Gå til innhold

Blir Stevia lovlig matvare neste år?


Marita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har hørt at stevia skal bli lovelig i 2012,, men jeg har sett både steviadråper (naturelle) og steviapulver noen steder i norge! Blant annet på helsekost på Oslo s. og røtter. Men aldri om jeg kommer til å kjøpe det her i landet altså! Kostet jo søren i meg over 200kr for en med steviadråper:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at stevia skal bli lovelig i 2012,, men jeg har sett både steviadråper (naturelle) og steviapulver noen steder i norge! Blant annet på helsekost på Oslo s. og røtter. Men aldri om jeg kommer til å kjøpe det her i landet altså! Kostet jo søren i meg over 200kr for en med steviadråper:eek:

Tanken slo meg også, har egentlig aldri lagt merke til det noen plasser i Norge.. men hvorfor kjøpe det dyrt her når det finnes iHerb.com?:D

*Løpe ned til posten og hente pakken min!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Tanken slo meg også, har egentlig aldri lagt merke til det noen plasser i Norge.. men hvorfor kjøpe det dyrt her når det finnes iHerb.com?:D

*Løpe ned til posten og hente pakken min!*

tenkte jeg skulle bestille meg en pakke derfra. hvordan er det med porto, toll og frakt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle bestille meg en pakke derfra. hvordan er det med porto, toll og frakt? :)

handler du under 200kr betaler du ikke toll, så følg med på det. Og så må du jo passe på å ikke kjøpe noe som er ulovlig, siden de sjekker alle pakker. (stevia er lov å bestille).

Prisen på frakt spørs om du vil ha den sendt med dhl eller internatinal airmail. Førstnevnte er dyrere og går raskere. Det andre alternativet er kun tilgjengelig dersom pakken veier under 1,8kg. Dette kommer opp i handlekassen når du legger i varen. Er totalen over 1,8 - blir også alternativet for international airmail automatisk borte under handlekassen. Så det er bare å prøve deg frem med forskjellige varer, sånn at det blir under 200kr og under 1,8kg.

Bedre å kjøpe flere små pakker i så fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
Tanken slo meg også, har egentlig aldri lagt merke til det noen plasser i Norge.. men hvorfor kjøpe det dyrt her når det finnes iHerb.com?:D

*Løpe ned til posten og hente pakken min!*

I morgen kommer lønnen min og da skal jeg kjøpe masse stevia :D Hihi Gleder meg allerede til å få pakke i posten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

handler du under 200kr betaler du ikke toll, så følg med på det. Og så må du jo passe på å ikke kjøpe noe som er ulovlig, siden de sjekker alle pakker. (stevia er lov å bestille).

Prisen på frakt spørs om du vil ha den sendt med dhl eller internatinal airmail. Førstnevnte er dyrere og går raskere. Det andre alternativet er kun tilgjengelig dersom pakken veier under 1,8kg. Dette kommer opp i handlekassen når du legger i varen. Er totalen over 1,8 - blir også alternativet for international airmail automatisk borte under handlekassen. Så det er bare å prøve deg frem med forskjellige varer, sånn at det blir under 200kr og under 1,8kg.

Bedre å kjøpe flere små pakker i så fall ;)

Kanskje du vet noe da, jeg bestilte stevia og noen proteinbarer for litt siden på Iherb, brukte internatinal airmail, for 10 dager siden fikk jeg mail om det det var sendt, men ennå ikke sett noe til pakka. hvor lang tid pleier dette å ta?? *UTÅLMODIG:mad:* hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du vet noe da, jeg bestilte stevia og noen proteinbarer for litt siden på Iherb, brukte internatinal airmail, for 10 dager siden fikk jeg mail om det det var sendt, men ennå ikke sett noe til pakka. hvor lang tid pleier dette å ta?? *UTÅLMODIG:mad:* hehe :)

Det tar sin tid, så det er ikke uvanlig lenge. Er vel opptil rundt 3 uker det kan ta? Bare smør deg inn med tålmodighet, pakken kommer nok etterhvert^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ta opptil 14 dager, stort sett får jeg mine etter ca en uke. Hadde nettopp jubileum med pakke nr 200, og jeg jobber i helsekostbutikk. ;) Elsker prisene, servicen, utvalget, og at det er så lettvint! :wub:

Hehehe :) prisene og utvalget er jo FANTASTISK :D og gleder meg som en unge til å få den pakka, så venter i spenning og satser på at den kommer denne uka :) *krysse fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ta opptil 14 dager, stort sett får jeg mine etter ca en uke. Hadde nettopp jubileum med pakke nr 200, og jeg jobber i helsekostbutikk. ;) Elsker prisene, servicen, utvalget, og at det er så lettvint! :wub:

Oi! 200 pakker :confused: Også jeg som trodde jeg shoppa mye der. Er det spesielle varer du kjøper mye av? Jeg liker veldig godt "sukrin" fra iHerb (erythritol), men vekta hindrer meg fra å kjøpe så mange om gangen. Blir litt kjedelig å løpe frem og tilbake på butikken for å hente pakker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...