Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Folk forbrenner forskjellig, med tanke på alder, høyde, vekt, kjønn, muskelmasse, aktivitetsnivå...så den kalkulatoren blir bare en generell pekepinn...så må du finne selv ut nøyaktig hva du trenger av næring =)

Stemmer, var det jeg skrev: "Bruk gjerne dette som et utgangspunkt"

Så må man tilpasse etter hvert som man ser hva som funker og ikke! ;)

Hei

Lurer på hva slags endringer jeg burde gjøre i hverdagen for å ha større nedgang i vekt/stramme inn kroppen? trener styrke 3 dager i uka.

Her er en normal dag for meg ;

Frokost : 1 biola fiberrik joghurt med jordbær (0% fett), 1 naturell joghurt,

1 kopp grønn te med 3 suketter.

Mellommåltid : Litt blandet frukt (jordbær, pære, blå druer, banan). Tar bare litt av hver enkelt.

Lunsj : 2 grove brødskiver, egg m kaviar på den ene, makrell i tomat på den andre, salat,

1 glass melk og 1 glass vann og en kopp grønn te med 3 suketter.

Mellommåltid : 1 eple

Middag : Laks 250 g, grønnsaker (fryste fra findus), og noen ganger båtpoteter. Varmes opp i

ovnen i en form. veksler mellom laks, kylling og indrefilet.

Drikker kun vann, ikke noe annet. Blir ca 1,5 liter om dagen.

Ser dette fornuftig ut, vil jo leve med kostholdet en god stund, ikke en diett :)

Du ønsker større vektnedgang/innstramming også kalt lavere fettprosent.

Du skriver at måltidene over er en normal dag for deg. Og da lurer jeg på noen ting.

Hvor lenge har du spist sånn? Eller mener du at fra nå av så skal en normal dag se slik ut?

For du kan ikke veie 98kg hvis det der er alt du får i deg. Get my point?

Hvordan så kostholdet ditt ut før? Mange raser fort ned noen kilo når de kommer i litt aktivitet og byttet ut brus med vann osv.

Er ofte ikke store endringene som skal til.

Men å øke treningsmengden betraktelig, og halvere matinntaket er ikke alltid den rette starten.

Hvordan ser styrkeprogrammet ditt ut, kan du utdype det?

Og du har lett for å bli inaktiv de dagene du trener? Mener du de dagene du ikke trener?

Hvis du virkelig har lyst å gå ned i fettprosent/vekt, så krever det litt og endre livsstil.

Men nå har du tatt første steget, og du er i gang. Du har begynt og bry deg om hva du spiser, det er en god start.

Vektnedgang - Fitnessbloggen Sjekk ut denne artikkelen.

-50kg på 4 måneder | Fitnessbloggen Forum Her er historien til Andrè Rio, som gikk ned 50kg på 4måneder. Mye lesning som kan gi motivasjon.

Tilslutt her så må jeg minne deg på å spørre om alt du lurer på. Alt.. Vi svarer :)

Det har blitt gjort undersøkelse av folk som fikk frukt på jobben. Frukt mellom måltider gir for mange vektøkning.

Du kan forsøke å droppe frukten og evnt erstatte det med salatgrønnsaker som kan erstatte fruktens konsistens og friskhet. . Du kan også forsøke å droppe brødet og erstatte det med kjøtt hvis det ikke føles som et stort offer. Ha smør (smelta) og gulost på kjøttet istedenfor brødet.

Hvordan kan frukt gi for mange vektøkning?

Annonse

Hvordan kan frukt gi for mange vektøkning?

Fordi de spiste like mye selv om de spiste frukt. Det består bare av karbohydrater og vann så det metter svært lite. Det blir som snacks mellom måltider, som hever blodsukkeret, og hvis man allerede har spist og fått i seg nok næring omdannes sukkeret og lagres som fett.

Det er lite sannsynlig at den ene frukten til mellommåltid er det som bør fjernes eller reduseres i det helhetlige bildet, da alt etter som hvordan man spiser ellers har usannsynlig mye mer å si enn de 70 kcal du får i deg av et eple. Da kan man heller kutte ned på noe annet. Hva består forresten salatgrønnsaker av som metter så mye mer enn frukt? Ja jeg vet man kan spise mer, men metter 70 kcal fra salat og paprika mer enn 70 kcal fra et eple? Det er helt individuelt.

Du ønsker større vektnedgang/innstramming også kalt lavere fettprosent.

Du skriver at måltidene over er en normal dag for deg. Og da lurer jeg på noen ting.

Hvor lenge har du spist sånn? Eller mener du at fra nå av så skal en normal dag se slik ut?

For du kan ikke veie 98kg hvis det der er alt du får i deg. Get my point?

Hvordan så kostholdet ditt ut før? Mange raser fort ned noen kilo når de kommer i litt aktivitet og byttet ut brus med vann osv.

Er ofte ikke store endringene som skal til.

Men å øke treningsmengden betraktelig, og halvere matinntaket er ikke alltid den rette starten.

Hvordan ser styrkeprogrammet ditt ut, kan du utdype det?

Og du har lett for å bli inaktiv de dagene du trener? Mener du de dagene du ikke trener?

Hvis du virkelig har lyst å gå ned i fettprosent/vekt, så krever det litt og endre livsstil.

