ostestoff og på gul fikk jeg geitemelk og sauemelk. Dette fikk jeg vite at jeg måtte unngåca 6-8 mnd. I tillegg til eggehvite og hvete.

ITILLEGG fikk jeg nettopp satt på regulering (HJELP, i alder av 24...). Jeg aner derfor ikke hva jeg kan spise, sliter med å få i meg nok proteiner som jeg faktisk klarer å tygge. Grønnsaker er ikke lett, utenom brokkoli/blomkålmos, salater osv.

Noen som har forslag til hva jeg spise med et ok innhold av proteiner..?

Takker såå mye for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, kjip sak det der, noe jeg kjenner godt til.

Jeg har prøvd forskjellige kilder til protein, og har falt på følgende;

Egghviteprotein (men dette tålte du ikke)

Risprotein fra Jarrow( bør de fleste tåle)

Mye kyllingfilet, dette er en god kilde til protein og lett å spise.

Ytrefilet/indrefilet svin og okse( kan være slit med regulering)

Alternativt har du jo hempprotein fra Jarrow, men det krever disiplin for å få ned.

En blanding av ris, erte og hempprotein går ned, men da ville jeg heller brukt reint risprotein mtp smak.

Er det eggeplommen eller eggehviten som er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, kjip sak det der, noe jeg kjenner godt til.

Jeg har prøvd forskjellige kilder til protein, og har falt på følgende;

Egghviteprotein (men dette tålte du ikke)

Risprotein fra Jarrow( bør de fleste tåle)

Mye kyllingfilet, dette er en god kilde til protein og lett å spise.

Ytrefilet/indrefilet svin og okse( kan være slit med regulering)

Alternativt har du jo hempprotein fra Jarrow, men det krever disiplin for å få ned.

En blanding av ris, erte og hempprotein går ned, men da ville jeg heller brukt reint risprotein mtp smak.

Er det eggeplommen eller eggehviten som er problemet?

Hei der:) og takk for tips! Det er eggehviten ja som er problemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde regulering selv, eneste gangene jeg slet med å tygge pga denne var de første ukene/den første måneden, i tillegg til et par dager etter hver gang jeg var inne og strammet reguleringen. Vet hvor ikke lenge det er siden du fikk, men det bør ikke være noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

suppe med fisk i =)

Potetmos + karbonadedeig og brun saus...digg!! der kan du jo f.eks blande inn blomkål og brokkoli i potetmosen? Lett å tygge + gode proteiner fra karbonadedeig.

Tunfisk

Pålegg - kokt skinke/kalkunfilet osv.. lett å tygge!

havregrøt kokt på vann eller bruk soyamelk/rismelk/havremelk + tilsett proteinpulver (som ikke er melke-eller egg-basert)

nøtter!

OG - glemte jo nesten: SMOOTHIES: prottispulver, vann/melk, frosne bær, banan, mandler, havregryn osv.. Evt noe yoghurtaktig basert å¨soya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...