Gå til innhold

Brødmat er bramat!


Regzine

Anbefalte innlegg

Jeg mener brødmat er bra mat, så lenge man velger det riktige brødet. Jeg pleier å velge rugbrød, polarbrød extrem, lavkarbobrød eller andre ekstra grove brød.

Aller best liker jeg å bake brød selv, da er Ingers rugbrød en favoritt. Ofte bruker jeg mager kesam/skyr naturell og natron i brødbakst, og jeg bruker noen ganger bakepro for å øke proteininnholdet.

  • Spiser dere brødmat?
  • Hvilke brød spiser dere?
  • Har dere noen gode brødoppskrifter?

http://suntoggodtregine.blogg.no/1350246899_brdmat_er_bra_mat.html

Sunt & Godt Regine | Facebook

post-10232-14440895060037_thumb.jpg

post-10232-1444089506033_thumb.jpg

post-10232-14440895060946_thumb.jpg

post-10232-14440895064035_thumb.jpg

post-10232-1444089506656_thumb.jpg

post-10232-14440895069168_thumb.jpg

post-10232-1444089507253_thumb.jpg

post-10232-14440895075814_thumb.jpg

post-10232-14440895076343_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker brød, men det gjør meg ikke særlig mett så jeg spiser det ikke så ofte. Når jeg spiser det, er det lavkarbobrød fra Idun eller Funksjonell Mat.

[ATTACH=full]64953[/ATTACH]

Karbolettbrød fra Idun

[ATTACH=full]64954[/ATTACH]

Lavkarbobrød fra Funksjonell Mat, laget som rundstykker.

Har aldri forsøkt de ferdigblandingene. Regner med de funker bra siden du faller tilbake på det? Det ser godt ut iallefall.

Blir ikke så mett av brødskiver jeg heller, derfor blir pålegget som regel hovedbestanddelen i måltidet. Også syntes jeg det er fin å erstatte ris/poteter ol. med brød til middag noen ganger. Variasjon er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri forsøkt de ferdigblandingene. Regner med de funker bra siden du faller tilbake på det? Det ser godt ut iallefall.

Blir ikke så mett av brødskiver jeg heller, derfor blir pålegget som regel hovedbestanddelen i måltidet. Også syntes jeg det er fin å erstatte ris/poteter ol. med brød til middag noen ganger. Variasjon er bra :)

Ja, de funker veldig fint! Utrolig gode, det syns til og med familien min som spiser "vanlig" brød :lol: men som du sier: variasjon er bra og har man skikkelig pålegg på blir det et fint lite måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brød spiser jeg LETT! Sååå godt å variere med brød i kostholdet :p

Men som nevnt over, metter ikke så lett - derfor blir det fort 3-4 brødskiver på meg.

Har funnet favoritten min på Rema 1000, men tenker å bake brød selv for å kanskje få det litt sunnere :whistle:

Grovt og Godt, Bygg heter dem! Mmmm :hungry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri forsøkt de ferdigblandingene. Regner med de funker bra siden du faller tilbake på det? Det ser godt ut iallefall.

Blir ikke så mett av brødskiver jeg heller, derfor blir pålegget som regel hovedbestanddelen i måltidet. Også syntes jeg det er fin å erstatte ris/poteter ol. med brød til middag noen ganger. Variasjon er bra :)

Bruker også en del ferdigmixer - men tilsetter en del selv slik at jeg normalt bruker ca 1/2 av posen per gang - eller lager sinnsyke mengder og fryser ned. Pleiere ta utgangspunkt i lavkarbomix (de er gode!) og tilsetter ofte litt havregryn. Pleier også å klekke i en del egg og blande inn enten kesam eller cottage cheese i deigen. Steker ikke som brød men som rundstykker/baguetter, eller i digre muffinsformer.

