Gå til innhold

Andrea tar saken i egne hender: Innspill på 3-splitt?


Andrea Rostad Halsan

Anbefalte innlegg

Jeg har drevet med styrketrening i ca.1 år nå, og siden juni har jeg trent med forskjellige treningsprogrammer satt opp av PT og har fått prøvd ut litt av hvert. Nå kjenner jeg at jeg har litt lyst til å trene litt mer "basic" igjen med fokus på basisøvelser supplert med litt isolasjonsøvelser, så da tenkte jeg at jeg likså greit kunne prøve å sette opp et program selv.

Hovedmålet er å bygge masse, da jeg har som mål å stille i boyfitness. I tillegg har jeg veldig lyst til å bli sterkere i basisøvelser, og er veldig glad i å løfte tungt, så jeg har prøvd å snekre sammen et program som forhåpentligvis passer med begge målene.Har delt inn treningsuka i en 3-splitt, med 2 forskjellige økter for hver muskelgruppe; en lett og en tung dag.

Dag 1 bryst, skuldre og triceps

Benkpress - 12, 10, 8, 6

Skrå hantelpress - 3 x 6-8

Skulderpress – 4 x 6-8

Pushdowns – 3 x 8-10

Dag 2 bein

Knebøy 4 x 6-8

Markløft 4 x 6-8

Utfall 3 x 8-10

Dag 3 rygg, bakside skuldre og biceps

Pull-ups

Shrugs 3 x 8-10

Stangroing 4 x 6-8

Facepulls 4 x 8-10

Hantelcurls i skråbenk 4 x 6-8

1-2 dagers hvile

Dag 4 bryst, skuldre og triceps

Dips 4 x 10-12

Cable crossovers 3 x 12-15

Hantelpress 4 x 10-12

Sidehev 3 x 10-12

Cable pushouts med tau 3 x 10-12

Dag 5 bein

Leg extensions – 3 x 12-15

Lårcurls 3 x 12-15

Strakmark – 12, 10, 8, 6

Beinpress – 4 x 10-12

Dag 6 rygg, bakside skuldre og biceps

Nedtrekk bredt grep - 3 x 10-12

Nedtrekk smalt grep – 3 x 10-12

Kabelroing – 3 x 10-12

Hantelcurls 3 x 12

Foroverlente sidehev 4 x 12-15

Ser det brukbart ut, eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette synes jeg så veldig fornuftig ut!

Det eneste jeg vil påpeke er at hvis du, som du sier, har veldig lyst til å bli sterkere i basisøvelsene, ville jeg ikke ha trent tung markløft og tung knebøy på samme dag. Jeg ville flyttet markløften til fra dag 2 til dag 3 og kjørt strakmark på dag 2 istedet, og kanskje da heller good mornings istedet for strakmark på dag 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette må være en soleklar instruksjon på hvordan å sette opp helt basic treningsprogram på egenhånd. Behøver ikke være fancy! Jeg digger det, og tanken på at du har gjort dette selv gjør at dette ble min dagens glade!

:D Med slik tankegang kommer du langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...