Men nå har du tatt første steget, og du er i gang. Du har begynt og bry deg om hva du spiser, det er en god start.

Vektnedgang - Fitnessbloggen Sjekk ut denne artikkelen.

-50kg på 4 måneder | Fitnessbloggen Forum Her er historien til Andrè Rio, som gikk ned 50kg på 4måneder. Mye lesning som kan gi motivasjon.

Tilslutt her så må jeg minne deg på å spørre om alt du lurer på. Alt.. Vi svarer :)

Det er min hverdag, sånn ganske riktig. Det er vel heller helgen som ikke er slik! Sliter med å få inn rutiner disse dagene, og da ryker ofte halve fredagen også.

Har spist slik i ca 4 uker, og da svikter helgene kanskje litt :( Jeg gjør mitt for å prøve å endre helga, men der er jeg svak fremdeles, så skjønner slikt sett hvorfor vekten ikke minsker!

Tidligere var kostholdet mitt crap, spiste som jeg ville, ikke noe spesielt sunt og masse godteri når jeg ville. Men har endret flere småting, og vekten har gått ned ca 5 kilo. Drikker ikke brus (3,5 år siden sist), har kuttet sjokolade og gjør noen endringer hele tiden. Nå gjelder rutiner hver eneste dag, slik at jeg endrer livsstilen :)

De dagene jeg IKKE trener, så slapper jeg ofte av. Blir ofte en liten tur med bikkja, men ikke noe særlig mer.

Skal lese historier for inspirasjon, det trengs merker jeg!

Har ett treningsprogram som tar for seg de store musklene, og da kjører jeg meg helt tom.

Det inkluderer :

Knebøy, utfall, Markløft m strake ben, stående foroverbøyd roing, benkpress, stående kryssdrag, sit-ups, bekkenhev og sideliggende rygghev.

Takk for svar, setter pris på det :)

Fordi de spiste like mye selv om de spiste frukt. Det består bare av karbohydrater og vann så det metter svært lite. Det blir som snacks mellom måltider, som hever blodsukkeret, og hvis man allerede har spist og fått i seg nok næring omdannes sukkeret og lagres som fett.

Man bør unngå mellommåltider på diett, men ikke skyld på frukten når det er mellommåltidet sin feil. Sukker vil heller ikke omdannes til fett dersom man er i kaloriunderskudd (unntaket er store mengder fruktose, men man når ikke disse mengdene med normalt inntak av frukt).

Litt frukt og bær istedenfor andre karbkilder i sammensatte måltider gir for de fleste økt metthetsfølelse og bedre framgang på dietten (dette er det også forskning som underbygger)

Det er min hverdag, sånn ganske riktig. Det er vel heller helgen som ikke er slik! Sliter med å få inn rutiner disse dagene, og da ryker ofte halve fredagen også.

Har spist slik i ca 4 uker, og da svikter helgene kanskje litt :( Jeg gjør mitt for å prøve å endre helga, men der er jeg svak fremdeles, så skjønner slikt sett hvorfor vekten ikke minsker!

Kjære deg, spis NOK, men ren og næringsrik mat i ukedagene, så skal du se at du unngår å gå på disse smellene helg etter helg.. (y)

Det er lite sannsynlig at den ene frukten til mellommåltid er det som bør fjernes eller reduseres i det helhetlige bildet, da alt etter som hvordan man spiser ellers har usannsynlig mye mer å si enn de 70 kcal du får i deg av et eple. Da kan man heller kutte ned på noe annet. Hva består forresten salatgrønnsaker av som metter så mye mer enn frukt? Ja jeg vet man kan spise mer, men metter 70 kcal fra salat og paprika mer enn 70 kcal fra et eple? Det er helt individuelt.

Volumet av 70kcal salat/paprika er vel mye større enn et eple?

Min erfaring med epler: "Jeg er litt sulten, middag om 1 time. Tar meg et eple!" --> 10 min går --> "Ble enda mer sulten"

Annonse

Jeg er ikke enig, men dette er helt individuelt :) Er klar over at 70 kcal fra paprika tilsvarer et større volum enn et eple.

Poenget med posten var uansett å påpeke at 70 kcal fra det ene eplet man spiser sannsynligvis ikke er grunnen til at man går opp i vekt. Og man kan ikke derfor si at frukt gjør at man legger på seg.

Hvorfor vil noen betale for å være medlem av vektklubben når det finnes like gode alternativer for matlogging som er gratis?

Fordi de får tips og råd fra eksperter som Trine Hattestad -.- Og så får du jo et motivasjons-/påminnelsesbrev i innboksen din hver eneste mandag. Typ: Husk å veie deg! Dette er i følge min mor :p Hun sa mye annet også, men jeg slutta å høre etter. :oops: I just :rolleyes: Tror hun sa noe om masse fine matoppskrifter.

Hvorfor vil noen betale for å være medlem av vektklubben når det finnes like gode alternativer for matlogging som er gratis?

Har til gode å se noen _bra_ tilbud. :p

Men nå er jo han medlem hos Vektklubb fra før, så da er det jo null stress! :)

Om man ønsker å sette sammen kostholdet sitt lokalt så bruker jeg dette excelskjemaet, og legger ofte til egne matvarer/retter.

https://dl.dropbox.com/u/2122795/Skjema%20planlegger.xls

Fikk ikke lagt ved fila, så den er lenka via dropboxkontoen min

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...