Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg jobber på kontor, og da jeg blir sittende en tid gjennom dagen, sitter jeg gjerne å småspiser på ting. Jeg pleier å ha med meg oppskjært kålrabi og gulrot, men faller også lett på for eksempel tyggegummi og store Dent.

Det jeg lurer på, er om noen andre har eksempler på denne type småspise-mat?

Jeg ELSKER lakris-Dent'en, men i en liten pose er det 63g (!) karbohydrater.

Jeg blir også svært oppblåst og opplever ubehag med sorbitol. Noen forslag på tyggegummi/drops uten dette og sukker?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11537-sukkerfri-sm%C3%A5spise-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Til dere som svarer at man må slutte med småspising, og hvordan man kan gjøre dette. Ta en titt på spørsmålet til trådstarter på nytt!

Dere mener nok godt, men jeg ser på det mer som om dere dytter på andre personer deres mening, istedenfor å faktisk svare på spørsmålet som er: "Noen forslag på tyggegummi/drops uten dette og sukker?"

Du har rett. Svar på det kan være: store poser med ifa (lakris) og fibrol sukkertøy på apoteket. Disse to brukes av lavkarbofolk i moderate mengder De inneholder ikke sorbitol men gir luft i magen om du spiser hele. Det er ofte sånn med slike ting dessverre. Det er derfor jeg skrev tyggis først bare, fordi sukkerfrie pastiller får jeg luft (og vondt) i magen av. Mulig det går an å få tak i noe søtet med stevia på nettet fra et annet land nå. Noen som vet? Jeg vet ihvertfall at det finnes cavalier sjokolade søtet med stevia å få tak i på nettet. (Don't ask me where).

Til dere som svarer at man må slutte med småspising, og hvordan man kan gjøre dette. Ta en titt på spørsmålet til trådstarter på nytt!

Dere mener nok godt, men jeg ser på det mer som om dere dytter på andre personer deres mening, istedenfor å faktisk svare på spørsmålet som er: "Noen forslag på tyggegummi/drops uten dette og sukker?"

Det var ment godt ja, og det er fremdeles et svar til trådstarter. Men ettersom vi ikke får noe tilbakemeldinger på det vi har svart, så er det vanskelig å vite om det i det hele tatt er et alternativ å slutte med småspising. Jeg merket selv at det var utrolig befriende å slutte å tenke på mat hele tiden, og spise mer ofte. Jeg har heller ikke noe god erfaring med sukkerfritt snop, da jeg satt oppe halve natten på do forrige gang jeg skulle være "sunn på kino" (don't ask)... :p

Men ja, du har nok rett!

Annonse

Åj, tusen takk for mange gode tips!

Sukkererter er definitivt noe jeg skal teste ut.

For tiden har jeg også en utrolig "hang-up" på lakris, så lakristyggegummi tygger jeg som en helt. Ikke veldig sunt på noen måte, og blir oppblåst som fy, men det er så utrolig godt :-/

Stevia er så langt noe av det mest geniale. De siste dagene har jeg hatt med meg CC med kanel og stevia og "mumset" på dette, HERLIGHET så godt og mettende det er. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...