PS: typen skulle bake og tok istedefor cottage cheese, et helt beger mager smøreost (kavli 6%) og miksa inn i deigen.. Det var vel egentlig en misforståelse da han ikke fant cottage cheese - men det ble ganske bra. Denne osten er relativt lav på kcal (120 per 100g tror jeg) og høyt innehold av protein - så de som er bekymret for kaloriene i brød kan med fordel tynne det ut ved å tilsette nettopp slike ting =)

Jeg skal opp noen kg i vekt, så jeg pleiere å øke kcalinnholdet ved å tilsette litt mer olje og strø over med hakkete valnøtter eller mandler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også en del ferdigmixer - men tilsetter en del selv slik at jeg normalt bruker ca 1/2 av posen per gang - eller lager sinnsyke mengder og fryser ned. Pleiere ta utgangspunkt i lavkarbomix (de er gode!) og tilsetter ofte litt havregryn. Pleier også å klekke i en del egg og blande inn enten kesam eller cottage cheese i deigen. Steker ikke som brød men som rundstykker/baguetter, eller i digre muffinsformer.

PS: typen skulle bake og tok istedefor cottage cheese, et helt beger mager smøreost (kavli 6%) og miksa inn i deigen.. Det var vel egentlig en misforståelse da han ikke fant cottage cheese - men det ble ganske bra. Denne osten er relativt lav på kcal (120 per 100g tror jeg) og høyt innehold av protein - så de som er bekymret for kaloriene i brød kan med fordel tynne det ut ved å tilsette nettopp slike ting =)

Jeg skal opp noen kg i vekt, så jeg pleiere å øke kcalinnholdet ved å tilsette litt mer olje og strø over med hakkete valnøtter eller mandler

Disse lavkarbo - mix'ene ser jo veldig gode ut, og er veldig grove.. Har aldri smakt de, med tanke på at jeg trener mye og føler at jeg har godt av en god dose karbo :) Har tenkt selv på å prøve disse og tilsette litt havregryn selv, og når du bruker å gjøre det så antar jeg at det smaker digg :)

Hvor mye havregryn har du oppi ca.? :) Og hvilken ferdigblanding bruker du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker brød og rundstykker! Er som oftest flink til å velge grovt brød/rundstykker eller lage egne grove brød fra bunnen.

Vita hjertego sine rundstykker er gode forresten;)

Brødet gir meg herlig energi til treningsøkter :D

Holder vanligvis med 2-3 brødskiver for min del og fyller på med proteinrikt pålegg som egg, røyklaks og skinke + pynter med agurk, tomat eller paprika(y) NAM!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse lavkarbo - mix'ene ser jo veldig gode ut, og er veldig grove.. Har aldri smakt de, med tanke på at jeg trener mye og føler at jeg har godt av en god dose karbo :) Har tenkt selv på å prøve disse og tilsette litt havregryn selv, og når du bruker å gjøre det så antar jeg at det smaker digg :)

Hvor mye havregryn har du oppi ca.? :) Og hvilken ferdigblanding bruker du? :)

Møllerens liker jeg godt! Grunnen til at jeg bruker dem er fordi jeg syntes de blir saftige, fordi det går kjapt og jeg slipper ha masse mel i skapet. Jeg er ikke noe lavkarbomennesker - derfor tilsetter jeg havregryn. I tillegg får jeg mer ut av posen da, samtidig som jeg likevell får noe fullgrovt. Pleier å bli dårlig i magen av mye gjær - så baker uten. Blir helt kvalm av enkelte brød som rett og slett stinker jær! Om jeg er allergisk vet jeg ikke - men magen har det mye bedre i fravær av gjær, og dermed unngår jeg å bake brød som "krever" at gjær tilsettes. De lavkarbomixene jeg har prøv har nemlig ikke hatt gjær nevnt som noe som må tilsettes =)

Jeg baker på slump... En god dose havregryn og evt byggmel. 2-3-4 egg, 1 beger kesam og så tilsetter jeg vann/melk helt til det er en noe lunne deigete konsistens =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også en del ferdigmixer - men tilsetter en del selv slik at jeg normalt bruker ca 1/2 av posen per gang - eller lager sinnsyke mengder og fryser ned. Pleiere ta utgangspunkt i lavkarbomix (de er gode!) og tilsetter ofte litt havregryn. Pleier også å klekke i en del egg og blande inn enten kesam eller cottage cheese i deigen. Steker ikke som brød men som rundstykker/baguetter, eller i digre muffinsformer.

