Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tenker nå å komme igang med en god 3split igjen. Da jeg har hatt ganske gode erfaringer med dette tidligere.

Da har jeg kjørt

man: bryst + biceps. + mage./ core

ons: bein + skulder. + mage./ core

fre: rygg + triceps. + mage./ core

Her har jeg fokusert på baseøvelser for hver muskelgruppe + et par isolasjonsøvelser. Så har ligget på ca 10-12 set på de store muskelgruppene og 4-8 på de mindre...

Hva mener folket der ute om dette?:) Vet jo og om folk som trener kanskje det samme, men kjører gjennom kroppen 2 ganger istede for 1 for eksempel.

Finnes det kanskje bedre 3splitter enn denne?

Fortsetter under...

Jeg er ikke noen fan av 3 splitt med mindre den kjøres 3 dager på rad så 2 dager av og 3 på igjen osv. Oss vanlige dødlige får større effekt av å trene musklene 2-3 ganger i uka, ikke 1. Så jeg ville kanskje heller sett på program som 5-3-1, westside eller Phat (ligger her på forumet). Husk at kroppen vokser i 48-72 timer etter trening, så da er det mange timer som blir kastet bort om man kun trener 1 gang.

Jeg har kjørt fullkropp, ryp, 2 split. Nå holder jeg på med en 3 splitt jeg også.

Kjører Dag1: bryst/triceps (da tri blir brukt i div brystøvelser) + mage

Dag2: Biceps/rygg + mage

Dag3: Bein + mage

Kjører cirka 4-6 treninger i uke, alt ettersom det passer. har alltid tatt 10 min - 15 min vær eneste trening med mage core og fått gode resultater. Så trenger ikke være så dumt å trene mye core.

Kjører da somregel bodysaw / planke / slynge :)

Yeah. Ser ingen problem med mage hver gang så lenge man modererer seg litt:) Ja vet at den del kjører bi med rygg og tri med bryst av den grunn, men det er da også grunnen til at jeg velger å kjøre det omvendt:P at da kan jeg kjøre litt harderer på armene. Men, tror det er potatoe potato, men man burde kanskje ikke trene tri like hardt hvis man først har trent bryst.

Annonse

Jeg har også lurt på dette med armtreningen i kombinasjon rygg/bryst.

Logikk tilsier at siden det går mye triceps med i brysttreningen og omvendt så vil dette påvirke styrken i den muskelen og at man må trene lettere dersom man kombinerer med tilsvarende muskel på samme økt og omvendt.

Selv har jeg valgt å kjøre motsatt når jeg engang må kombinere, altså bryst/biceps - rygg/triceps men siden jeg har begrensa kunnskap om dette så prøver jeg å kjøre armene på en annen dag, alene eller sammen med noe annet som måtte passe.

Ka sier de kunnskapsrike?

Syntes det så ut som en fin splitt. DukeNukem mener godt og han har rett, men du vil jo trene musklene et par ganger i uken her med fornuftig øvelsesvalg. Du får min stemme!

Ps: Jeg har benket 205 kg RAW(!!!!) så jeg vet bedre enn alle andre (bortsett fra de som har benket 206 kg eller mer).

Syntes det så ut som en fin splitt. DukeNukem mener godt og han har rett, men du vil jo trene musklene et par ganger i uken her med fornuftig øvelsesvalg. Du får min stemme!

Ps: Jeg har benket 205 kg RAW(!!!!) så jeg vet bedre enn alle andre (bortsett fra de som har benket 206 kg eller mer).

Kan du gi meg noen tips råd på hvordan øvelser du da ville tatt med for å oppnå dette?:) Synes også at Westside så meget spennende ut, særlig med tanke på de dagene som går på styrke. ( få reps ) . Har tidligere vært for dårlig å legge inn slik trening i mitt program, men en tresplitt passer bra for meg og kan jo legge inne uker/økter med slik trening.

Kan du gi meg noen tips råd på hvordan øvelser du da ville tatt med for å oppnå dette?:) Synes også at Westside så meget spennende ut, særlig med tanke på de dagene som går på styrke. ( få reps ) . Har tidligere vært for dårlig å legge inn slik trening i mitt program, men en tresplitt passer bra for meg og kan jo legge inne uker/økter med slik trening.

Med dette så mener du 205 kg i benk?

Dersom ren styrke er hovedformålet ville jeg ikke trent en tradisjonell splitt i det hele tatt. Splitter er for byggere (satt på spissen). Vil anbefale deg å ta en titt på RTS og snakke med noen styrkeløftere, slik som Pinglo. Ikke at RTS på noen måte er eneste løsning, men det er en grei løsning som er tilpasningsdyktig. Eventuelt bare hør med Pinglo.

PS: Hvis du løfter mer enn 800 kg i totalen (bøy, benk, mark) så er hun singel.

Med dette så mener du 205 kg i benk?

Dersom ren styrke er hovedformålet ville jeg ikke trent en tradisjonell splitt i det hele tatt. Splitter er for byggere (satt på spissen). Vil anbefale deg å ta en titt på RTS og snakke med noen styrkeløftere, slik som Pinglo. Ikke at RTS på noen måte er eneste løsning, men det er en grei løsning som er tilpasningsdyktig. Eventuelt bare hør med Pinglo.

PS: Hvis du løfter mer enn 800 kg i totalen (bøy, benk, mark) så er hun singel.

Nei, jeg formulerte meg litt kronglete!

Mente tips til øvelser så jeg får trent muskler flere ganger på en uke på 3splittn!

Nei, jeg formulerte meg litt kronglete!

Mente tips til øvelser så jeg får trent muskler flere ganger på en uke på 3splittn!

Vil anbefale deg å gjøre litt research selv mtp. hvilke øvelser som stimulerer hvilke muskler i hvilken grad. Det merker du nok når du trener selv også ;)

Da vil du kunne sette sammen forslag selv, bytte ut øvelser og generelt være mer fleksibel. Fremfor å få et ferdig, stivt opplegg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...