Gå til innhold

sihansen

Medlemmer
  • Innholdsteller

    31
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Tusen takk for utfyllende svar, Jarle S! Setter stor pris på det! Også svar fra alle dere andre! Jeg prøver det som du sier, at jeg heller fokuserer på å gradvis øke matmengden. Slik jeg har spist de siste to ukene har virkelig tært på både mage og psyke både kropp og hode er vandt (og "fornøyd") med å spise halvparten av denne næringen. Så de må nok bare vennes til å spise mer! Å gå fra 1 kardioøkt til 5-6 styrke/kardio-økter i uken derimot har gått veldig fint, føler meg sterkere og merker ingenting til stølhet. Kanskje dette ikke bare er bra da? BCAA fortsetter jeg med. Har fridag i da
  2. Samboeren min var undervektig når vi møttes. Han kan ikke ha veid mer enn 50kg, og han er vel ca. 175cm høy. Han har ei rar greie med at han ikke kjenner når han er sulten, så mat har tidligere aldri vært prioritert kun fordi han rett og slett ikke har tenkt på det. I begynnelsen fokuserte jeg kun på å få han opp i vekt, og i dag, etter to år, veier han 65 kg. Endelig, det er et slit å måtte tvinge i seg selv mat samtidig som man må "tvinge" mat i noen andre. I tillegg spiser vi svært forskjellig mat, og på forskjellige tider. Vi er veldig opptatte på hver vår kant, så måltider er på en måte
  3. En skyr blandet med 20g havregryn (stått i litt vann og bringebær Fun Light i fem minutter), toppe med Lerums sukkerfrie eple og bringebærsyltetøy, samt en GOD dose kanel og stevia over. NAM!
  4. Sjokomelk er et godt tips! Men jeg sliter (selvfølgelig ) med smaken av melk etter en episode som involverer ukesvis utgått melk og et tomt, styrta halvlitersglass i barndommen. Men hadde min første dag med BCAA før og etter trening i dag. Merka ikke store forskjellen på energinivået, men det er vel en sånn type ting jeg må la gå seg til først! Så jeg gir ikke opp. Og jeg spiser slavisk på Questbars fra iHerb. De smaker godt og jeg rekker å spise to før magen min kaster inn håndkledet.
  5. Igjen, tusen takk for alle gode tilbakemeldinger. Nå har jeg trent det styrkeprogrammet for nybegynnere (lagt til markløft, knebøy og to mageøvelser) i en og en halv uke. Jeg føler meg ti ganger bedre. Vekten er fremdeles nesten det samme (-400g), men jeg føler at jeg ser mye mindre "beinete" ut, ribbeina stikker ikke like mye ut som tidligere. Mulig dette bare er placebo, men jeg føler det går riktig vei. Jeg spiser veldig mye mer enn jeg er vandt meg, dette er en kjempeutfordring for meg. Både på grunn av at magen min er vandt med lite mat og stritter veldig imot, og på grunn av medisin
  6. Flott, tusen takk for tilbakemeldinger. Når jeg har trent i helgen prøvde jeg meg på JEFIT, men for meg ble den litt komplisert (?). Jeg fant en gammel app på telefonen, All-In Fitness, som skulle vise seg å være midt i blinken for meg i allefall! Veldig enkel og oversiktlig, med videoer av øvelser og ferdige program.
  7. Tusen takk for mange gode og grundige tilbakemeldinger. Jeg ser veldig mye av det dere alle skriver. Den cardioen blir hard å gi opp, da det har blitt en slags "escape" når magesmertene står på som verst. Høres merkelig ut, men det ligger noe i det å erstatte en fysisk (og mulig psykisk) smerte med en faktisk smerte/"high" som jeg får når jeg svetter på en tredemølle. Men jeg har kommet til det punketet at jeg virkelig har lyst til å gjøre noe med kroppen min, jeg vil BLI BEDRE, så jeg må ofre ting. Eller finne andre alternativer som gir samme high, som jeg tror styrketrening kan gjøre når je
  8. Oj, dette hørtes jo fantastisk ut. Ikke når det stod på, men så fantastisk for din bekjente å bare ta ett par tabletter så er åresvis med smerter helt over. Kanskje jeg skal pitche det inn for min fastlege, akkurat nå er jeg åpen for alt. Var til og med på "blood-mapping" her en dag, men til og med der ble de facinert over min merkelige og uregjerlige blodsammensetning eller hva det var.
  9. Er det noen som har tips til en bra iPhone-app med styrketrening? Jeg skal begynne å trene styrke for å legge på meg, men dette er en verden hvor jeg er helt nybegynner og trenger hjelp til program/oppfølging, så tenker en bra app kan hjelpe godt på vei. Noen som bruker dette aktivt? Jeg er ute etter en app som kan hjelpe meg å lage programmet, registrere øvelser og lignende, og gjerne holde kontroll på utvikling.
  10. Hei. I mine tidligere innlegg har jeg skrevet litt om mine helseproblemer. I korthet går det ut på at jeg er undervektig og sliter stort med matinntak og mageproblemer. Bare flytt tråden om jeg har lagt den feil plass. Jeg har bestemt meg for å begynne å trene skikkelig, og å legge på meg i muskler. Per i dag er jeg utrolig svak, men jeg vet jeg har godt grunnlag da jeg tidligere har klart å bygge muskler relativt enkelt og greit. Fettprosenten min er lav (nede på 10.7 i dag morges), så jeg må legge på meg noe i fett i tillegg for å ha polstring rundt indre organer. Av kardio trives
  11. Ja, jeg tenkte egentlig det. Av og til hjelper det bare å få ut litt frustrasjon over tingenes tilstand. Tusen takk for lykkeønskninger.
  12. Har prøvd det opp, ned og i mente. Ingenting å hente der, desverre.
  13. Hei, og takk for svar. Jeg har vært inn og ut av sykehus og legekontor i overkant av to år nå. De siste 6 mnd har vært de verste, men jeg har hatt alle blodprøver known to man, gastroskopi, koloskopi, røntgen, MRI, ultralyd, alt. De finner ikke ut hva som er galt med meg, men hver eneste gang jeg spiser blir det et smertehelvette. Uansett hva jeg spiser. Jeg spiser sunt og pesketarisk (ikke kjøtt, men fisk og skalldyr), er svært obs på alt jeg trenger av næringsstoffer og lignende. Tar kosttilskudd. Alikevel kan jeg spise havregrynsgrøt til frokost og smerte er minimale, så spiser jeg _
×
×
  • Opprett ny...