Gå til innhold

Anbefalte innlegg

deer ligger problemet mitt! jeg vil jo gå ned litt i fettprosent OG få muskler. så å proppe i meg 1000 kcal i en shake er vell ikke superbra for førstnevnte?

Du sier du er litt undervektig i forhold til høyden. Da er det bedre å bygge litt først. Det er mye vanskeligere å få fram sixpacken og få definisjon i musklene når det ikke er noe å definere. Kan være enorm forskjell på to personer med et 10 mm fettlag (som er ganske lite) i forhold til hvor mye muskler som er under.

Øker du vekten gradvis gjennom å spise litt i overskudd uten å overdrive så vil du bygge muskelmasse uten å legge på deg nevneverdig med fett. Da er det lett å redusere fettprosenten litt i etterkant. Skal du gjøre begge deler samtidig er det fort gjort å stå på stedet hvil.

Angående trening så fungerer de fleste programmer så lenge de innvolverer knebøy, markløft, benkpress, roing og chins ;)

Fortsetter under...

Jeg har ett treningsprogram som for det meste inneholder basisøvelser. Jeg trener mye dips, benkpress, bicepscurl, leggpress, benpress, skråbenk og lignende. Trener 3 ganger uka som sagt :D

:D

No er ikkje eg ein ekspert, men bicepscurl, leggpress og benpress er ikkje baseøvelser.

Kjør på med markløft, benkpress og knebøy. Spe på med diverse discoøvelser.

k

og hvis du gjør dette så og si vær dag, så går jeg utifra at vi har forskjellige mål? du er nok allerede større en typen på bilde, så det er jo litt andereledes for deg? eller tar jeg helt feil?

Skulle sitere det andre innlegget ditt, men jaja.

Å bygge muskler og gå ned i fett% samtidig er veldig veldig vanskelig, det kan gå i begynnelsen, og om du er veldig overvektig, men etterhvert vil det ikke la seg gjøre så veldig.

Du må nesten velge.

Du sier du er litt undervektig i forhold til høyden. Da er det bedre å bygge litt først. Det er mye vanskeligere å få fram sixpacken og få definisjon i musklene når det ikke er noe å definere. Kan være enorm forskjell på to personer med et 10 mm fettlag (som er ganske lite) i forhold til hvor mye muskler som er under.

Øker du vekten gradvis gjennom å spise litt i overskudd uten å overdrive så vil du bygge muskelmasse uten å legge på deg nevneverdig med fett. Da er det lett å redusere fettprosenten litt i etterkant. Skal du gjøre begge deler samtidig er det fort gjort å stå på stedet hvil.

Angående trening så fungerer de fleste programmer så lenge de innvolverer knebøy, markløft, benkpress, roing og chins ;)

Jeg har blitt fortalt at benpress og knebøy er det samme? stemmer det, eller bøy jeg bytte til knebøy?

Annonse

Altså, jeg ser nogenlunde ut som denne typen. Ikke feit, men har litt for mye på magen. Jeg vil først og fremst bli kvitt sideflesket, og beltet nederst på magen, få mageruter og få større armer. DET ER MITT MÅL FOR NÅ

Så, når jeg har oppnådd det, så vil jeg nok ville øke muskelmassen enda mer ;) men nå, er det viktig for meg å ha ett "realistisk mål". Og vær så snill og ikke kommenter at jeg er dum, eller har ikke peiling fordi vi har ulike mål o_O jeg er uerfaren, ny i "gamet" og veldig manipulerende. Bør jeg tilsette kre-alkalyn til kostholdet, og mer protein?

post-15696-14440882130826_thumb.png

Altså, jeg ser nogenlunde ut som denne typen. Ikke feit, men har litt for mye på magen. Jeg vil først og fremst bli kvitt sideflesket, og beltet nederst på magen, få mageruter og få større armer. DET ER MITT MÅL FOR NÅ

Så, når jeg har oppnådd det, så vil jeg nok ville øke muskelmassen enda mer ;) men nå, er det viktig for meg å ha ett "realistisk mål". Og vær så snill og ikke kommenter at jeg er dum, eller har ikke peiling fordi vi har ulike mål o_O jeg er uerfaren, ny i "gamet" og veldig manipulerende. Bør jeg tilsette kre-alkalyn til kostholdet, og mer protein?

