Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er et veldig vanlig problem ja.. mer eller mindre alle vil slite med å gjennomføre en ryggøkt med mye volum uten at underarmene blir gåene.

En idè kan være å variere litt på det. Kjør noen økter uten reimer, og noen med. Det er dumt å gå over til å bruke reimer hele tiden da dette vil gå en del utover grepsstyrken din. En annen idè kan være å kjøre mark med overhåndsgrep så langt du klarer uten å miste stanga, for å deretter gå over til reimer. Det begynte jeg å gjøre, og det har funka veldig bra.

Annonse

Jeg har også hatt god erfaring med Magnesium, hvis det er det jeg tror det er? Jeg pleier bare å kalle det for treningskalk. Det selges i de fleste butikker som selger treningsutstyr/klatreutstyr. Et slags hvitt pulver som sørger for å holde hendene tørre. Dermed får man mye bedre grep. Men man trener fortsatt grepet.

Forøvrig, du kan jo bare gjøre mark og nedtrekk helt til du er sterk nok i armene før du øker vekta! ;)

Pass på å sjekke om det er tillat å bruke magnesium der du trener. Det er det ikke hvor jeg trener :( fikk beskjed om å skaffe reimer eller bare droppe marken...

EEh, hva? :S For et drittsenter!

Til TS: Sjoko, gav deg godt råd i henhold til det du spurte om. Selvsagt vil det alltid være folk som sier ikke bruk reimer og at du heller bør jobbe med grepsstyrke, men du bør egentlig gjøre det som du syns passer best i henhold til målene dine.

Hvis det er underarmene som er problemet så kan det være en ide å supplere med grepstrening (f.eks captains of crush) eller gå over til reimer som nevnt tidligere.

Hvis overarmene er problemet i nedtrekk så kan du bruke et smalere grep. Da sparer du armfleksorene i større grad og får kjørt lats bedre.

reimer liker jeg ikke.. bruker heller magnesium, da får man skikkelig godt grep og man får trent grepet også, det får ikke så mye trening ved bruk av reimer.

Magnesium hjelper deg dessverre ikke stort når volumet er heftig og underarmene dine tar kvelden før resten.

Skulle likt å sett deg kjøre pullups-ladder feks og en 3-4 øvelser etterpå med en del serier og greit volum uten at grepet ditt begrenser deg med magnesium.

Men selvfølgelig. Alt er jo ettersom hvilken målsetning man har med en slik økt. Jeg vil uansett påstå at det beste vil være en variasjon, og mikse mellom slike økter hvordan man legger det opp for å kunne kjøre heftig volum av og til og samtidig beholde god grepsstyrke. Jeg bruker reimer mer nå enn jeg gjorde for et år siden, men klarer 50kg mer i mark med overhåndsgrep før grepet begynner å begrense meg.

Ellers ville jeg lagt inn grepstrening slik som han over meg nevner. Løft noe innihelvete mye kilo ut av racket og bare stå der med overhåndsgrep og hold til du ikke klarer mer. Mange har veldig gode resultater med det. Samme effekten som å droppe mixed grip i mark og kjøre med overhåndsgrep til du ikke klarer mer.

Annonse

Jeg vil bare legge til at tung grepstrening bør trenes på lik måte som andre muskler. Husk å varme opp godt og gradvis øke i vekt og ikke bare hive på maks ved første forsøk.

Hvis jeg skulle trent på måten sjoko nevner så ville jeg satt av en tidsbegrensing. F.eks et sted mellom 10-30 sekunder. Start med en lett oppvarmingsvekt. f.eks 25% av 1RM. Øk vekt gradvis til du føler at du ikke kan øke mer, så går du ned 5-10% i vekt og kjører 4 sett til med samme tid. Hvis du føler at det blir for tungt så kan du gå ned igjen, eller vice versa gå opp igjen hvis du føler det ble for lett.

Skulle likt å sett deg kjøre pullups-ladder feks og en 3-4 øvelser etterpå med en del serier og greit volum uten at grepet ditt begrenser deg med magnesium.

.

Challenge accepted!:D

Bruker aldri reimer, men bruker magnesium. Du vil bygge opp greps styrken din med magnesium, men greps styrke er også litt genetisk som f.eks størrelsen på hendene.

Ville prøvd magnesium, men brukt reimer på toppsett hvis grepet svikter med magnesium.:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...