Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du må fortelle mer hvordan du trener armene, hvor ofte og hva du gjør? Hvordan bruker du grepet ditt, hvordan holder du håndleddene og hvordan vrir du dem, hvordan beveger du albuene i forhold til skuldrene og bruker du kroppen i armløftene effektivt? har du lært deg å få mest mulig ut av en preacher curl og har du forståelse for at du må spise på en annen måte siden du fremdeles vokser i høyde og skjelettstørrelse enn det f.eks jeg må?

Det blir mye lettere å gi en diagnose på bicepsene dine så fort du bare tegner kartet, så kan jeg prøve å peke på destinasjonene.

Fortsetter under...

Det er en studie som iform.no har skrevet en artikkel om, som handler om at armene vokser selv om du ikke trener armene direkte, men kun gjør baseøvelser. Husker ikke hva den het, men ligger på siden deres.

Og ja, har mye med anlegg, næring, restitusjon, overbelastning å gjøre.

Vil du ha et godt tips for en effektiv treningsøkt? For hver økt tenker du at du ikke skal ta mer enn 5 øvelser, så er det å vurdere hvor mange øvelser som handler om curling, og hva resten av kroppen får av juling. Tenk hvor liten bicepsen er i forhold til resten av kroppen! Den burde naturligvis da få mindre belastning enn det de andre kroppsdelene får.

En ting du burde være klar over: 1/3 av armen er biceps, 2/3 av armen er triceps. Det vil si at når du får lagt masse på triceps, vil dette ha mer å si på utseendet på armene dine enn selve bicepstreningen. Tricepsen ligger faktisk rett ved bicepsen, og siden den er større, tåler den mer belastning.

PS: Tricepsen består av tre hoder og hodene trenger forskjellig stimuli - lett, medium, tung belastning. Sats på baseøvelsene siden du slår flere fluer i en smekk enn de uendelig mange isolasjonsøvelesene du kan bruke uendelig mye tid på. Du vil jo bli sterk og, vil du ikke? Baseøvelsene er funksjonelle, det er ikke de fleste isolasjonsøvelsene.

OBS: Når du trener beina øker du testosteronnivåene dine, noe som vil virke positivt inn på armtreningen din! Et lite tips;)

Mine personlige anbefalinger:

- Ikke isoler biceps og triceps med idotiske øvelser som du ser ihjeldopa byggere gjør på youtube; det funker ikke for deg

- Gi faen i manualer

- Tren dips og pullups med 6-8 reps

- Spis mer mat

- Hold deg unna failure og ta heller et par ekstra sett hvis du føler for det

- Tren hver muskel 2 ggr i uka

Hvertfall det som har fungert for meg. YEAAAH BUDDYYY

2h31uvr.jpg

Mine personlige anbefalinger:

- Ikke isoler biceps og triceps med idotiske øvelser som du ser ihjeldopa byggere gjør på youtube; det funker ikke for deg

- Gi faen i manualer

- Tren dips og pullups med 6-8 reps

- Spis mer mat

- Hold deg unna failure og ta heller et par ekstra sett hvis du føler for det

- Tren hver muskel 2 ggr i uka

Hvertfall det som har fungert for meg. YEAAAH BUDDYYY

2h31uvr.jpg

Wait what? :S

"Gi faen i manualer?"

Annonse

Kan se for meg at trådstarter er rimelig forvirret av all informasjonen, men gjør det enkelt og finn et oppsett som f.eks fitnessbloggen har skrevet om, x-press, nybegynnerprogrammet, x-size. Ikke lag noen syk 4-5split selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...