Gå til innhold

Vil Capri-Sonne gjøre deg feit?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Har ikke lagt på meg særlig fett med saft. Har faktisk økt litt i muskelmasse selv om jeg drikker saft.

Så jeg dropper capri-sonne, men fortsetter å drikke saft. :)

Det har ikke noe å si om overskuddet ditt kommer av saft, caprisonne, brus, melk eller kattemat. 500 kalorier overskudd er 500 kalorier overskudd, du legger på deg like mye uansett.

Nå er det jo slik, at for å mest effektivt bygge muskelmasse, så må man ligge i kalorioverskudd. Dette oppnås enten det er karbohydrater, proteiner eller fett som tipper deg over kanten, og det er helheten i sammensetningen som avgjør hvor effektivt du legger på deg muskler. Utover overskudd som går til muskelbygging vil man øke fettlagrene i kroppen.

Så det er avhengig av veldig mange ting du ikke vet helt sikkert, som nøyaktig overskudd, hvor mye muskelmasse du faktisk har lagt på deg osv. Eneste forskjellen mellom Capri-Sonne og saften din er den som kommer av næringsinnhold. Tynt blandet saft inneholder nok mindre kalorier enn Capri-Sonne, nettopp fordi den er tynn. Blander du derimot 50/50 er nok forskjellen snudd.

Om du ønsker å gå i underskudd vil jeg anbefale deg å kutte ut både saft og capri-sonne, da det hverken metter eller inneholder noe essensielt for deg. Om du vil bygge muskler og legge på deg litt er det ikke noe i veien med å drikke det, selv om ikke det er spesielt sunt med sukkerdrikker for hverken kropp eller tannhelse.

Jeg skal ikke kutte eller bulke. Men jeg skal legge på meg muskelmasse uten å være små feit. Dette er kostholdet mitt : 2500 kalorier dager jeg ikke trener og 3000 kalorier dager jeg trener. Altså at jeg går 500 kalorier i overskudd. Har gjort dette i nesten 2 måneder. Jeg får i meg nok sunn fett, karbohydrater og protein daglig (140-160 G protein). Jeg tar også et bra program (X-Size)

Kostholdet mitt består bare av sunn mat. Jeg drikker bare saft i friminuttet. Resten av dagen drikker jeg appilsin-juice og vann. :)

Jeg har økt litt i muskelmasse og i løftene mine uten å bli småfeit. Så mest sannsynelig kan jeg fortsette på den måten og ende opp med en bra fysikk hele året. Isteden for å bli småfeit og kutte for å bare ha en bra fysikk i to måneder (sommerferien).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...