Gå til innhold

Pepsi Max?


E.Vil

Anbefalte innlegg

HVOR sunt/usunt er Pepsi Max?

Er en sucker for denne brusen. Lever nesten på den, og unnskylder min dårlige brus-samvittighet med at det er bedre å drikke Pepsi Max hver dag enn Coca Cola som var min store avhengighet før.

Bloggeren lilalife sjekket denne brusen på en diabetiker. Blodsukkeret steg fra litt over 5 til 13 etter inntak av (3 dl om jeg ikke husker feil, dette er over et år siden). Jeg testet på meg selv, men blodsukkeret mitt rørte seg ikke. Jeg har snakket med flere i lavkarbomiljøet som har testet diverse ting på seg selv (vi er rare sånn) og konklusjonen er at man ikke kan konkludere med noe som helst. Noen får utslag, andre får det ikke. Noen får insulinpåvirkning (nesten alle) , noen ikke.

Men usunt? Jeg aner ikke hvor usunt det er, men jeg holder meg til vann, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

slike holdninger som du kommer med her er omtrent det mest provoserende/irriterende jeg vet.

voksne damer som "har hørt" og "tror". guuuuud så mye svada dere sprer :D

I motsetning til de fleste andre her, så bruker jeg ord som tror, syns, har hørt om osv, nettopp fordi det er mine egne meninger, og hva jeg personlig tror på. Jeg liker hverken pepsi MAX eller aspartam, deal with it;) Vi har religions- og ytringfrihet i norge, hvorfor skal ikke jeg kunne tro på den forskningen jeg selv vil, og gjøre meg opp de meningene jeg vil..? Det er da meg og mitt, jeg tvinger det ikke nedover huet på andre, som eneste rette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer var jeg helt avhengig av Pepsi max, drakk godt over 1,5l hver eneste dag, 1,5l gikk på rundt 1 time, mens jeg også drakk en halvliter på jobb. Hadde ingen problemer med det, det eneste det gikk ut over var lommeboka. Så nå har jeg byttet det ut med FUN saft, absolutt ikke det samme, men nå smaker PM MYE bedre de få gangene jeg drikker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer var jeg helt avhengig av Pepsi max, drakk godt over 1,5l hver eneste dag, 1,5l gikk på rundt 1 time, mens jeg også drakk en halvliter på jobb. Hadde ingen problemer med det, det eneste det gikk ut over var lommeboka. Så nå har jeg byttet det ut med FUN saft, absolutt ikke det samme, men nå smaker PM MYE bedre de få gangene jeg drikker det :)

1,5 + 0,5 liter = småtteri! :cool: Jeg drakk 4 brett PM på en drøy uke.

1 brett = 8 liter

4 brett = 32 liter

32 liter / 8 til 10 dager = 3,2 til 4 liter hver dag!

Noen som forresten vet konsekvensene av å drikke så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 + 0,5 liter = småtteri! :cool: Jeg drakk 4 brett PM på en drøy uke.

1 brett = 8 liter

4 brett = 32 liter

32 liter / 8 til 10 dager = 3,2 til 4 liter hver dag!

Noen som forresten vet konsekvensene av å drikke så mye?

Greitgreit :p ser at jeg kanskje ikke drakk såå mye, men det føltes ut som mye! i hvert fall når det bare ble PM og IKKE vann i det hele tatt :o

Noen mener jo det går ut over eventuelt vektnedgang siden kroppen produserer insulin, mens andre mener man kan få vondt i hode og at det "plutselig bare slutter" når de slutter å drikke PM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har alltid hatt ekstremt god hukommelse. men etter jeg har uppa dosagen på p-maxen føler jeg at den har blitt betraktelig dårligere. om det er bare jeg som begynner og bli gammel eller om det er p-maxen vet jeg ikke. jeg drikker ca 1-1.5l p-max + en god del proteinpulver, som også inneholder aspartam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...