Gå til innhold

Knebøy hjelp..


Syxxz

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et aldri så lite problem med bevegeligheten min^^ Spesielt under utførelse av mark og knebøy...I all hovedsak dype knebøy (godkjent dybde). Jeg sliter med litt verkende smerter nederst i korsrygg / halebein. Så hadde vært utrolig fint om noen kunne prøve å hjelpe meg:)

Jeg kjører ganske brede knebøy, da jeg jeg tipper forover om jeg kjører smalt. Jeg bruker knebøy sko, men fortsatt tipper det litt i korsryggen / bekkenet. Akkurat som om det mister spennet fra en viss høyde. Er det noen som har noe konkrete tips mot dette problemet?

Tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her blir det bare flisespikkeri og småpirk - fantastisk bra knebøy! (y)

Du får en liten buttwink helt nederst i øvelsen, prøv å tøye hamstring og gluteus så får du se om det går over. En såpass liten buttwink har ikke så veldig mye å si, men du kan prøve deg på tøying i noen uker. Hvis det ikke funker kan du fortsette å tøye, og prøve å varme opp hamstring/glute med skumrulle før du begynner. Men igjen, ikke mye å utsette på her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertene kommer mest sannsyneligvis pga strammusklatur i tillegg til at du lager en S med korsryggen din. Ikke kjør så dypt at ræva dupper på den måten.

Gjør som Nicolai Hildre sier tøy og varm skikkelig opp.

Tøyer du leggene i tillegg ville du kunne kjøre knæra lengre frem, tror det vil hjelpe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir det bare flisespikkeri og småpirk - fantastisk bra knebøy! (y)

Du får en liten buttwink helt nederst i øvelsen, prøv å tøye hamstring og gluteus så får du se om det går over. En såpass liten buttwink har ikke så veldig mye å si, men du kan prøve deg på tøying i noen uker. Hvis det ikke funker kan du fortsette å tøye, og prøve å varme opp hamstring/glute med skumrulle før du begynner. Men igjen, ikke mye å utsette på her!

Så en liten buttwink har ikke noe å si? det er ikke det samme som å krumme ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en liten buttwink har ikke noe å si? det er ikke det samme som å krumme ryggen?

Det kommer an på naturligvis, får man hofta under seg er det naturlig at man mister trykk. Det ideelle er å ikke få buttwink i det hele tatt, men en liten bevegelse gjør ikke allverden. Jeg får en liten buttwink i oppvarmingen og kanskje det første setet, men går seg til jo varmere jeg blir. Prøver også å varme opp skikkelig, og skal gå til innkjøp av egen rumble roller så jeg får se om jeg blir kvitt den lille rompevinken jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...