Det er det vanligste målet for alle. Tørr mage og store armer...

få mer muskler =forbrenn mer= raskere i mål med delmålet!

Man må jobbe for resultatene sine. og å trene hele kroppen er viktig. unnlate noe fordi det er kjedelig osv vil bare gi deg pain in the ass senere! Større sjanse for at du forbrenner mer fett av å trene bein enn å ta noen situps f.eks! fordi du bryter ned mer muskler og bruker massivt mer energi.

finn et program som passer, jeg kjører 4split og gjør det bra med det, og du må også ha litt oversikt over hvor mye du dytter i deg.

Annonse

Ville vel forslå at du heller skal ligge i overskudd i en periode så det blir enklere for deg å bygge muskler.

Har ikke sett noen stats av deg. Høyde/vekt.

Hvis du ikke har råd til så mye, så kan du også gå på en såkalt "dirty bulk".

Grandiosa er en god kilde for både kalorier og proteiner. (rundt 70g prottis og 1200 kalorier per grandiosa)

Mens om foreslått over her, proteinpulver kan også være et godt alternativ.

Regner med at du bor på hybel? siden det står du ikke har så god råd.

Det finnes alltid løsninger, du må bare lete godt nok ;)

Også kan det være en fordel å telle kalorier på Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold så du ser hva du får i deg.

:)

Ville vel forslå at du heller skal ligge i overskudd i en periode så det blir enklere for deg å bygge muskler.

Har ikke sett noen stats av deg. Høyde/vekt.

Hvis du ikke har råd til så mye, så kan du også gå på en såkalt "dirty bulk".

Grandiosa er en god kilde for både kalorier og proteiner. (rundt 70g prottis og 1200 kalorier per grandiosa)

Mens om foreslått over her, proteinpulver kan også være et godt alternativ.

Regner med at du bor på hybel? siden det står du ikke har så god råd.

Det finnes alltid løsninger, du må bare lete godt nok ;)

Også kan det være en fordel å telle kalorier på Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold så du ser hva du får i deg.

:)

Men jeg har jo allerede for mye fett på magen? Hvorfor spise mer kalorier da, når jeg bare skal erstatte fett med muskler?

Men jeg har jo allerede for mye fett på magen? Hvorfor spise mer kalorier da, når jeg bare skal erstatte fett med muskler?

For du må ligge i overskudd for å bygge muskler.

Du har få som greier og bygge muskler når de ligger i underskudd.

men nå snakker jeg ikke om å ligge på 3000.

Du kan bruke Fitnessbloggen sin kalorikalkulator og regne ut cirka hvor mye du forbrenner, å ligge rundt 200 i overskudd.

da vil du gå opp rundt 0,2kg i uken.

Du har en del alternativer, men JEG synes det jeg foreslo ville vært enklere for deg.

Du kan jo også Deffe(ligge i underskudd) og bli kvitt en del av fettet, for så å gå over til å ligge i overskudd.

Kalorikalkulator: Fitnessbloggen.no - Kalorikalkulator | Facebook

Du kan bruke Fitnessbloggen sin kalorikalkulator og regne ut cirka hvor mye du forbrenner, å ligge rundt 200 i overskudd.

Du har en del alternativer, men JEG synes det jeg foreslo ville vært enklere for deg.

Du kan jo også Deffe(ligge i underskudd) og bli kvitt en del av fettet, for så å gå over til å ligge i overskudd.

takk! :D

¨

hva vil dette si ? Estimert energiforbruk: 20088 kcal

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...