Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når jeg tar benkpress (både med stang og manualer) så smeller og knekker det i skuldrene (også uten vekter). Det gjør ikke vondt, men jeg er redd for at jeg kan komme til å skade meg pga det. Har nok litt foroverroterte skuldre. Kan det være grunnen?

Det knekker av og til når jeg tar militærpress også, men det er ikke like ille. Draøvelser går bra.

Har begynt med flies i stedet for benkpress nå og det funka greit første gangen, men sist jeg gjorde det så knakk det veldig. Kanskje jeg gjorde det feil..

Noen som har vært borti det og vet hva jeg kan gjøre?

Fortsetter under...

Knekker det mye i andre ledd?

Jeg har generelt mye knekking i ledd all over, men spesielt mye i hofta ved knebøy. Nå er jeg ikke ekspert på området, men legen sa at så lenge det ikke gjorde vondt så var det ingenting å bekymre seg for =)

Når jeg tar benkpress (både med stang og manualer) så smeller og knekker det i skuldrene (også uten vekter). Det gjør ikke vondt, men jeg er redd for at jeg kan komme til å skade meg pga det. Har nok litt foroverroterte skuldre. Kan det være grunnen?

Det knekker av og til når jeg tar militærpress også, men det er ikke like ille. Draøvelser går bra.

Har begynt med flies i stedet for benkpress nå og det funka greit første gangen, men sist jeg gjorde det så knakk det veldig. Kanskje jeg gjorde det feil..

Noen som har vært borti det og vet hva jeg kan gjøre?

Varmer du opp skuldrene før du begynner?

Glemte å skrive at jeg ikke opplevde det da jeg begynte med styrketrening. Da pleide jeg bare varme opp med lette vekter på alle øvelser.

Varmer opp slik:

Og det har ikke akkurat blitt bedre etter jeg begynte med det.

Annonse

Veldig bra at du varmer opp med dynamisk oppvarming. For min del har det hjulpet med god oppvarming, samt rotasjonsøvelser med lette vekter for skuldrene minst 3-4 ganger i uka (jeg har altså brukt rotasjonsøvelser også på dager der jeg ikke trener skuldre). Jeg merker at jeg får mer vondt i perioder der jeg slurver med rotasjonsøvelsene, så kan jo kanskje være verdt å prøve? :) Har definitivt mindre klikking i skuldrene også, men jeg vet jo ikke at det er akkkurat rotasjonsøvelsene som gjør det :p Bruker både innover- og og utoverrotasjon.

Selv ville jeg ikke brydd meg hvis det ikke gjør vondt/føles ubehagelig =) Kroppen kan lage mye rare lyder uten at det er noe annet enn små stivheter/muskelknuter eller liknende. Hvis det er noe som skaper betydelig slitasje vil det nok antakelig være ganske ubehagelig!

eventuelt så kan du jo få en konsultasjonstime med en fysioterapeut, det pleier ikke å være så dyrt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...