Gå til innhold

dietmar


rsagneskar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjør mengdeprogrammet først. Still det inn på persene dine.

Deretter, kjør oppkjøringsprogrammet og still det inn på 10kg mer i knebøy, 5kg i benk og 10kg i mark.

Uten at jeg vet hva slags nivå du er på så er det en dårlig ide å stille et oppkjøringsprogram til noe mer enn det. Målene som settes inn bestemmer forøvrig bare hvordan treningen din vil se ut, om du velger fornuftige vekter her og trener bra så vil du overgå målene som er satt opp. Altså, selv om målet ditt er satt til 5kg pers i benk, så kan det godt være at du ender på en større pers enn det. Det er bedre å gjøre det på den måten, enn å stille det for tungt og ikke ende på noen pers i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååhja sant :)

Hvor mye kan man regne med og øke i styrke/muskelmasse på menge programmet?

tengte bare at 10kg pers må vel kunne gå på 3 månder ... ? i så fall 7,5? og 15 i mark og benk?

løfter foresten sist gang:

knebøy: ca130

benk med stopp: 70x9

mark: 150-155x1

Selv om du stiller det inn til 10-5-10 betyr ikke det at du ikke vil ha mer fremgang enn som så, og du får ikke nødvendigvis mer fremgang av å stille det tyngre.

Kjør all marken du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du har trent før og vet ca hva du har i 1rm kan du godt kjøre oppkjøring med en gang

Og heller kjøre mengde når du ser hva du havnet på etter 12 uker

Ikke helt sikker på hva at han har trent før og vet hva han løfter har med saken å gjøre. Dietmar sine programmer er utformet slik at det er meningen at en skal gå gjennom et mengdeprogram først og deretter et oppkjøringsprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg har sett "kan være feil" har han kjørt få rep

For og få en overgang og bli vandt med dietmar er oppkjøringen

En mellom ting av hva han kjører og mengde.

Se på programmene og velg selv dietmar er ikke feil

Uansett hvem av dem han velger.

Når jeg startet fikk jeg beskjed om og starte med oppkjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt sikker på hva at han har trent før og vet hva han løfter har med saken å gjøre. Dietmar sine programmer er utformet slik at det er meningen at en skal gå gjennom et mengdeprogram først og deretter et oppkjøringsprogram.

Men da har du bedre greie på dietmar en meg, mengde programmene kjøres som jeg vet mellom oppkjøringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da har du bedre greie på dietmar en meg, mengde programmene kjøres som jeg vet mellom oppkjøringene.

Ja jeg vet ikke hva du kan eller hvem du er, men jeg har i hvertfall fått forklart dette på trenerkurs av sjefen sjøl Mr. Dietmar Wolf. :) Programmene henger sammen, og er en i tvil er alltid et mengdeprogram en god idè. Litt mer langsiktig tenkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på kurs med Wolf selv også, sier ikke at du tar feil.

Men alt handler om at mengden skal gå grade vis opp og ned i mengde.

Derfor er det vesentlig og vite hva vedkommende trener/har trent.

Hadde han kjørt bygger program hadde mengden alt vært veldig høy.

Og mengde programmet blit feil.

Tankene jeg har rundt dette er at oppkjørings programmet er en mellom

Ting og er en veldig grei måte og bli skjent med dietmars program på.

Men dette er bare mine tanker rundt dette, så det er sagt.

Når det kommer til det langsiktige spiller det ikke noen rolle om du begyner med det

Ene eller det andre av disse to :) men hva man følger opp med av programmer

Men lykke til med dietmar uansett hva du velger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel litt "høna og egget" over dette?

I et langsiktig perspektiv så spiller det liten rolle hva en begynner med. Om det er 12 uker med oppkjøring, så vil en i det minste få satt seg noen gode maks-løft som en dermed kan bruke som utgangspunkt for å plotte et mengdeprogram med. Om en begynner med 12 ukers mengdeprogram, så får en lagt et godt grunnlag for en oppkjøring mot gode maksløft.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...