Gå til innhold

Sheiko-erfaringer


Andriks

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å kjøre en runde med Sheiko når jeg er frisk fra en halsbetennelse. Ligger på rundt 500 i RAW-løft i 74-kgs klassen, noe som derfinerer meg på nivå CMS (første nivå av avanserte løftere) iflg (T NATION | Sheiko Shakes Up Powerlifting)

Tenker likevel å starte med Sheiko 29# eller 37# som er en litt tøffere versjon av #29.

Hvordan er deres erfaringer med Sheiko? Blir litt likt Dietmar-programmene, men ikke så må fokus på støtteøvelser føler jeg. Del gjerne erfaringer og tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjørte Sheiko beginners en 3 måneders periode for noen år siden. Jeg liker mengde trenings aspektet, spesielt med tanke på at tung trening sliter veldig på skuldrne mine. Økte vel 5 kilo benk, gikk fra 1rm på 180 i markløft til 3 RM på 180 i mark, og 10 kilo bøy. Eneste negative med det er at Sheiko er balle kjedelig å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Sheiko #29, samt den custom 13-ukers saken av Dave Bates for nybegynnere.

Øktene er lange og slitsomme. Det er hard trening om du stiller vektene mot nye perser...

Jeg tok mine nåværende perser etter en formtopping etter Sheiko, og økte bra i styrke (fikk totalen min over 500kg). Økte vel 10kg i knebøy, 15kg i mark og 5kg i benk ca. Hvis du liker å holde deg til et strukturert opplegg og ikke har noe imot lange økter (ofte over 2 timer) så kan nok Sheiko fungere fint for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Learning by doing som Dewey sier.. tester det ut med sånn ca. reel 1RM sidan eg ligg litt under god-formen!

Skal starte logge øktene, så blir spennande. Testa dykk 1RM mellom programma? Tenkte å køyre #29 først også #37 etterpå og eventuelt legge inn nye perser. Er glad i volum og hadde ein periode der eg kjørte eit Charles Poliquin-overtreningsprogram med 8 økter på 5 dagar derav 6 bøyøkter. Reagerte bra på den treninga, men var ikkje til å leve med på den sosialefronten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Blåser litt liv i denne tråden igjen: de av dere som har erfaring med dette, har dere kjørt andre programmer med bøy/benk 3 dager i uka? Tenker div. varianter av 5x5, Dietmar o.l. Ser andre steder at mange av de som klager på volumet simpelthen ikke har erfaring med slike programmer. Ser på #29 nå og kan ikke se at det er så voldsomt mye verre enn feks Dietmar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener #39 nå og har ingen problemer med å klare mengden. Aldri vært så fin i beina faktisk :) Deler øktene opp om det lar seg gjøre, så slipper jeg å drive på i halvannen til to timer.. jobber som PT så er mye på senteret. "Lette" vekter med mye volum som gjør at det blir tungt og effektivt. Har lagt til en ekstra dag med dra-øvelser på lørdager siden det er lite roing, chins og den type øvelser i programmet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut! 39 er vel tyngre enn 29 også, er det ikke? Tror ikke jeg har muligheten til å splitte øktene så godt som deg, men gjør meg ingenting å trene i 2 timer. Kan evt bryte opp med en 10-15 min pause og mellommat e.l. Ekstra draing hørtes ikke så dumt ut i prinsippet, Dietmar har jo mye latsroing ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Delvis enig. Kommer litt an på hvor mye man har inntatt av næring før økten. Trener i fasted-state og da er enkelte økter umulig uten å gå helt i kjelleren. La til et pre-workout måltid før et par av øktene og da gikk det OK selvom jeg foretrekker å dele det opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis enig. Kommer litt an på hvor mye man har inntatt av næring før økten. Trener i fasted-state og da er enkelte økter umulig uten å gå helt i kjelleren. La til et pre-workout måltid før et par av øktene og da gikk det OK selvom jeg foretrekker å dele det opp

Har kjørt samtlige med decent til veldig bra med mat rett før trening. Kan ikke huske at dette utgjorde noen forskjell, det er mer det rene og skjære volumet som er et problem når det skal gås gjennom i èn økt. Kjenner at leddene spesielt klager (skuldre, knær) og dette liker jeg dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. For meg har det gått helt fint å ta øktene i ett, men jeg spiser masse dagen før (masse spiser jeg da alltid, men greit nok), en del før trening og spiser i løpet av økta. Sliten på slutten, men det er da i orden. Skulle nok ideellt sett ha delt opp, men det lar seg nok ikke gjøre nå i eksamensperioden nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har kjørt #29 en stund. Har egentlig gått ganske greit til nå. Øktene blir jo fort på 2,5 timer og har blitt "tvunget" til å trene om morgenen så jeg ikke opptar knebøystativene på Idrettsbygget når det er så mye folk. Har ikke delt opp økten og det har så langt gått greit. Merker at det går bra så lenge jeg eter nok dagene før. (sheiko krever mat mat og mer mat!)

Det er min erfaring så lang, så får jeg heller komme tilbake med utfyllende kommentarer når jeg har kjørt det litt lengre :)

Fred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...