Gå til innhold

Er melk bare tull?


Bandea

Anbefalte innlegg

"

Men tilbake til melk. Det kanskje mest skremmende er at det er ulovlig å helle ut melk i kloakksystemet i Norge. Melk som har gått ut på dato eller er blitt feilpakket på fabrikken, transporteres til spesialavfallsmottak for sikker destruksjon. Om dette var allment kjent hadde nok de aller fleste stilt større spørsmål til hvorfor vi i det hele tatt drikker melk. Man ser derfor mellom fingrene og holder tyst og lar deg helle den gamle melken din i do, noe man egentlig burde gjøre med all melk."

Det stemmer at feks Tine eller Qmelk ikke skal dumpe melk i kloakken siden det er organisk avfall, og gir for mye næring til alger osv. Ikke fordi det er livsfarlig spesial avfall.

Dette gjelder store partier fra produksjon.

Ellers vet jeg Tine har strengere regler enn Mattilsynet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest johnmf94

La meg si det slik;

Idag er en gjennomsnittlig Nordmann både høyere, større og sterkere enn det som er gjennomsnittet ellers i verden.

Slik var det ikke for 100-200 år siden, og dette er et symbol på velstanden i Norge og den sunne maten.

For ikke å nevne at forventet levealder for nordmenn nå ligger på rundt 90 år.. jeg tror ikke vi trenger å bekymre oss for en helsefarlig melk.

Dersom man leter litt rundt finner man slike tråder om både sukker, kanel, bacon, rødt kjøtt, brød, poteter osv..

First world problems..

post-4300-14440881747142_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg si det slik;

Idag er en gjennomsnittlig Nordmann både høyere, større og sterkere enn det som er gjennomsnittet ellers i verden.

Slik var det ikke for 100-200 år siden, og dette er et symbol på velstanden i Norge og den sunne maten.

For ikke å nevne at forventet levealder for nordmenn nå ligger på rundt 90 år.. jeg tror ikke vi trenger å bekymre oss for en helsefarlig melk.

Dersom man leter litt rundt finner man slike tråder om både sukker, kanel, bacon, rødt kjøtt, brød, poteter osv..

First world problems..

[ATTACH=full]53442[/ATTACH]

Omg, jeg trodde du nå skulle argumentere for at vår gode helsetilstand hadde med melken å gjøre... thank god :D

Drukket lett/hel/skumma-melk sikkert 2 ganger i mitt liv. Synes deg smaker bajas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker melk og det er den beste ikkealkoholinnholdige drikken man kan drekke. Det gir mange gode næringstoffer og det er veldig lett å drekke en liter melk om man ikke har tid eller ork til å lage et mellommåltid.

Matt Kroczaleski som er en av verdens beste styrkeløftere nevner flere ganger i treningsvideoene sine at han anbefaler utøverne han trener til å drekke 1 gallon melk om dagen (3,7 liter). Brian Siders sa i et intervju med Bodybuilding.com at han drakk vist litervis med melk om dagen, sjokolademelk dog ;)

Melk er bra og melk er digg, drekk melk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ærlig talt ikke sikker på om TS troller eller om han er oppriktig?

Jeg troller ikke (hvis det var meg du sikta til, siden to tråder er slått sammen og det strengt tatt er to TS). Det er ikke jeg som har skrevet artikkelen, jeg bare leste den og ønsket å høre andres synspunkter på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...