Gå til innhold

Vektnedgang - hva gjør jeg feil?


Anbefalte innlegg

Pasta er korn. Ris kan du spise. Helst hvit, vanlig ris, og helst etter trening eller til kveldsmat. Søtpoteter og potet også.Ikke glem grønnsakene, bær og frukt.

1KG i uken er ganske mye å gå ned altså, og det er spesielt vanskelig når man er såpass normalvektig som du er. Spis bittelitt mer og få bedre livskvalitet og bedre resultater. Stresser du veldig mye med maten kan det å spise etter en matplan være greit, for da spiser du det som står på planen også spiser du ikke mer og slipper å tenke på saken, loggføre og tenke over hva som går i munnen.

Du burde spise feit fisk iallefall 3 ganger i uka, og/eller ta omega3tilskudd. Viktig for fettforbrenning og mange andre prosesser i kroppen. Du burde også spise ca 500-1000 gram grønnsaker hver dag, av den typen som vokser over jorda. Spesielt blomkål og brokkoli, som har god effekt på gjenstridige fettreserver på jentestedene. Alle måltidene dine bør også inneholde minst 10 gram fett. Det finnes faktisk forskere som mener at det nesten er bortkastet å spise grønnsaker om det ikke spises med en fettkilde.

Jeg ovnsbaker all maten min, så slipper jeg å bruke ekstra stekefett (jeg er ikke noe glad i Frylight og andre nullkaloriprodukter eller oljer til steking) og kan heller spise avocado til maten, noe som smaker mye bedre.

Greia med korn er at det kan skape betennelsestilstander i kroppen, som fører til at man "stresser" kroppen og den kan holde på vann. Kan være greit å prøve å ligge unna de lette løsningene en stund, selv om mammas nybakte brød nok er det aller deiligste man kan spise her i verden :D

Vi tar Omega 3 tilskudd. Feit fisk 3 ganger i uken er hardt med tanke på hvor lite fisk man får for kcal der, samtidig som trådstarter er noe kresen på fisken sin. Hehe! :D Fine innlegg og gode tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er en typisk morgenstresser, så jeg spiser kald restemat. Har spist kylling og salat fra dagen før ganske ofte, og innimellom så vokser jo bare den kalde kyllingen i munnen. Må bare prioritere frokost, og kanskje ta meg tid til å brase litt om morgenen også. Er ikke lei nygrillet kyllingfilet, heldigvis!

Dette var en av grunnene til at jeg prøver PF. Gidder ikke lage frokost mer! Også slipper jeg alle småmåltidene, nå er det tre store måltider mellom 11 og 21. Siden det er første dagen i dag, så klarte jeg å faile på lunsjen, men den holder seg greit enda (middag om 1-2 timer). Ikke så altfor tøft å ikke spise før 11, tåler å være litt sulten når jeg bare sitter foran en pc uansett. :)

Vurdert det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar Omega 3 tilskudd. Feit fisk 3 ganger i uken er hardt med tanke på hvor lite fisk man får for kcal der, samtidig som trådstarter er noe kresen på fisken sin. Hehe! :D Fine innlegg og gode tips.

Lite fisk på en 125grams laksefilet?:p

Syns det er akkurat passe :couchpotato:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en av grunnene til at jeg prøver PF. Gidder ikke lage frokost mer! Også slipper jeg alle småmåltidene, nå er det tre store måltider mellom 11 og 21. Siden det er første dagen i dag, så klarte jeg å faile på lunsjen, men den holder seg greit enda (middag om 1-2 timer). Ikke så altfor tøft å ikke spise før 11, tåler å være litt sulten når jeg bare sitter foran en pc uansett. :)

Vurdert det?

Jeg vurderer alt! Du er jo litt lengre foran meg i løypa, jeg har enda de 15-20 kiloene som skal av, så jeg vurderer PSMF også. Har i prinsippet kjørt flere dager med det, og det ser ut til å funke greit, men har avventet litt fordi jeg enda har trenings-dilla, og bare vil øøøøøke! :lol: Også er det litt planleggingsangst i meg. Men PF skulle gå fint, og passe meg bra, så det kommer nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer alt! Du er jo litt lengre foran meg i løypa, jeg har enda de 15-20 kiloene som skal av, så jeg vurderer PSMF også. Har i prinsippet kjørt flere dager med det, og det ser ut til å funke greit, men har avventet litt fordi jeg enda har trenings-dilla, og bare vil øøøøøke! :lol: Også er det litt planleggingsangst i meg. Men PF skulle gå fint, og passe meg bra, så det kommer nok.

