Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann.

Mitt navn er Tommi Lahtela og holder til på et lokalt treningsenter i Son.

Jeg har sammen med en god kamerat fra statene utviklet et program som jeg mener selv fungerer vanvittig godt, + en diet som tilsier at du kan spise hva enn du ønsker å spise! Det viktigste er at du ikke spiser for mye sånn at du overskriver disse numrene:

Matinntak:

-
3000 gram kalorier

-
200 gram proteriner

-
80 gram fett

-
300 gram karbohydrater

2
25- 50 gram fiber

Dette programmet er ikke for folk som ønsker å gå ned i vekt, eller bli slank. Dette er for de som vil ta det lille extra steget og bygge massivt med muskler!

Du trener 5 ganger i uka og etter min plan ser det slik ut:

Mandag:

Bryst,mage og tredemølle

Tirsdag:

Rygg

Onsdag:

Skuldre i pyramide og tredemølle

Torsdag:

Ben/ Legger

Fredag:

Armer og tredemølle

Når det står tredemølle så vil det si at du du GÅR 3-4 Km/t med en høydegrad på 3- 5 grader, 40 min. Hvorfor jeg gjør dette istedet for å jogge spør kanskje mange seg selv? Jogging øker hjerterytmen, med andre ord du får mindre body fat, men det tar det vekk muskelmassen din! Du oppnår å få en slankere kropp, men å få mindre muskler!! Når du går på tredemølla i 40 min sånn som jeg har forklart ovenfor så skal ikke hjerterytmen din treffe mer enn 110- 125 slag. Prøv dette istdet for å være negative til det, jeg hadde ikke store håp til dette heller!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9847-kosthold-viktigere-enn-trening-korrekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den deler du sier om trening av muskelgruppe er jeg 100% enig i.

Fyren fra statene har overtalt meg til å kjøre dette sånn nå i 2 måneder til/ 3 tilsammen, menne fungerer veldig godt med kostholdet. Kunne kjørt bryst og tri, rygg og bi, ben og skuldre etc?

Den deler du sier om trening av muskelgruppe er jeg 100% enig i.

Fyren fra statene har overtalt meg til å kjøre dette sånn nå i 2 måneder til/ 3 tilsammen, menne fungerer veldig godt med kostholdet. Kunne kjørt bryst og tri, rygg og bi, ben og skuldre etc?

Joda, en sånn 3-splitt er bra hvis du liker å trene ofte.

Annonse

Kan fungere bra dette, Tommi - og hvis du opplever fremgang og har troen, så er det uten tvil mye som er riktig med dette opplegget.

:)

Individuelle tilpassninger er imidlertid tvingende nødvendig om andre skal ha glede av dette programmet.

Om en kar veier 94 kg, er gjennomtrent og med lav fettprosent - så kreves det et annet program for ham enn om du skal veilede en jente på 64 kg, dårlig trent og med medium fettprosent. Og slik må det bli, selv om de begge ønsker å ta det siste lille steget og bygge massivt muskler.

:)

"Kosthold viktigere enn trening? Korrekt!"

Viktigere for hva?

Hvis det er for å bygge muskler kan du jo prøve over en lengre periode å ikke trene eller trene veldig moderat og spise meget bra så ser du hvor mye muskler du bygger i denne perioden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...