Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trener slik:

Mandag: Kampsport+Løping

Tirsdag: Styrketrening

Onsdag: Kampsport x2+Løping

Torsdag: Kroppsøving+Styrketrening

Fredag: Kampsport+Løping

Lørdag:Styrketrening

Søndag: Fri

Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal kunne legge inn beinøkter v/styrketrening, siden jeg har en del kondisjon i løpinga og kampsporten. Vil jo ikke risikere å overtrene. Noen som har noen tips?:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13256-beinstyrke-ved-kondisjonstreninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke jeg skal konkludere med noe, men jeg vet at hvor godt trent du er har mye og si i forhold til hvor stor totalbelastning du tåler. Min erfaring er i alle fall at kondisjonstrening ikke påvirker styrkeøktene i særlig stor grad, men at styrkeøktene påvirker kondisjonsøktene i særlig stor grad! ;)

Foreslår at du prøver deg fram. Dersom du merker at du blir overtrent, og at prestasjonen både kondisjonsmessig og styrkemessig går ned, bør du justere med mindre treningsbelastning og mer tilpasset kosthold.

Annonse

Takk for flotte svar!:)

Målet er å bli en bedre kampsportutøver, så blir en del trening for min del. Jeg skal prøve å kjøre beinøktene og kondisjons øktene som foreslått, så får jeg se hvor mye belastning som er nok;) .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...