Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Reimer funker fint det Sondre Aalbotsjord, kjekt å ha i treningsbag'n og når du skal på toppsett og ny RM

Fram mot jul blir det nok kjøp av reimer.

Som du sier så kan reimer være kjekt å ha på toppsettene eller og ny RM.

Bare jeg ikke blir for avhengig av de.

Takk for svar! :D

Men som svar til krabbeklo. Jeg merker at jeg tenker for mye på grepet når jeg løfter, at det går ut over teknikken. Skal jeg begynne å kjøre grepsøvelser f.eks deadholds? Det kan vel ikke skade å legge av 10 minutt til grepet? :)

Tren med reimer når grepet svikter, opp mot maksløft osv. Ellers ville iallefall jeg latt være. Det er også bare å peise på med grepstrening ja. Hold stangen så lenge du greier på siste repetisjonen f.eks. Men om grepet går ut over teknikken som du nevner, bør du absolutt bruke reimer ja : )

Tren med reimer når grepet svikter, opp mot maksløft osv. Ellers ville iallefall jeg latt være. Det er også bare å peise på med grepstrening ja. Hold stangen så lenge du greier på siste repetisjonen f.eks. Men om grepet går ut over teknikken som du nevner, bør du absolutt bruke reimer ja : )

Jeg vil jo heller ikke at grepet skal ligge etter.

Jeg trener med 110kg i markløft, de to første settene greier jeg fint med bra teknikk, men de 2 siste er det en regnbue på ryggen min.

Burde jeg senke vekten, og heller kjøre prøve å øke med 2,5kg i uken med bra teknikk, enn 5kg med dårlig teknikk?

Jeg vil jo heller ikke at grepet skal ligge etter.

Jeg trener med 110kg i markløft, de to første settene greier jeg fint med bra teknikk, men de 2 siste er det en regnbue på ryggen min.

Burde jeg senke vekten, og heller kjøre prøve å øke med 2,5kg i uken med bra teknikk, enn 5kg med dårlig teknikk?

Har litt vanskelig for å tro at det er kun grepet som fører til denne regnbuen du snakker om uten å se video. Du greier jo uansett å løfte stangen så jeg tror heller det er andre ting som svikter. Men prøv med reimer og se det litt an. Prøv mixed grip om du ikke allerede gjør det og snik inn flytende magnesium om gymet ditt ikke tillater det.

Teknikk skal uansett alltid komme før antall vektskiver på stangen. Og for å svare på det siste spørsmålet. JA - du skal heller øke 2,5 kg med god teknikk fremfor 5 kg med dårlig teknikk.

Har litt vanskelig for å tro at det er kun grepet som fører til denne regnbuen du snakker om uten å se video. Du greier jo uansett å løfte stangen så jeg tror heller det er andre ting som svikter. Men prøv med reimer og se det litt an. Prøv mixed grip om du ikke allerede gjør det og snik inn flytende magnesium om gymet ditt ikke tillater det.

Teknikk skal uansett alltid komme før antall vektskiver på stangen. Og for å svare på det siste spørsmålet. JA - du skal heller øke 2,5 kg med god teknikk fremfor 5 kg med dårlig teknikk.

Det kan godt hende at det ikke bare er grepet som er problemet, men jeg ser at teknikken er bra når jeg kjører 105kg men med 110kg så er teknikken ille. Kanskje det rett og slett bare er for tungt for meg.

Hva med å kjøre 2 set med 110kgx5, så senker jeg vekten til 105kg å kjører 2 sett med det?

Jeg tror innkjøp av magnesium og reimer kan være lurt, så skal prøve få bestilt iløpet av helgen.

Det er en grunn til at jeg ikke dro på jobb idag. Helt forferdelig teknikk igår som gjorde at jeg fikk smerter i korsrygg igår/idag.

Tusen takk for svar! :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...