Gå til innhold

Raw food!


IngunnE

Anbefalte innlegg

Nå var det faktisk trådstarter som ville vite folks meninger... Så den holdningen der kan du holde for deg selv.

Jeg kan, men jeg trenger ikke, og jeg vill ikke ;) Spesielt ikke når du linker til skremselpropaganda som spiller på at folk syns det de ikke forstår kan virke skremmende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan, men jeg trenger ikke, og jeg vill ikke ;) Spesielt ikke når du linker til skremselpropaganda som spiller på at folk syns det de ikke forstår kan virke skremmende

Hva er skremselpropoganda med den, da? Jeg syntes den var interessant. Kan du forklare meg hva du forstår og som du mener er riv ruskende galt? Jeg blir veldig takknemlig om du kan opplyse en uvitende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"for some reason we decided to spray everything with pesticide. we decided we where going to genetically modify things we don't know anything about"

Og så fortsetter han med "kan vi forbedre noe som allerede er lagd? kanskje men ikke sånn det er blitt gjort til nå."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"for some reason we decided to spray everything with pesticide. we decided we where going to genetically modify things we don't know anything about"

Og så fortsetter han med "kan vi forbedre noe som allerede er lagd? kanskje men ikke sånn det er blitt gjort til nå."

Så du mener det ikke spiller noe rolle hva vi velger å spraye grønnsakene våre med? Og at det ikke finnes noen etisk problemstillinger angående genmodifisering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener det ikke spiller noe rolle hva vi velger å spraye grønnsakene våre med? Og at det ikke finnes noen etisk problemstillinger angående genmodifisering?

Nei. Jeg sier at det å hinte til at spraying av grønnsaker og gen modifisering er noe forskere gjør willy nilly uten noen forståelse for omfang eller konsekvens. Genmodifisering har reddet millioner av liv i Mexico, India og Pakistan. Mange flere liv kunne vert reddet i Afrika om det ikke var for at miljøverns aktivister drev svertekampanje mot genmodifisering.

Norman Borlaug - Wikipedia, the free encyclopedia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg sier at det å hinte til at spraying av grønnsaker og gen modifisering er noe forskere gjør willy nilly uten noen forståelse for omfang eller konsekvens. Genmodifisering har reddet millioner av liv i Mexico, India og Pakistan. Mange flere liv kunne vert reddet i Afrika om det ikke var for at miljøverns aktivister drev svertekampanje mot genmodifisering.

Norman Borlaug - Wikipedia, the free encyclopedia

Det du sier stemmer for så vidt og mens det hersker liten tvil om at GMO kan løse verdens nåværende sultkrise på kort tid, er det også på andre siden ikke i nærheten av å være bærekraftig nok med tanke på konsekvenser for miljøet vårt. Forskere, politikere og produsenter er ansvarlig for på den ene siden å ivareta nåværende generasjon, men de fleste ansèr det nok kanskje som enda viktigere å legge forholdene til rette for fremtidige generasjoner og å ikke minst unngå skade og negative konsekvenser for fremtidige generasjoner.

Dette vet vi pr. i dag for lite om, og på bakgrunn av etiske prinsipper, dilemmaer og retningslinjer lagt av blant annet FN om å være føre-var i forhold til forskning og å anvende ny kunnskap i verdenssamfunnet, må man nok smøre seg med tålmodighet før det kjøres på med globalisering av genmodifiserte matvarer.

Når det er sagt må man også tenke litt over markedet for dette. Matvareprodusenter sikler selvfølgelig på teknologien og vil få den på markedet så snart som mulig. Det er nødt å utvikles strenge, regulative krav til bl.a pris og tilgjengelighet slik at ikke kommersialisering av GMO virker mot sin hensikt, slik at pris og tilgjengelighet drives oppover.

Personlig er jeg for en kommersialisering av GMO, og mener det er moralsk og etisk uforsvarlig å holde teknologien tilbake mtp alle som lider av hungersnød. Når det er sagt, det er ekstreme mengder med informasjon, bevismateriale og andre faktorer som skal vurderes før det i det hele tatt er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var skikkelig inn i det rawfood og superfood greiene før. Spiste bare etter dette en lang periode :eek:Var på testing mot gluten, laktose og sånt samtidig. Synes fortsatt det er veldig interessant og lager litt her og der hvis jeg føler for det, men den dehydratoren støver litt vekk for å si det sånn :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for diskusjonen dere kommer med:P

A small avocado will provide more usable protein then a steak because cooked protein in meat is denatured and mostly unavailable to our liver, the organ that makes all of our body's protein.

- synes det er knall gøy når det skrives slik som dette uten noe form for kilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A small avocado will provide more usable protein then a steak because cooked protein in meat is denatured and mostly unavailable to our liver, the organ that makes all of our body's protein.

- synes det er knall gøy når det skrives slik som dette uten noe form for kilder.

Så mye fail i en setning, imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei nei, jeg leste om en japansk forsker som hadde gjort en analyse av proteinopptak kokt vs ukokte kilder. MEN såklart finner jeg ikke igjen hvor jeg leste det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...