Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei fikk ikke noe svar på treningsforum så tar sjansen her :)

Er nå på dette programet og har økt i benk periode 1 fra 80 til 95kg i max på 6 uker så syntes det virker bra.

Men syntes programet begyner å bli kjedelig og har mange uker igjen

føler ikke jeg trenger en dag hvile mitt i uka for er ikke sliten i kroppen

Lurer da på og trene 5 dager (mandag-fredag) uten hvile på dag 3 og legge til nye øvelser

Hva ville du lagt til i programet ? kan jeg mikse opp øvelsene litt for å få litt variasjon`?

Får nok søvn og mat og jobber ikke nå så bruker mye av tiden til trening og mat

Dag 1 Bryst-Triceps:

Benkpress(som i programmet)

Skrå flyes 2x6-8

Franskpress 3x6-8

Dag 2 Ben/legger/Mage

Knebøy/benpress 4x6-8

Utfall: 2x8-10

Lårcurl:3x8-10

Benspark (leg extension):2x8-10

Stående tåhev :4x8-10

Crunches 4x12 +

Dag 3 Hvile

Dag 4 Bryst/skuldre:

Skulderpress 3-4x6-8

sidehev 2-8-10

Dag 5 Rygg/biceps

Nedtrekk foran med en smal greppsbredde 2 x 6-8

Nedtrekk med et omvendt grep 2 x 6-8

Framoverbøyd roing 2x6-8

Kabelroing 2 x 6-8

Foroverbøyd sidehev: 3x8-10

Sittende hantelcurl 2x 6-8

Bicepscurl med rett stang 3x6-8

På Forhånd takk -Monkholm

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10532-25-%C3%B8kning-i-benkpress-program/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar :) Lurer på om dette kan se litt bedre ut :) ? kansje noe mer på dag 5 rygg ?

Dag 1 Bryst-Triceps:

Skrå flyes 3x6-8

smalbenk 5x5

Downpush med tau 3x6-8

Dag 2

Dag 2 Ben/legger/Mage

Knebøy/benpress 4x6-8

Utfall: 2x8-10

Lårcurl:3x8-10

Benspark (leg extension):2x8-10

Stående tåhev :4x8-10

Crunches 4x12 +

Dag 3 Skuldre/Biceps

millitærpress / Skulderpress 3-4x6-8

sidehev 2-8-10

Foroverbøyd sidehev: 3x8-10

Sittende hantelcurl 2x 6-8

Bicepscurl med rett stang 3x6-8

Dag 4 Bryst/triceps:

Flyes 3x6-8

smalbenk 5x5

Downpush med tau 3x6-8

Dag 5

Dag 5 Rygg

Framoverbøyd roing 2x6-8

Kabelroing 2 x 6-8

markløft 5x5

Takk For Svar hehe nei tenkte å ta markløft å starten ja :) ble bare satt opp for å være med på listen

Dag 5 Rygg

markløft 5x5

pullups

Framoverbøyd roing 2x6-8

Kabelroing 2 x 6-8

kroc rows

Annonse

Takk For Svar hehe nei tenkte å ta markløft å starten ja :) ble bare satt opp for å være med på listen

Dag 5 Rygg

markløft 5x5

pullups

Framoverbøyd roing 2x6-8

Kabelroing 2 x 6-8

kroc rows

Litt overkill med pullups, 2 forskjellige varianter av nedtrekk og så 3 pull øvelser på en dag, du kommer ikke til å ha mye krefter igjen på slutten.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg holdt meg til 4 treninger i uken.

Kjørt under, over, under og overkropp.

• 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Dette programmet er ganske overvurdert. Periode 1 og 2 er bare øk 2,5 i uka til du ikke klarer mer og periode 3 er helt sykt hvor høyt de har satt progresjonen. 8 uker i strekk med over 90% 1rm i benk blir ganske overkill.

Har selv prøvd det 3 ganger og var vel kun de 2 første gangene jeg fikk noe ut av det, men da var jeg nybgeynner og da øker man jo uansett nesten. Siste gangen måtte jeg sette programmet til 15 kg under pers for å takle den syke protresjonen periode 3 har lagt opp til.

Annbefaler ikke dette programmet, det at de i det hele tatt tørr og hevde man kan øke 25% i benk av dette er sykt!

har som mange andre prøvd dette programmet og jeg har likens erfaring som trøndern over, kunne ikke sagt det bedre selv. Periode 1 og 2 er lineær progresjon. Enkelt og greit øk kg til man stagnere. ikke noe hukkus pokus med det, en lineær progresjonsmodell kan brukes i hvilket som helst program og bruker å ha god effekt på nybegynnere, men igjen det meste har en god effekt på nybegynnere så lenge man kjører fokus på flerleddsøvelser og vet å kjenne hva kroppen tåler. programmet der lover 25%, det vill si om jeg løfter 150kg i 1RM benkpress så vill jeg øke til 187,5kg.. tvilsomt:confused: Men om man tar 50kg så vill man med 25% økning løfte 62,5kg 1RM etter programmet, den kan jeg gå med på om personen er nybegynner. Er en stor forskjell på erfaring angående økning med det programmet. Program 3 er rett og slett overkill, med så høy belastning over så lang tid så øker man også sjansen for skulderproblemer drastisk. Ville ikke anbefalt dette programmet i sin helhet, eller del 1 og 2 kan brukes og kan gi gode resultater for nybegynnere, men det er jo enkelt å greit lineær progresjon så det kan jo brukes i mange program med kanskje bedre suksess :)

Programmet er greit, men har nok for høy progresjon i tredje periode.

Splitten som er nevnt i artikkelen er ikke en del av programmet. Det er bare et middels godt forslag til en kroppsbyggersplitt som kan trenes ved siden av benkpressprogrammet.

Du bør ha fler pull (pullups, kroc rows f. eks) øvelser enn press (benkpress) for å ikke få noen jævla fremoverroterte skuldre.

Edit: Og du tar faen ikke markløft på slutten av en økt.

Det er ikke nødvendigvis slik at flere sett og flere øvelser gir bedre fremgang. Det er nok draøvelser selv i den opprinnelige kroppsbyggersplitten til å ha helt fin skulderhelse.

Markløft på slutten av ryggøkt liker jeg ikke. Markløft etter bryst fungerer imidlertid utmerket.

Trådstarters reviderte splitt er ikke bra. Den vil trolig gi dårligere fremgang på grunn av den for høye treningsmengden. Skal smalbenk absolutt inn i et allerede greit program, så kan to av de fem benkpressettene byttes ut med smalbenk i valgfritt repetisjonsområde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...