Gå til innhold

Ny melk med ekstra proteiner fra Tine


EgF

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Protein har mange viktige funksjoner i kroppen, ikke bare muskelbygging.

Hvor i allverden har du det fra at 70% går ut bak?

Husker ikke hvor jeg leste det, men det er mange år siden. Mulig det var iForm.

Uansett, det var et spørsmål jeg ville ha bekreftet eller avkreftet. Er ikke sikker, men jeg er av den oppfatning at folket her inne muligens mener det er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så da ble det snakk om 1 liter ca-ish mindre om.. Men fortsatt 4liter hver eneste dag? :cool:

(Bare sånn fordi jeg må bli fora med tskje:oops::bag:)

Ja, GOMAD er fire liter melk om dagen , i tillegg til alt det man vanligvis spiser.

(Det er da hovedsaklig beregnet på sånne uberskinny kids på 1.80 som veier 58 kilo ,som hevder de er "hardgainere" når de lever på salatblader og luftsuppe. 3/4, 1/2 eller 1/4 GOMAD funker fint det og, alt ettersom hvor mye kcal du vil tilsette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Om man drikker 3-4l Styrk hver dag, har man da fått i seg nok med proteiner?

Det var kanskje ein skrivefeil, men 3-4 liter Styrk inneheld 150-200g protein, som vil dekke behovet for dei fleste. Om det er lurt å basere heile proteininntaket på mjølk må andre svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å drikka ca. 4 melkekartonger på ein dag, e ikje dt jækla mye då??

Det kommer nå helt an på. Min personlige rekord er syv liter hmelk på en dag, men det var riktignok i løpet av 14timers vakt på kjøkkenet med 30 grader utendørs og sikkert 35-40 grader innendørs, med full restaurant,så var ikke tid til å spise særlig mye.

No pain,no gain?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nå helt an på. Min personlige rekord er syv liter hmelk på en dag, men det var riktignok i løpet av 14timers vakt på kjøkkenet med 30 grader utendørs og sikkert 35-40 grader innendørs, med full restaurant,så var ikke tid til å spise særlig mye.

No pain,no gain?

Drøyt ass! Men melk i store mengder er tydeligvis bra for kroppen..Eller? Drikker svært sjeldent melk, så og si aldri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøyt ass! Men melk i store mengder er tydeligvis bra for kroppen..Eller? Drikker svært sjeldent melk, så og si aldri...

Det kommer an på sammenhengen:) I så å si alle sammenhenger vil det være bedre å drikke 7 liter melk enn 7 liter coca cola, men hvis man allerede har nådd mengden kalorier man trenger den dagen,så vil man jo legge på seg,selv om melk er bedre for deg enn cola. Unntaket er jo om man er laktoseintolerant, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...