Ah, kjenner meg godt igjen der ja!! Ønsker deg masse lykke til, iallefall! :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare fortsetter i denne tråden, for nå er jeg så usikker som det går an å bli. Brukte nettopp kalorikalkulatoren til Fitnessbloggen på Facebook og jeg skjønner fint lite. Hvis jeg velger "Stillesittende. Lite eller ingen trening, kontorjobb. (+20%)" så får jeg at jeg forbrenner 1776 kcal om dagen. Om jeg ligger på 1300, så er ikke underskuddet mitt så forferdelig stort, eller?

Jeg har tenkt litt å øke på kcalnivået, og trene mer. Tanken var da å slutte å stresse med vekten, og heller fokusere på å bygge muskler, så går fettprosenten seg til underveis. Tror jeg. Bør jeg da ligger på vedlikehold (1800 kcal) og trene mer? Eller må jeg har mer? Jeg er redd for å legge på meg mye fett igjen, da jeg innbiller meg at kroppen min legger veldig lett på seg.

Hvor mye bør jeg evt trene? Jeg synes det er veldig greit å trene man, ons og fre, og har nettopp vent meg til å gjøre dette til rutine. Jeg er redd jeg føler meg veldig demotivert om det ikke er nok og vil ikke føle meg bra nok.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre nå, kjenner meg ganske så forvirret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Interessant tråd, så slenger meg på.

Kunne du beskrevet treningsøktene dine?

3 styrkeøkter i uken holder helt fint for oss som ikke stiller eller er idrettsutøvere, men selvfølgelig er det viktig Hva du gjør i disse tre øktene! Har selv god erfaring med 3-4 styrkeøkter i uken hvor jeg trente hele kroppen hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Trener nå styrke etter RYP tre ganger i uken (man, ons, fre). Her trener jeg etter "Maksimal Forbrenning", men har kuttet 4x4 intervall (jeg har forstått det slik at det er bare mer slitsomt enn nyttig å trene kardio rett før styrkeøkt anyway?)

Hei! Jeg veier ca. det samme og bruker også RYPs maksimal forbrenningsprogram. Stusser litt over at du har kuttet ut intervallene, slik jeg har forstått det er de utrolig viktige for å få mest ut av dette programmet! Tatt fra TN sine sider: "4x4 er nøkkelen til maksimal forbrenning programmet, vi anbefaler 3 økter i uka med 4x4.. " og også "denne type trening gjør at fettforbrenningen øker betraktelig og at man effektivt kan redusere kroppsvekt..."

Jeg ville ha sørget for å få i meg nok kalorier, den riktige fordelingen av fett, karbohydrater og proteiner og IKKE "skulket" unna intervallene! ;)

Lykke til videre (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg veier ca. det samme og bruker også RYPs maksimal forbrenningsprogram. Stusser litt over at du har kuttet ut intervallene, slik jeg har forstått det er de utrolig viktige for å få mest ut av dette programmet! Tatt fra TN sine sider: "4x4 er nøkkelen til maksimal forbrenning programmet, vi anbefaler 3 økter i uka med 4x4.. " og også "denne type trening gjør at fettforbrenningen øker betraktelig og at man effektivt kan redusere kroppsvekt..."

Jeg ville ha sørget for å få i meg nok kalorier, den riktige fordelingen av fett, karbohydrater og proteiner og IKKE "skulket" unna intervallene! ;)

Lykke til videre (y)

Hei!

Takk for svar, men nå trener jeg et annet program :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker hofter, men ikke når jeg føler kroppen min er uproporsjonal. Bruker S i topper og L i bukser..

Har samme greia selv, er fra naturens side slank i overkroppen og har alt av fett på rumpe, lår og legger. Føler også at kroppen min er urpoposjonal til en viss grad, men har vel lært meg å godta det! Litt kjedelig å bruke L i bukser og S i topper, men jeg har innsett at med min svært så kvinnelige kropp så er underkroppsfettet veldig vanskelig å bli kvitt! Skulle ønske det gikk an å punktslanke! :(:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme greia selv, er fra naturens side slank i overkroppen og har alt av fett på rumpe, lår og legger. Føler også at kroppen min er urpoposjonal til en viss grad, men har vel lært meg å godta det! Litt kjedelig å bruke L i bukser og S i topper, men jeg har innsett at med min svært så kvinnelige kropp så er underkroppsfettet veldig vanskelig å bli kvitt! Skulle ønske det gikk an å punktslanke! :(:D

True dat! Egentlig er det ikke størrelsene på klærne som plager meg, men at man kunne se det så godt da jeg var større. Jaja, det blir iallefall bedre når jeg trener :D Hvilke forkortelser klærne mine er merket med er det likevel ingen som ser ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...