Gå til innhold

Hva er lovlig utstyr/hjelpemidler under 'raw' løfting?


JarleS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jester

Vil bare legge til at i følge Norsk Styrkeløft Forbund som er tilknyttet IPF er RAW, er vell gjerne det som er mest intressant:

Det er også mulig å løfte uten utstyr, da bruker man en obligatorisk løftesinglet (samme som i benkpress). Norges Styrkeløftforbund har ikke egne norgesrekorder for utstyrsfri løfting, men resultatene blir markert som utstyrsfrie og ført på en egen rankingliste.

Tillatt utstyr

Løftesinglet, belte, knevarmere, håndleddsbind og løftesko

---------------

Ellers fant jeg i farta at UPA, ADA og NASA bl.a tillater knebind som RAW, men hvor store eller betydelige disse er har jeg ingen formening om i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Annonse

Det er også verdt å merke seg for dem som kunne tenke seg å konkurrere utstyrsfritt, at det kun er knevarmere i merket Titan, Rehband (eller et tredje merke jeg ikke kommer på i farten)

Tommy Kono, varmere ganske mange bruker, er ikke OK.

http://kappi.mamutweb.com/Shop/Search?q=knevarmere&page=1 de dere titan er de godkjent? kan noen anbefale noen sider med litt billigere ellers får jeg bare kjøpe dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Med litt research, så skriver folk litt ekstra belastning pågrunn av bedre stabilitet rundt kneleddet.

2. Hva er så fantastisk med de? De koster dobbel så mye mer enn knebind :/

Hehe, javel, men så skrev jeg ikke "noen kg ekstra er ingen enig i" ;)

De er lange og trenger ikke trekkes opp hele tiden. De sitter som støpt, og er det beste av knevarmere jeg har brukt foruten Tommy Kono (som er ulovlig i utstyrsfri konkurranse og gir ekstra kg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til at i følge Norsk Styrkeløft Forbund som er tilknyttet IPF er RAW, er vell gjerne det som er mest intressant:

Det er også mulig å løfte uten utstyr, da bruker man en obligatorisk løftesinglet (samme som i benkpress). Norges Styrkeløftforbund har ikke egne norgesrekorder for utstyrsfri løfting, men resultatene blir markert som utstyrsfrie og ført på en egen rankingliste.

Tillatt utstyr

Løftesinglet, belte, knevarmere, håndleddsbind og løftesko

---------------

Ellers fant jeg i farta at UPA, ADA og NASA bl.a tillater knebind som RAW, men hvor store eller betydelige disse er har jeg ingen formening om i farta.

Og denne kommentaren kan oppdateres :

http://styrkeloft.no/2014/01/13/standardkrav-utstyrsfrie-rekorder/

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...