Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en kompis som sier at han ikke skal begynne på protein pulver fordi du blir feit av det. har nå gådd på protein pulver i snart 1 år og har ikke blitt feit haha.

kan noen av dere skrive noe så jeg kan forklare han at man ikke bli feit av det?

hvis du får for mye proteiner blir du feit da?

Fortsetter under...

Skrevet
  "Zondre skrev:
Energioverskudd=opp i vekt uansett hvilken form du får kaloriene dine fra.

Proteinpulver er ikke mer enn egg/melk i pulverform.

Du kan bli feit av å slikke konvolutter for den slags skyld.

Kaloriinntaket bestemmer det, ikke hva du spiser.

nytter ikke å forklare han det...

var akkurat det jeg sa men,så sa han at du blir feit av PROTEINENE liksom fra proteinpulver

Skrevet
  "Kim Andre Johansen skrev:
nytter ikke å forklare han det...

var akkurat det jeg sa men,så sa han at du blir feit av PROTEINENE liksom fra proteinpulver

You can`t fix stupid.

Du kan presentere han for fakta, men ditt ansvar stopper der.

Skrevet
hehe,også sier han at protein pulver ikke funker...

Funker for hva? Han vet jo tydeligvis ikke hva protein er, uavhengig om det er fra pulver eller kyr

Annonse

Skrevet

å bygge muskler,/kroppen tar opp proteine.. hehe nei,

protein er protein enten det kommer fra pulver eller kyr, ja...

blir jo det samme som at melk "ikke funker" eller at proteinene fra melk ikke taes opp i kroppen...

Skrevet
  "Zondre skrev:
Forskjellen mellom protein i melk og proteinpulver er vel bare at proteinpulver er framstilt kjemisk?

kroppen skal jo ta opp proteinene fordi?: o

Skrevet
  "Zondre skrev:
Ja, det er jeg fullt klar over.

Men hvordan blir proteinene i melk omgjort til pulver da? forandrer de bare på Aminosyreprofilen?

Jeg mistenker at de tilsetter L-Leucin, L-Isoleucin, L-Valin

Annonse

Skrevet
har en kompis som sier at han ikke skal begynne på protein pulver fordi du blir feit av det. har nå gådd på protein pulver i snart 1 år og har ikke blitt feit haha.

kan noen av dere skrive noe så jeg kan forklare han at man ikke bli feit av det?

hvis du får for mye proteiner blir du feit da?

Du legger på deg hvis du spiser mer enn det du forbruker (energioverskudd). Protein gir høy metthetsfølelse og er veldig energikrevende å fordøye og ta opp (opp mot 30 % av energien blir brukt til dette). Du kan selvsagt bli feit av protein(pulver), men det kommer veldig langt ned på listen over mat som er fetende.

I undersøkelser ser man gjerne at de som har et høyt inntak av protein spiser mindre mat enn de som har et lavere inntak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...