Gå til innhold

Matpropgram - Treningsprogram


ChristinaGJ

Anbefalte innlegg

Da er mitt medlemskap i vektklubb.no over, har ikke gått ned noen ti Kan noen av dere hjelpe meg.

Veier idag 71-72kg er 168høy.

Trener styrke 3-4 gangr pr uke ("christina's treningslogg") også er jeg zumba instruktør 3 ganger i uken.

Vil gjerne ned 7-8kg.

Hva skal jeg spise? Hvordan skal jeg trene. Begynner på NYTT NÅ!!...

Har ligget på 1400kcal på vektklubb men etter trening har jeg (de dagene jeg har trent) ligget på 200-300kcal også har jeg kansje havnet opp på 2000 i helgene. Må finne på noe mer stabilt. sånn at det ikke blir underskudd noen dager om omvend de andre!!! HELP ME

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men er du sikker på at du har ligget på det antallet kalorier du beskriver? Har ikke erfaring med vektklubben, men har du logget og sjekket ALT du har fått i deg i løpet av dagen? Om ikke du har gått ned noe som helst er det to muligheter, du har ikke gått i underskudd, du har lagt på deg muskelmasse i samme takt som du har gått ned i fettmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke går ned er det fordi:

A) du ikke logger alt du spiser, og trener mindre enn du tenker (over/under vurderer)

B) spiser for mye i helgene, så det blir lite balanse

C) er for lite aktiv RUNDT treningen.

HAr skrevet det før, men er relativt opptatt av akkurat det :) Om du sitter på rævva hele tiden, utenom treningen, er det ikke det store aktiviteten du har! Nå aner jeg ikke hvor aktiv du er ellers, men det er ikke dumt å f.eks gå en tur etter jobb, gå/sykle til jobb og butikk osv. Slike små ting kan gjøre store utslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er nok B som stemmer der ja

jobber i butikk så går stortsett hele dagen. :)

For at du skal klare å holde ett stabilt inntak, og ikke (som du kanksje gjør nå) sprenge alle grenser i helgene, ville jeg justert opp energiinntaket litt i ukedagene slik at du ikke går helga i møte utsultet som en ulv fra Russland.

du må også tenke at man faktisk må ofre noe for å få noe, så kanskje holde seg unna godteriskåla selv om den frister aldri så mye? :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk, men dette er ett forum som er til for å få svar på akkurat slike spørsmål ;)

Hadde du sett mine tidligere poster hadde du forstått at jeg er en person som mer enn gjerne hjelper andre, men jeg har ikke tid. Det tar tid å finne ut slike ting som hun er ute etter, og det er meningen at den tiden, og den veien hun bruker skal være gøy og lærerik, og da synes jeg det er teit når du skal ha alt på gullfat =) Er jo en klassiker at noen kvinner spiser alt for mye i helgene og klarer ikke være konsekvente og disiplinerte over tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg skjønner hva du mener, det som er mitt problem er at jeg ikke vet hvor mye jeg skal spise de dagene jeg trener kontra da jeg ikke trener for de dagene jeg trener ligger jeg VELDIG i underskudd. og de andre ligger som regel på 1400-2000. Jeg vet at jeg har skeiet ut litt mye i helgene men nå vil jeg begynne på nytt. Treningen er ikke problemet men maten ergo er et stort problm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har et jevnt inntak hver dag og ikke skeier ut i helgene kan du justere etter framgang. Da er det faktisk bedre å starte litt høyere enn du tror. Har du ikke framgang etter et par uker så kutter du ned på kaloriene. Du burde med din vekt gått ned i vekt og fettprosent med 1800 kcal til dagen så jeg vil anbefale å starte der. Logg alt du spiser på diett.no eller tilsvarende.

Skal du spise litt mer noen dager er det ikke de dagene du er inaktiv du skal spise mer, men de dagene du trener. F.eks kan du velge å spise 1900 kcal på styrketreningsdager og 1700 på hvile/kardiodager.

Er vekta fremdeles det samme etter to uker så kutter du ned til 1600 kcal i snitt.

Det viktigste er at du tar kontroll over ditt eget matinntak og setter deg en plan. Det fungerer utrolig dårlig å sulte seg i ukedagene og overspise i helgene. Når du har fått kontroll kan du selv justere kaloriene opp eller ned etter din egen framgang.

Ellers de vanlige rådene på en diett:

- Minimum 2-2,5 gram proteiner pr kg kroppsvekt

- Spis masse grønnsaker

- Bytt ut brødmat med frukt

- Spis sunt fett og omega 3

- Kutt ut alt raffinert sukker, ferdigmat og prossesert mat

- Fokuser gjerne karbohydratene til etter trening og på kveldstid

- Eat clean :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...