Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jester

Vil bare legge til at i følge Norsk Styrkeløft Forbund som er tilknyttet IPF er RAW, er vell gjerne det som er mest intressant:

Det er også mulig å løfte uten utstyr, da bruker man en obligatorisk løftesinglet (samme som i benkpress). Norges Styrkeløftforbund har ikke egne norgesrekorder for utstyrsfri løfting, men resultatene blir markert som utstyrsfrie og ført på en egen rankingliste.

Tillatt utstyr

Løftesinglet, belte, knevarmere, håndleddsbind og løftesko

---------------

Ellers fant jeg i farta at UPA, ADA og NASA bl.a tillater knebind som RAW, men hvor store eller betydelige disse er har jeg ingen formening om i farta.

• 2 uker senere...

Det er også verdt å merke seg for dem som kunne tenke seg å konkurrere utstyrsfritt, at det kun er knevarmere i merket Titan, Rehband (eller et tredje merke jeg ikke kommer på i farten)

Tommy Kono, varmere ganske mange bruker, er ikke OK.

• 1 år senere...

Annonse

Det er også verdt å merke seg for dem som kunne tenke seg å konkurrere utstyrsfritt, at det kun er knevarmere i merket Titan, Rehband (eller et tredje merke jeg ikke kommer på i farten)

Tommy Kono, varmere ganske mange bruker, er ikke OK.

http://kappi.mamutweb.com/Shop/Search?q=knevarmere&page=1 de dere titan er de godkjent? kan noen anbefale noen sider med litt billigere ellers får jeg bare kjøpe dem :)

Der er kommet en del endringer på dette nå.

S&B knevarmere er tillatt - og de sier informerte kilder gir noen kg ekstra.

Kjøpes av MaxrepÅge på Facebook.

:)

Noen kg ekstra er jeg ikke enig i, men de er fantastisk gode! :)

Noen kg ekstra er jeg ikke enig i, men de er fantastisk gode! :)

1. Med litt research, så skriver folk litt ekstra belastning pågrunn av bedre stabilitet rundt kneleddet.

2. Hva er så fantastisk med de? De koster dobbel så mye mer enn knebind :/

1. Med litt research, så skriver folk litt ekstra belastning pågrunn av bedre stabilitet rundt kneleddet.

2. Hva er så fantastisk med de? De koster dobbel så mye mer enn knebind :/

Hehe, javel, men så skrev jeg ikke "noen kg ekstra er ingen enig i" ;)

De er lange og trenger ikke trekkes opp hele tiden. De sitter som støpt, og er det beste av knevarmere jeg har brukt foruten Tommy Kono (som er ulovlig i utstyrsfri konkurranse og gir ekstra kg).

Vil bare legge til at i følge Norsk Styrkeløft Forbund som er tilknyttet IPF er RAW, er vell gjerne det som er mest intressant:

Det er også mulig å løfte uten utstyr, da bruker man en obligatorisk løftesinglet (samme som i benkpress). Norges Styrkeløftforbund har ikke egne norgesrekorder for utstyrsfri løfting, men resultatene blir markert som utstyrsfrie og ført på en egen rankingliste.

Tillatt utstyr

Løftesinglet, belte, knevarmere, håndleddsbind og løftesko

---------------

Ellers fant jeg i farta at UPA, ADA og NASA bl.a tillater knebind som RAW, men hvor store eller betydelige disse er har jeg ingen formening om i farta.

Og denne kommentaren kan oppdateres :

http://styrkeloft.no/2014/01/13/standardkrav-utstyrsfrie-rekorder/

:D

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...