Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter lang tid bak en skrivekunst har jeg endelig kommet igang med trening.

Dessverre vil jeg si at min vekt på 112(var 116 for to-tre uker siden) ligger 12 kg fortsatt over der jeg il være.

Har lagde en semi diett, hvor jeg fokuserer mest på underskudd på kal,men har more or less kuttet ut karbo og.

Som skrevet har jeg mistet ca 4 kg på en relativt kort tid og føler at kiloene renner av( svetter mye og veldig lett)

Trener hard styrke tr-fire ganger i uken og måltidene mine har vært i denne duren

Frokost: boks tunfisk i vann med to eggehviter( noen dager kun eggehviter)

Lunsj: nutrilett bar el halv boks cottage cheese el en salat med litt ost

Middag: typisk et stykke laks el lam el halv karbonadedeig med salat med kesam

Kvelds: tja... Kanskje et knekkebrød

Noen synspunkter, evnt tillegg, noe å ta bort?

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12673-lavkarbo-eller-lavkalori/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666
Det som er rart at jeg føler meg helt fin selv om det er som dere sier kanskje en smule lite mat!

Hva er de neg effektene ved å kjøre så lav mengde kcal?

Tap av energi--> kroppen regulerer seg ofte--> du har mindre aktivitet osv...

Tap av muskelmasse...(for lite mat/proteiner)...

Ellers er det nok mye mer! Men jeg vill ihvertfall med "nød" tatt PSMF... Eller lagt meg høyere... alt fra 1500-2500kcal. Du er jo en forholdsvis høy/stor kar!

Annonse

Det som er rart at jeg føler meg helt fin selv om det er som dere sier kanskje en smule lite mat!

Hva er de neg effektene ved å kjøre så lav mengde kcal?

For all del, bare kjør på med lite kalorier hvis du vil det. Du har mye fett på kroppen som skal bort, og du kommer fortere i mål. Bare du ikke sprekker og kjøper 10 hamburgere fordi du går drittlei av dietten :)

Fin artikkel forresten: Fleskedynamikkens læresetninger - Fitnessbloggen

• 1 måned senere...

Med mindre den nutrilettbaren er noe du virkelig liker og som gjør at du ikke spiser "skikkelig" sjokolade - så ville jeg droppa da. For tilsvarende mengde kalorier får du en god mengde torsk eller magert kjøtt + grønnsaker. Evt en skyr + bær + cottage cheese... Evt nutrilett noen dager, men ikke hver dag?!

Vet hvertfall at jeg ikke blir mett av en slik liten bare... mulig det er jeg som er skrudd sammen feil - men slike metter da virkelig ikke. Mulig de tilfredsstiller søtsug - ?!

Annonse

spiser ikke så mye lenger,men bra måltidserstatter i ny og ne...

Tror både Cecilie og jeg trodde du mente at du ikke spiser lenger, generelt. Men om dette gjelder nutrilettbaren, så er det jo kjempebra! Så artig at du opplever framgang og har funnet noe som passer deg :)

• 1 måned senere...

tenkte å gi en liten update siden sist.

etter jeg startet har jeg gått litt mer over til litt mer "vanlig" kosthold.

spiser fortsatt nada crap,men unner meg en sjelden gang en burger eller en sjokolade.

teller fortsatt kal inn mot forbrenning ,men på et mer avslappet plan.

går i knekkebrød, karbonadedeig,fisk og mye grønnsaker.

har i tillegg begynt med proteinshake så jeg får i nok proteiner da treningen har tatt kvantesprang.

status idag er uansett 98 kg,betraktelig mer styrke og kondis

så status er ned 18 kg fra topp og ned 14 siden slutten av sept. så litt struktur funker som !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...