PS: typen skulle bake og tok istedefor cottage cheese, et helt beger mager smøreost (kavli 6%) og miksa inn i deigen.. Det var vel egentlig en misforståelse da han ikke fant cottage cheese - men det ble ganske bra. Denne osten er relativt lav på kcal (120 per 100g tror jeg) og høyt innehold av protein - så de som er bekymret for kaloriene i brød kan med fordel tynne det ut ved å tilsette nettopp slike ting =)

Jeg skal opp noen kg i vekt, så jeg pleiere å øke kcalinnholdet ved å tilsette litt mer olje og strø over med hakkete valnøtter eller mandler

Smart med muffinsformer, og å blande inn havregryn :)

Smøreost var lurt, ble sikkert saftig og godt brød. Det må testes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker brød og rundstykker! Er som oftest flink til å velge grovt brød/rundstykker eller lage egne grove brød fra bunnen.

Vita hjertego sine rundstykker er gode forresten;)

Brødet gir meg herlig energi til treningsøkter :D

Holder vanligvis med 2-3 brødskiver for min del og fyller på med proteinrikt pålegg som egg, røyklaks og skinke + pynter med agurk, tomat eller paprika(y) NAM!!

Jeg elsker brød og skiver, men liker ikke å spise det før trening. Også syntes jeg det er litt ekstra stas med skiver i helgene, det er liksom litt ekstra kos over det, spesielt til søndagsfrokosten :) hehe.

Har ikke smakt vita sine, hvordan er de på brødskala'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brød og rundstykker med digg pålegg er seriøst noe av det beste jeg vet! Kan LETT spise det som "godis" rett og slett.. Nystekt brød... NAAAAAM :) :) Spiser godis hver dag jeg da.. Ikke alltid nystekt, men godt for det :)

Mine favoritter er Polarbrød extreme, Vita hjertego brød og rundstykker, et Speltbrød de selger på Meny (fra United Bakeries, tror jeg) og Ingers Superrug.. Og mammas hjemmebakte brød :)

Vita hjertego er 100 % grovt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møllerens liker jeg godt! Grunnen til at jeg bruker dem er fordi jeg syntes de blir saftige, fordi det går kjapt og jeg slipper ha masse mel i skapet. Jeg er ikke noe lavkarbomennesker - derfor tilsetter jeg havregryn. I tillegg får jeg mer ut av posen da, samtidig som jeg likevell får noe fullgrovt. Pleier å bli dårlig i magen av mye gjær - så baker uten. Blir helt kvalm av enkelte brød som rett og slett stinker jær! Om jeg er allergisk vet jeg ikke - men magen har det mye bedre i fravær av gjær, og dermed unngår jeg å bake brød som "krever" at gjær tilsettes. De lavkarbomixene jeg har prøv har nemlig ikke hatt gjær nevnt som noe som må tilsettes =)

Jeg baker på slump... En god dose havregryn og evt byggmel. 2-3-4 egg, 1 beger kesam og så tilsetter jeg vann/melk helt til det er en noe lunne deigete konsistens =)

Dette skal prøves ;) Jeg er generelt ikke noe bakemenneske, og dreper jo alltid gjæren, så det er derfor jeg vurderer disse lavkarbomixene :p Men, bruker du egg/kesam/CC/melk som en erstatning for olje, eller bruker du det også? :) Og er det kesam mager eller vanlig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker brød og skiver, men liker ikke å spise det før trening. Også syntes jeg det er litt ekstra stas med skiver i helgene, det er liksom litt ekstra kos over det, spesielt til søndagsfrokosten :) hehe.

Har ikke smakt vita sine, hvordan er de på brødskala'n?

Vita sine er helt grov på brødskalaen, rundingen er helt rød (y) Du finner dem i frysedisken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...